Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Allerup forsamligs hus udvider med ny caliber
#1
Ja sådan kan man også feste

http://www.fyens.dk/article/2016215:Oden...jagtgevaer

Mvh Rigby

Skit vir die kruis op die rooineke

Flyttet af Kima
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#2
Hvis man skal se bort fra ulovligheden i det, så er det IMO godt nok go´ humor!
Svar
#3
Strafferammen er 1 - 6 års fængsel!


*** Lakelander 389 / Kongsberg 393 KØBES! i cal. 243 - 6,5x55 ***

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#4
@Otterup
Det er sagomel svært at se noget som helst morsomt i den handling!Den er både plat, ulovlig og temmelig syg - ædru eller beruset!Han er da ikke rask.Henter et oversavet ulovligt våben og affyrer det i et selskab. Hjælp ham.
Walnut
Svar
#5
Jeg synes nu osse at det var morsomt, men ulovligt.

I mine unge dage skete der/kunne der ske lignende ting.

PS: at jeg synes det er sjovt er ikke det samme som at jeg billiger handlingen.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
I min verden tragikomisk og ikke det mindste sjovt, fordi det er virkeligheden, vi befinder os i.
Walnut
Svar
#7
Hesten på billedet er jo ikke engang ramt [B)]

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#8
Citat:quote:

Ifølge advokaturchef ved Fyns Politi, Klaus Holten Kristensen, oplyste manden i retten, at han troede, at haglgeværet var ladt med løst krudt


Hmm stemmer ikke godt overens med det hagl billede.
Sært han ikke bliver anklaget for ulovlig våbenbesiddelse hvis det er et oversavet jagtgevær...
Svar
#9
Da vi knægte fyldte 25 år var kanel et ritual. Det blev ladet i en haglgevær patron, skudt i loftet over fødsellaren. Det grinede vi meget af. Især når vægtskålen slog hul i gibsloftet. Ah det var tider da vi var unge og blodet rullede frisk i årene.
Svar
#10
Go´værkstedshumor[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

@M@X, man kan sige meget men det skal man åbenbart ikke[8D][:o)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]

Modereret af Kima
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Citat:quote:

Ja sådan kan man også feste


det er vel ikke værre end at affyre 243´en i baren[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by GT

det er vel ikke værre end at affyre 243´en i baren[Big Grin][Big Grin]



Eller en 6,5´er ud af tagvinduet....
Svar
#13
Hej.
Idioten har ikke jagttegn, og bruger et oversavet jagtgevær !!!! [xx(]

"Manden er sigtet efter straffelovens paragraf 192 a, som handler om at anvende våben på offentligt tilgængelige steder. Straframmen er fra ét til seks års fængsel, oplyser vagtchefen."

Jeg har meget svært ved at få øje på det morsomme i den historie.
Fjolset må jo være torskedum - hvilket hans "undskyldning" om at han troede det var "løse" patroner også tyder på [Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
[IMG] http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.jpg [/IMG]
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#14
Jeg må tilstå, at jeg også har lidt svært ved at se det komiske..............men det kan jo være at jeg mangler lidt "macho-humor".

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#15
Jeg var selv tilstede i forsamlingshuset i lørdags, og jeg syntes IKKE det er særlig fedt at se jægerne hængt ud i dagspressen, for gud ved hvilken gang :-( Manden er ikke jæger, har derfor heller ikke jagttegn og er i besiddelse af et (oversavet) jagtgevær. Men hvem er det der får skylden..... det er os jægere. Det er guf for pressen :-(
Og overskrifter i div. medier som "drukgilde etc." selvfølgelig var folk ikke ædru kl 1930 om aftenen, middagen (gule ærter startede kl. 14), men overdrivelse fremmer jo som bekendt forståelsen (og så sælger det aviser)
Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at ALLE der var tilstede tager absolut afstand fra denne fuldstændig idiotiske handling

