Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor hører krudtet hjemme - Lars
#1
Ikke for at sladre, men en der hedder Lars og har en Steyr har netop fundet ud af at det er bedre at lade krudtet blive i hylsteret end at hælde det ned i aftrækket på en Steyr.

Hvis man gør det ændrer man betjeningen af riflen således at sikringen osse fungerer som aftrækker [xx(]
Aftrækkeren kan derfor undværes og bruges som knage på væggen[^]

Ombygningen er osse praktisk for dem der mangler pegefingeren [?]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Before using gun - read warnings in
instruction manual available free from
"Sturm, Ruger & Co. Inc. Southport, Conn. USA"
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#2
Det har han da ellers ikke pralet ret meget med.....[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Havde han husket at putte gænghætter i denne gang[?][?][?]
Heldigt for ham at det ikke er en B..ser han har, så havde han jo manglet både tommelfingeren og det halve hoved nu[B)]

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#3
Hmmmmmm,

måske det er derfor der er flere magasiner i den kanon.......

Et med og et uden gænghætter i patronerne...

/Gammelnok

Shoot low, they might be crawling !!!!
Puf, den magiske drage.........ud over Møn´s klint. Så kan den lære det.......
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Ja og man kan jo altid kaste et fyldt magasin efter byttet...........

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Before using gun - read warnings in
instruction manual available free from
"Sturm, Ruger & Co. Inc. Southport, Conn. USA"
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Det er jo ganske utrolig hvad man skal finde sig i her på forumet.[Sad]

Her går jeg til en rigtig DRALFér for at få hjælp til at modificer midt aftræk, til at være et af de hurtigste der findes,(Powder trigger) og straks er misundelsen der.

Jeg så gerne at moderator greb ind og fjernede disse indlæg, da indlægende ser ud som om de er infiseret med virusen ( powder magna syfilis) en kløende højre , ja også set venstre pegefinger) som er set hos de DRALFér der er kommet med disse indlæg.

En af bivirkningerne kan være susende for ørene.[^]

med venlig hilsen

Steyr Lars
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Hmmmmmm,

måske det er derfor der er flere magasiner i den kanon.......

Et med og et uden gænghætter i patronerne...

/Gammelnok

Shoot low, they might be crawling !!!!
Puf, den magiske drage.........ud over Møn´s klint. Så kan den lære det.......



Det næste bliver vel at den "ukendte gænghætteopfinder" får flere rifler til alle de magasiner[Big Grin]
Så er der vel også en chance for at én af dem virker[Wink]

Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#7
som nybagt ejer af en 376 Scout er jeg egentligt mere interesseret i hvordan krudtet EGENTLIGT kom ned i aftrækkeren [?] Er det så "løst krudt" når det suser rundt udenfor hylstret[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Tillykke Dravis.

Du er en af vorheresudvalgte[Wink]

Der venter dig kun gode oplevelser med den 376 Steyr du lige har anskaffet dig.[8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]

Men pas på hylsterne de har NIF værdi ( nabo inponerings faktor ) for
alle de DRALFér du omgåes[Big Grin]

Med hensyn til før omtalte Povder trigger system, så vil jeg vise dig det på Langeland, det er ganske enkelt at udføre på en Steyr [Big Grin][Big Grin][:I]

Med venlig hilsen
Steyr Lars
Svar
#9
Hov hov der.

Ikke noget med at gå og gemme med det i krogene. Jeg vil også have sådan en lyn-aftrækker, så jeg måske kan få nogen rensdyr i fryseren (selvom julemanden bliver sur og forsinket).

Kan det gøres på den mere ydmyge udgave af Scouten, den i .308 win ladet med tilbagekaldte Sako patroner?

Frem i lyset med fremgangsmåden om jeg må be´

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Hej Lasse

Du må have tålmodighed, men jeg er sikker på at du ikke er intreseret i
dette aftræk, er for bøvlet at veligeholde.[:I]

MVH
Steyr Lars
Svar
#11
Hmmm, ja, jo. For nu at være helt ærlig vil jeg også helst være fri.

Det er jo rarest at skidtet fungerer når man befinder sig en dagsrejse inde i fjorden og har fået øje på rensdyrene. Der har scouten aldrig svigtet i de fem år jeg har brugt den. Så jeg tænkte om du kunne løfte sløret for hvordan det foregik så jeg kan undgå at det samme overgår mig, når nu jeg har samme slags riffel og alting, så derfor... fortæl det nu. ikk´??

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Hej Lasse.

Under fremstillingen af noget nyt amo i cal. 308 fik jeg ikke sat kuglen dyt nok, og under ladningen klemte låsen, så jeg åbnede låsen , med det resultat at kuglen sad i piben og krudtet blev tømt i magasinet og låse stolen med det resultat at der kom krudt i selve aftrækker huset, men først 4-5 md senere under skydning med 376éren kom fejlen, jeg var bange for at den ikke kunne holde for en overdosis N 135.[Big Grin]

Så den måtte en tur på oprationsboret, det var så overlægen der ment at der var andre som bør kende konsekvensen af ikke at sætte kuglen dybt nok.[:I]

Vær venlig ikke at kommenter hændelsen til andre, lad det blive en oplysning fra Steyr til Steyr[Wink]
Svar
#13
Puha det lettede.

Hvis du lover ikke at fortælle det til nogen, så har jeg selv lavet det samme nummer engang. Skaden var dog begrænset til en fyldt magasinbrønd, så efter nogle gok med rensestokken fra mundingen var jeg skydeklar igen. (Det var en anden riffel).

her i Nuuk kan jeg købe Sako range med 123 gr. spidsskarp til meget billige penge. Mine hemmerulleudfoldelser begrænses derfor tl at vippe prjektilet ud og erstatte det med en 125 gr. Nosler ballistic tip. Det skulle give ca. 900 m/s og det fungerer så godt, at min dovenskab hidtil har afholdt mig fra yderligere eksperimenter.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)