Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afrika....
#81
Citat:quote:

Originally posted by dravis

@Walnut... Det er altid godt at "være enige om at være uenige" med nogen der er gamle forum-kendinge [Big Grin][:I] Jeg har rettet mit indlæg lidt for ikke kun at pege på enkeltpersoner...[:I]

@pete1234: Nyere kalibre (som f.eks. 375Ruger), har masser af fordele, men desværre er det ikke dem der bliver fokuseret på.. men derimod kaliberets evne til at kaste en given kugle hurtigere end det er nødvendigt...[Big Grin]
Rugeren har mange rent våbentekniske fordel frem for H&H's gamle traver: Kortere hylster, mere effektiv ballistisk, mindre bolt-tryk (bagud)på grund af mere lige hylstervægge + en mere markeret skulder, som den jo også behøver da den ikke har et bælte at headspace på.

Det er irriterer mig er fokuseringen på V(0) ... det var da bedre at bruge tiden på at finde en god ladning, der er præcis med en god tung "storvildtkugle" og fornuftig V(0) samt en hurtig ladning med en kugle med en god BC til de lange hold på plainsgame... og udnytte at hylstret har kapacitet til at sætte en lang kugle dybt og stadig få en god høj hastighed og flad kuglebane (Som faktisk i dette tilfælde betyder lidt, på de hold man kan komme ud for til plainsgame)

Og udnytte at man ikke behøver en lang pibe i den kaliber, og dermed kan få sig en dejlig kort og førig riffel...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Kære "Franke"
Hvad så med patroner til de gamle kombi/knækrifler. Dem gjorde man da lange og tynde, f.eks 9,3x74R for at mindske trykket bagud!!!
Correct me if I am wrong
Iøvrigt har jeg samme syn mht. moderne patronkonstruktion!

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#82
Tror i stadig at Adventures ene inglæg er ægte, eller er det kun skrevet for at se hvor langt han kunne drive med oprigtige jægere, personligt syntes jeg at det hele lyder meget suspekt....man styrter vel ikke lige ud og investerer et større beløb på en Krieghof dobbeltriffel uden i det mindste ha lidt erfaring. Bare min tanke.
Svar
#83
Ja ja, man skal ikke afvise, at en dobbelriffel-trend fejer over Skandinavien...

Citat:quote:

Jeg har lyst på en dobbeltrifle, side by side. Helst i et big5 kaliber, 450NE eller 470NE er det jeg har bestemt meg for i utgangspunktet.
Skal brukes på dyr som orre, gås, elg, hare, rev og sel.


http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=47660

First shot placement - the rest is minced

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#84
rekylling:

Østjysk Musikforsyning har en til salg:

Krieghoff Classic Big Five
Varenr.: 331196
Klik på "Info" og dernæst "Flere fotos" for at se et billede mere.
Cal. 375 H&H.

Vejl. pris: 55.500,00
Pris kun DKK 49.995,00


For de 50K kunne jeg nok finde et bedre egnet våben i 375 H&H til en 5 skuds tur til Afrika f.eks min egen Win 70 i 375 H&H til den formidable indkøbspris af 6,000 kr incl kikkert[Big Grin]

Marion Morrison:
Både ja og nej, det er lidt svært og derfor har jeg svaret Adventure efter bedste overbevisning, med ganske lidt ironi indblandet.
Med hensyn til selve det emne Adventure tager op, måske på en lidt arrogant måde - det er meget komplex og der er lige så mange meninger om som der er ømme røvhuller i Indien - og en dobbelt riffel i 375 H&H til en uerfaren jæger (og Afrika første gang) er ikke lige det, der falder først for i mit tilfælde.

Men det har været ganske underholdende.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#85
@thorlak.
Takker. Østjysk har altså ikke solgt deres?
Svar
#86
bare lige en tanke. Fordi man ikke er jæger kan man vel godt have erfaring med selv kraftige kalibre som skytte.

Det tror jeg da at der er mange amerikanere der har ;o)

Go vind
Lars
Svar
#87
Mon ikke også der er en soldat der på en eller anden måde har sneget sig til at skyde en enkelt patron af???

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#88
Ja, der er meget gætteri inde over denne tråd.

Hvis ikke andet, så hvilken af værnsuddanelserne, der underviser i brugen af og vedligeholdelse af en mediun kaliber knæklås riffel[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#89
Ha ha ha, hvem har modtaget undervisning i at knække en bøsse[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#90
Dem der har brugt denne her har lært hurtig genladning ved at knække "bøssen":

http://www.inetres.com/gp/military/infan...e/M79.html

Det bliver nok også mit bud på det optimale våben for førstegangs rejsende til Kenya.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#91
Citat:quote:

Originally posted by GT

Ha ha ha, hvem har modtaget undervisning i at knække en bøsse[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Det er da det første de lærer ved Livgarden, rygter siger dog at de fleste er ganske erfarne i forvejen.

Mvh. Loft
Svar
#92
Ingen tvivl om det naar du aabenbart ikke har skydefærdighederne i orden.
Jeg haaber blot at Adventure sidder i Afrika og nyder tilværelsen, og faar skudt alt det som er paa listen, og gerne med hovedskud. .375 HH rules!
H
Hogmeister
Svar
#93
Ja 20 cm på 100 meter det kan jo ikke bruges til noget når man vælger en to skuds nærkampriffel
Svar
#94
Citat:quote:

Originally posted by langebo

Tja Det folk mener når de råber troll er vel at det er nemt og købe en "hemlig fantasi riffel til og skyde fantasi bøfler og trolle giraffer med "

Det med at købe hemlige fantasi rifler gør jeg tit , og er tit ret lettet over at det kun resulterer i et fantasiovertræk på kontoen [Big Grin]

Der hvor kunsten kommer ind er og få familien til og spise fantasidyr



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

@Langebo - Når nu vi ikke ser nogle billeder af Adventures dobbeltriffel, skal vi så ikke se nogle billeder af dine fantasi-trofæer, fantasi-rifler, fantasi-måltider etc..[Big Grin][Wink]

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#95
Bo det bliver lidt svært men ...

Jeg kan fortæller meget om de FANtastiske dyr og og spændede våben som jeg har haft ( Fantasileaseplan telepater snart om min nye jagt vogn ... så jeg må smutte )

Mvh Bo
Svar
#96
langebos trofævæg[Big Grin]
[Image: randy_111.jpg?1315854774]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
IN MEMORIAM
Morten Korch 17/1-1876--8/10-1954 Walter Disney 5/12-1901--15/12-1966
Svar
#97
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Jeg er misundelig - tror jeg vil lave noget lignende..

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#98
Skræmmende !! jeg er ikke alene .

Kima den er lige i øjet
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)