hilsen henrik
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by henrikh

Jeg var selv tilstede i forsamlingshuset i lørdags, og jeg syntes IKKE det er særlig fedt at se jægerne hængt ud i dagspressen, for gud ved hvilken gang :-( Manden er ikke jæger, har derfor heller ikke jagttegn og er i besiddelse af et (oversavet) jagtgevær. Men hvem er det der får skylden..... det er os jægere. Det er guf for pressen :-(
Og overskrifter i div. medier som "drukgilde etc." selvfølgelig var folk ikke ædru kl 1930 om aftenen, middagen (gule ærter startede kl. 14), men overdrivelse fremmer jo som bekendt forståelsen (og så sælger det aviser)
Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at ALLE der var tilstede tager absolut afstand fra denne fuldstændig idiotiske handling

hilsen henrik



Tak for din uddybning af hændelsen. Jeg er ikke i tvivl om at selvfølgelig tager I alle afstand for hændelsen. Det samme gør forhåbentlig alle brugere af dette site (incl. mig selv) men det udelukker jo ikke at hændelsen haf haft en vis underholdningsværdi.
Visse mennesker tager sig selv meget alvorligt og kan ikke skelne mellem de 2 ting. Enten er det sort eller hvidt. Enten har denne gruppe aldrig været unge eller osse lider de af selektiv hukommelse [Wink]

Jeg er ligesom dig glad for at manden ikke er jæger og jeg frygter osse at pressen glemmer dette faktum.
Manden har lavet noget lort og så får han en straf for det. Længere er den ikke. Hesten overlevede jo.

Sandsynligvis en af de hændelser der bliver sjovere med årene [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Desværre var der billede af en almindelig jæger.da man så det på nettet første gang.fra en af de landsdækkende aviser.
Agg nu det oss de fulde jægere igen.tror noget folk så...
Desværre.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#18
Hej M@x 2,0

Ja det kan da godt være vi kan grine af det når det kommer lidt på afstand. det der ærgrer mig er
at jægerne IGEN kommer i dårligt lys, i folks øjne er en mand med et (oversavet)jagtgevær = en jæger. Altså render jægerne rundt indendørs, pissefulde og skyder til højre og venstre, det er det jeg finder meget beklageligt. Og folk der har bare lidt imod jagt VIL misforstå og fejltolke en sådan artikel i dagspressen.
BT har selvfølgelig et stort billede af en jæger klædt i fuld krigsmaling til at ledsage artiklen
og hvad skal skal folk så tro ??

hilsen henrik
Svar
#19
@henrikh

Vi er enige, men jeg synes du skal skrive til BT.

Dine ord må have en vis vægt da du var til stede.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
INGEN af de "journalister" der har været involveret i "pressedækningen" af dette tilfælde, er jægere, vil jeg tro, snarere tilhører de den sædvanlige flok disneyficerede bedsteborgere (Def: Borgere der tror de er bedre og mere berettigede til at have en mening end alle andre) der ser det som deres pligt at nedrakke og generelt stille jagt og jægere i et dårligt lys.

De laver deres dækning af sagen som den sædvanlige gang "Churnalism" = "vi kværner noget ud der sælger aviser og hits på vores web-avis..."
Det nemmeste er at finde et passende arkiv-billede af en "jæger" og så skrive en "artikel" der indeholder et passende antal "key-words" såsom "Druk" ,,, "Ædegilde" "Våben" "oversavet haglgevær"
De reelle fakta i sagen sælger ikke blade og hits, de er nærmere lidt i vejen, og bliver derfor hverken checkket eller nævnt..

Efter min mening burde alle "medier" være forpligtet af loven til at publicere en "uddybende artikel" på samme prominente sted i avisen, hvor de samtidigt var forpligtet til udelukkende at bringe de verificerbare FACTS der hører til den oprindelige historie.
Det ville helt sikkert hurtigt få rettet alle "revolverjournalisterne" ind...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)