Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ansøgning om regulering af krager, skader mv.
#1
Husk at ansøge om regulerering af krager, skader mv. Det gavner den danske vildtbestand. Det kan gøres via http://www.naturstyrelsen.dk > naturoplevelser > jagt > regulering af skadevoldende vildt.
God fornøgelse.

FN

Flyttet af Kima
FN
Svar
#2
der er nemt jeg fik min indenfor en time

Hilsen Kim
Hilsen Kim
Svar
#3
Jeg fik min til krager inden for 12 timer, men afslag på ræv:-(

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#4
Afslag på ræv?????

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#5
Sakset fra Danmarks Jægerforbunds hjemmeside:
Gældende regler
- For ræven gælder, at den uden forudgående tilladelse kan reguleres med skydevåben i hele februar i egne, hvor den volder skade på den øvrige fauna.

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...9abf726538

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Sejt, hvad sidder jeg her for....

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#7
Desuden så vil jeg loge dele den her manual til jer. Så kan alle ansøge uden dårlige undskyldninger her inde! [Smile]
http://kragejagt.dk/images/pdf/Regulerin...l_2012.pdf

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#8
Det er en fin manual,men jeg satte også X i "jeg søger om tilladelse til at anvende fælder i perioden 1.februar til 15.april"

Hilsen Kim
Hilsen Kim
Svar
#9
Fik så lige en over nallerne! Det er kun lodsejeren/ ejeren af jagten, der kan søge om tilladelse til at regulere ræv.Jagtlejeren kan ikke. Med en tilladelse i hånden kan jagtejer bede jagtlejer om at regulere for sig.
Walnut
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Fik så lige en over nallerne! Det er kun lodsejeren/ ejeren af jagten, der kan søge om tilladelse til at regulere ræv.Jagtlejeren kan ikke. Med en tilladelse i hånden kan jagtejer bede jagtlejer om at regulere for sig.
Walnut


Så vidt jeg ved kræver det ikke en skriftlig tilladelse til regulering af ræv med de normale jagt metoder tider ect.men det er rigtig at det er jordbesidder/ejer som skal sige at ræven gør skade på øvrige fauna,men det kan de fleste godt se[Big Grin]og når han meddeler jægeren det mundtlig og i fuld forståelse skulle det ikke give
problemer.
Anderledes er det med krage/skader der skal jordbesidder/ejer søge skriftlig ved naturstyrelsen og når den er i hus må regulering forgå af ham selv eller jagtlejer selvfølgelig efter den gældende jagt/reguleringslov så som jeg tolker det er det ikke en personlig tilladelse men en tilladelse til regulering på den jord som jordbesider ejer .
Ps. skrev ansøgning om tilladelse til regulering af krager fredag middag og fik tilladelsen som skal printes ud ,fredag aften[Big Grin][Big Grin].
Svar
#11
Jeg gør det sådan at når jeg søger om regulering på krage på den jord som jeg lejer jagten på, går jeg ind og udfylder blanketten som om jeg er ejeren.
Da jeg ikke kan logge ind med ejerens digitale signatur, vælger jeg "print ud" metoden.
I rubrikken "mailadrsse" skriver jeg min egen mail.

Så printer jeg blanketten ud og tager den med hen til lodsejeren som underskriver den.
Derefter sender jeg den til min lokale vildtkonsulent og dagen efter lander tilladelsen i min indbakke på mailen.
Jeg printer den ud og laminerer den inden den lægges i bilens forrude når jeg er ude efter kragebanditter.
Bemærk at samtidig med at vildtkonsulenten sender tilladelsen, så får politiet en kopi.
Det er ret praktisk i det tilfælde at nogen ringer til politiet og melder at der skydes krager på en mark der og der. Så kan politiet slå dressen op og se at der foreligger en tilladelse.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Fik så lige en over nallerne! Det er kun lodsejeren/ ejeren af jagten, der kan søge om tilladelse til at regulere ræv.Jagtlejeren kan ikke. Med en tilladelse i hånden kan jagtejer bede jagtlejer om at regulere for sig.
Walnut



Sakset fra DJs hjemmeside

Regulering af ræve i februar kræver ikke særlig tilladelse
I henhold til den nye vildtskadebekendtgørelse, som trådte i kraft den 1. januar, må ræve – ligesom tidligere – reguleres ved beskydning i februar måned i egne, hvor ræv volder skade på den øvrige fauna.

