Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lovkrav til kaliber i Polen ?
#1
Har læst på en hjemmeside for jagt rejser at mindste krav til jagt på kronvildt og vildsvin er 7mm. Det stod ved driv/trygjagt er dette et lov krav i Polen eller er det ud fra erfaringsmæssig hensyn ,jeg tænker skud til vildt i bevægelse er svære og derfor øget risiko for dårlige skud.Et sådanne lovkrav kan jo få stor betydning for danske jægere og for valg af kaliber hvis det håndhæves og hvad med max forstørrelse på 3 gang på drivjagt ? Er der nogle der kender til at folk er blevet nægtet at gå på jagt hvis ikke disse forudsætninger har været overholdt.
Svar
#2
Kaliberkrarv Polen

Råvildt:
Min. 5,6mm og anslags energi min. 1000 Joule på 100 Meter

Større vildt som råvildt: (då, kron, mufflon og vildsvin)
Min. 5,6mm og ansags energi min. 2000 Joule på 100 Meter.

Således er eksempelvis 243 Win, tilladt til alt vildt i Polen.

Jeg fik reglerne med hjem i en folder fra statsskovreviret, hvor jeg var på jagt for et par uger siden.
Spugte i den forbindelse til 243 Win, ikke fordi jeg har en, men af ren interesse.

Med venlig hilsen
Sonny

PS.
Der er visse delstater i Tyskland, hvor man siger min. 7mm til vildt større end råvildt.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by bobo

Kaliberkrarv Polen

Råvildt:
Min. 5,6mm og anslags energi min. 1000 Joule på 100 Meter

Større vildt som råvildt: (då, kron, mufflon og vildsvin)
Min. 5,6mm og ansags energi min. 2000 Joule på 100 Meter.

Således er eksempelvis 243 Win, tilladt til alt vildt i Polen.

Jeg fik reglerne med hjem i en folder fra statsskovreviret, hvor jeg var på jagt for et par uger siden.
Spugte i den forbindelse til 243 Win, ikke fordi jeg har en, men af ren interesse.

Med venlig hilsen
Sonny

PS.
Der er visse delstater i Tyskland, hvor man siger min. 7mm til vildt større end råvildt.



Der er også jagtforeningsrevirer i Polen, der selv strammer reglerne.

Væsentligst fordi det sparer en del eftersøgninger at bruge 7 mm kravet.

Men det giver vel lidt smat, når der kommer råvildt for på jagten efter noget større.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
årsgrise må desuden skydes med 223 da der er samme krav til dem som med råvildt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)