Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ulven tilbage i Danmark??
#1
http://avisen.dk/ulven-vender-maaske-til...59633.aspx

Hvad har vi dog gjort[?]

Først Lange Svend nu Ida[xx(]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#2
Fint med mig[Big Grin], bare vi får svinene først[:p][B)][Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#3
Kan vi mene at Svenskerne skal leve med ulven ( og det tror jeg at flertallet af danskere gør) så må vi vel også selv give en hånd med for at bevare ulven som bestand. Jeg er dog overbevist om at holdningen til de store rovdyr vil ændres i store dele af befolkningen den dag vi selv risikerer at løbe ind i et sådant på søndagsturen i skoven.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Vi har jo masser af kreaturer og frilandsgrise på markerne de kan leve af, så der burde ikke være problemer med at have en bestand på 4-500 styk.

Ellers vil jeg mene at Rødsand eller Møllegrunden vil være velegnet til udsætning i DK[^]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
De kan vel også spise heste?

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Dælme svært at tage lille Ida alvorligt, når man bor i et land, hvor lidt dåvildt, der nipper i blomsterkummerne, kan skabe stor utilfredshed[xx(]Danskere der, i denne debat, sammenligner Danmark's og Sverige´s situation, har enten aldrig set den svenske natur eller også mangler de fuldstændig viden om ulvens adfærd... eller begge dele.
Walnut
Svar
#7
Man kan bedømme folk på deres svar men ligeså meget på de spørgsmål de stiller. Det er som om Ida udstiller sig selv, blot ved at stille dette spørgsmål.

Men tro ikke at hun er alene, hørte en biolog fra Aarhus Universitet prædike om de store arters "ret" til at være i DK på P1.

Men lad nu Ida gøre sig sine lommefilosofiske højskoleøvelser og så kommer der folk, herunder især landmænd og andre ligevægtige, på banen som ved noget om sagen, og så stopper det velsgtens.

Ellers er det faaanme uhygli' du

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#8
Ulve i danmark ja hvorfor ikke.
De skal bare lige skoles i hvordan færdes man i trafikken eller hvordan undgå man futtog.Problemet med for eksempel med de Tyske ulve er dem som omkommer er dem der blevet om formed til kaminforlægger af et køretøj.

Lille

Corruptissima re publica plurimae leges

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#9
Ulvene vil da ihvertfald for alvor rydde op i de hunde der bliver luftet uden snor, så lidt gavn kommer de da til at gøre [Big Grin]

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
De kan i en prøveperiode udsættes på sjælland og fyn.

Så gør det jo ikke noget.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#11
Nu synes jeg sådan set ikke ulve nødvendigvis er en god idé i Danmark. Men jeg bryder mig ikke om den dobbeltmoral der hersker. Inderne skal passe på tigeren selvom den æder - ja indere. Svenskerne skal leve med ulven, selvom de første nærgående udfald mod mennesker er sket i 2011. Samtidigt nedskyder man vildsvin i Danmark for at beskytte landbruget imod svinepest, selvom dokumentationen for denne trussel ikke er overvældende. Det vil være virkeligt interessant at se debatten ændre sig, hvis der pludseligt kom en fredet ulv forbi Danmark. Jeg vil tro at der vil ske det samme som i Norge, dengang ulvene kom tæt på Oslo. Så ulve i Gribskov vil passe perfekt til dette. Men det bliver nok Sønderjyderne der først for 'fornøjelsen'.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Selvfølgelig skal vi have ulve i Danmark, ligesom vi engang fik bævere, og bæverne laver da ingen skader ifølge naboerne til Klosterheden[Big Grin]
Så, ulve er da velkommen, men vi skal da også have nogle Muntjacs og Chinese Waterdeer fra England, nu vi er igang (ulveføde)[Big Grin]
Og sidst men ikke mindst et par tusinde Vildsvin fra Tyskland eller Tyrkiet spredt ud over hele landet, da Ulvene jo strejfer meget rundt i løbet af et døgn, der skal jo være førde til dem overalt, så de ikke slår sig på bondens dyr, eller spiser nogle børn[Big Grin]

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

Selvfølgelig skal vi have ulve i Danmark, ligesom vi engang fik bævere, og bæverne laver da ingen skader ifølge naboerne til Klosterheden[Big Grin]
Så, ulve er da velkommen, men vi skal da også have nogle Muntjacs og Chinese Waterdeer fra England, nu vi er igang (ulveføde)[Big Grin]
Og sidst men ikke mindst et par tusinde Vildsvin fra Tyskland eller Tyrkiet spredt ud over hele landet, da Ulvene jo strejfer meget rundt i løbet af et døgn, der skal jo være førde til dem overalt, så de ikke slår sig på bondens dyr, eller spiser nogle børn[Big Grin]

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts



[Big Grin] Nu strammer du den Jens Peter! Der er vist et par arter med uden danske papirer. Dette ønske må føres under "almindelig dovenskab"[Big Grin]
Walnut
Svar
#14
Stemmer helt klart for mammut og sabeltiger i den danske fauna...
Svar
#15
Hvad med at indføre div. arter i rækkefølge,den som sidst forsvandt indføres først, så vil vi jo meget snart have vildsvin, som jo skulle have været før bæver, Urfugl kunne også være intresant...
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Marion Morrison

Hvad med at indføre div. arter i rækkefølge,den som sidst forsvandt indføres først, så vil vi jo meget snart have vildsvin, som jo skulle have været før bæver, Urfugl kunne også være intresant...



Det vil blive vanskeligt med Urfugl. Den bryder sig ikke om opdyrkning og intensivt landbrug. Jeg var i Borris for at se de sidste danse i begyndelsen af halvfjerdserne.Siden har den kun optrådt meget sporadisk og er nu, mig bekendt, erklæret uddød.
Walnut
Svar
#17
Ja jeg kender godt historien om Urfuglen, det er også mest ment som en provokation, for hvem er det som skal gøre sig til dommer over hvilke arter som evt. skal geninføres og hvornår, jeg vil ha Vicenter fra Polen og nogle bjørne ville heller ikke være så dårligt, nååee nej jeg glemte lige at de ikke er små og søde at se på som en bæver, nå kan jeg ikke få dem så giv mig da i det mindste VILDSVINENE for dem er der ingen der vil i dyrehaven og se på så dem kan vi godt få lov at skyde, aahhh jeg glemte lige at smågrisene er meget søde så den går nok ikke...
Svar
#18
Ulve i Danmark - det ville da være synd for Ulven....


** Jo mere jeg øver mig - jo mere "heldig" bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by mvk

Ulve i Danmark - det ville da være synd for Ulven....


** Jo mere jeg øver mig - jo mere "heldig" bliver jeg **



Lige nøjagtigt! Vi har ikke ordentlige forhold at byde ind med.
Walnut
Svar
#20
Hear hear!!
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)