I modsætning til regulering af fugle, som nu generelt kræver en forudgående tilladelse fra Skov- og Naturstyrelsen, kan reguleringen af ræve i februar ske uden særlig tilladelse. Man vurderer selv, om der er et behov for reguleringen.- Reguleringen skal ske efter de almindelige regler om jagt, medmindre andet fremgår af vildtskadebekendtgørelsen. Det betyder bl.a., at reguleringen kan ske med riflede våben fra skydestiger og -tårne, der opfylder betingelserne for jagt, ligesom reguleringen kan ske fra grav ved brug af gravgående hunde eller på normale ”jagt”-måder - såsom anstands-, tryk- eller drivjagt, forklarer strandjagtskonsulent Niels Henrik Simonsen, Danmarks Jægerforbund, og fortsætter:

- Ved reguleringen skal ejeren eller brugeren af ejendommen, hvorpå der reguleres, være indforstået, så jagtlejere kan kun regulere efter særlig aftale med ejeren. Desuden må regulering kun foretages af personer, der er fyldt 18 år.

- Omvendt gælder jagtlovens krav til arealstørrelser ikke ved regulering, og der må afgives skud nærmere end 50 m fra beboelsesbygninger. Det betyder, at der kan reguleres på selv små arealer, f.eks. hvor man har en (kunst)grav, oplyser Niels Henrik Simonsen.

Sakset fra Vildtinformation 05
Regler for regulering af ræve i februar
Ræveregulering i februar er tilladt. Men annonceres "reguleringen" allerede i oktober eller november kan det ligne selskabsjagt, hvilket ikke harmonerer med bekendtgørelsens ånd.

Jagttidsbekendtgørelsen fastsætter jagttiden for ræv fra 1. september til 31. januar. Vildtskadebekendtgørelsen (§ 5, stk. 2) siger dog, at i egne, hvor ræv volder skade på den øvrige fauna, må ræven reguleres fra 1. til 29. februar.

Regler for regulering
Muligheden for regulering er ikke det samme som jagttid. Når det gælder reglerne om regulering af ræv i februar lægger Skov- og Naturstyrelsen derfor vægt på følgende:

Ræven er fredet i februar. Vildtskadebekendtgørelsen giver dog hjemmel til regulering.
Reguleringen skal have til formål at beskytte den øvrige fauna mod ræve på egnen. Det er derfor et krav, at der på den lokale fauna kan påvises skader forvoldt af ræve – det er i sig selv ikke tilstrækkeligt, at der på egnen findes ekstraordinært mange ræve.
Kun ejendommens ejer – ikke jagtlejerne – kan træffe beslutning om regulering.
Er ovenstående betingelser opfyldt kan regulering finde sted i februar uden indhentning af tilladelse fra Skov- og Naturstyrelsen.

Regulering ej selskabsjagt
Skov- og Naturstyrelsen er i efteråret flere gange blevet spurgt om, om det er strid med jagtlovgivning, at annoncere med "selskabsjagter" ved regulering af ræv i februar. Det er det ikke umiddelbart. "Selskabsjagter" er ikke forbudte ved regulering og annoncering af en "selskabsjagt" er ikke omfattet af jagtlovgivningen.

Skov- og Naturstyrelsen har dog svært ved at forestille sig, at en grundejer allerede 3-4 måneder inden februar kan forudse behovet for ræveregulering. For at undgå, at reguleringen af ræve i februar får karakter af udvidet jagttid, frarådes det derfor, at der annonceres med planlagt regulering inden februar måned.

Både rævejagt og ræveregulering ved "selskabsjagter" kan have forstyrrende effekter på det øvrige vildt. Skov- og Naturstyrelsen anbefaler derfor, at rævereguleringen foregår når behovet konstateres – fx i oktober eller november – og at man ikke venter til februar måned.

Så er den ged vist barberet[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
IN MEMORIAM
Morten Korch 17/1-1876--8/10-1954 Walter Disney 5/12-1901--15/12-1966
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)