Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruger No.1
#61
Mangler hjælp til identifikation af den Ruger No.1 jeg lige har modtaget.Jeg kan ikke finde den blandt H&H´s modeller.

Der er tale om kaliber 6,5X55

Pibelængden er 58,2cm. Billede af kroningen nedenunder. Afkortet?

Forreste rembøjle sidder på piben og ikke i forskæftet.

På Quarter-ribben er der kærv, men der er ikke korn-arrangement på piben? Kortet væk?

På Quarter-ribben er der ½ svingmontage forrest??

Standard Ruger har pibelængde 66cm og er uden korn og kærv. Forreste rembøjle i forskæfte.
Lighter Sport har pibelængde 56cm og rembøjle på pibe.


[Image: DSC05479.jpg]
[Image: DSC05478.jpg]

Walnut
Svar
#62
jeg tror det er et uoriginalt klap visir der er monteret jeg har et lignende til at ligge som jeg har købt med henblik på at lave et korn med en bøsning til at spænde fast på enden af piben.

Mvh høker
Svar
#63
Citat:quote:

Originally posted by høker

jeg tror det er et uoriginalt klap visir der er monteret jeg har et lignende til at ligge som jeg har købt med henblik på at lave et korn med en bøsning til at spænde fast på enden af piben.

Mvh høker



Det kan du have ret i! Det sidder faktisk heller ikke, hvor de andre, jeg har set,sidder. Det kan være flyttet for at give plads til svingdelen.
Walnut
Svar
#64
Klap visiret er samme som på min #1, Det kommer fra firmaet Williams som laver den slags til mange riffelproducenter.

Men hvis denne roman ikke er præget i piben er det helt sikkert ikke en original pibe:
[Image: DSC_1441.jpg]

og her er billeder af munding, rembøjle og forreste sigtemiddel på en Sporter 1A
[Image: DSC_1445.jpg]
[Image: DSC_1444.jpg]
[Image: DSC_1443.jpg]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#65
Tak for indsatsen.
Jeg har ikke den store roman præget i piben.
Til gengæld har jeg fundet lidt stempler. Et af disse er også slået andre steder. Ligner en fugl.
Desuden har jeg en rembøjle på piben. Den kan måske være flyttet over ved ompibning?
[Image: DSC05480.jpg]
[Image: DSC05481.jpg]

Kunne også have brug for at få bekræftet, at alle Ruger No,1 ejere har en svejsning som på billedet. Jeg har også fundet, at afstanden mellem delen, hvor forskæftet er monteret, og piben er større end jeg har set på billeder.Der er 5mm. Jeg har set det, hvor der vises, hvordan, der kan simses op til en stabil afstivning af forskæftefæstet.Den større afstand kan selvfølgelig komme af en anden pibekontur ved ompibning.

[Image: DSC05482.jpg]
[Image: DSC05483.jpg]

Walnut
Svar
#66
Svejsningen er original og findes på alle #1

Afstanden mellem "hangeren" og piben er forskellig alt efter pibekontur.

Du skal ikke shimse den afstand op.
Du skal lægge en klat bedde materiale i forskæftet så du får fyldt det mellemrum der er mellem forskæfte og "hanger". Du skal ikke fylde mellemrummet mellem "hanger" og pibe.

Når du fylder beddemateriale i forskæftet, kan du med fordel undlade at spænde forskæftet helt op mod piben. Det foregår med mens beddemassen endnu ikke er størknet. Samtidig fylder du en smule beddemasse ind i samlingen mellem stålbaskylen og forskæftet, således at den smule luft der kremkommer når du IKKE spænder forskæftet helt op til piben, bliver fyldt ud og forskæftet kar således kontakt hele vejen rundt.
For at styre hvor meget luft du vil have mellem forskæfte og pibe, kan du rulle el-tape rundt om piben et passende antal gange lige ved afslutning af forskæftet. Dette er samtidig med til at sikre at der er lige meget luft på begge sider af skæftetræet.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Svejsningen er original og findes på alle #1

Afstanden mellem "hangeren" og piben er forskellig alt efter pibekontur.

Du skal ikke shimse den afstand op.
Du skal lægge en klat bedde materiale i forskæftet så du får fyldt det mellemrum der er mellem forskæfte og "hanger". Du skal ikke fylde mellemrummet mellem "hanger" og pibe.

Når du fylder beddemateriale i forskæftet, kan du med fordel undlade at spænde forskæftet helt op mod piben. Det foregår med mens beddemassen endnu ikke er størknet. Samtidig fylder du en smule beddemasse ind i samlingen mellem stålbaskylen og forskæftet, således at den smule luft der kremkommer når du IKKE spænder forskæftet helt op til piben, bliver fyldt ud og forskæftet kar således kontakt hele vejen rundt.
For at styre hvor meget luft du vil have mellem forskæfte og pibe, kan du rulle el-tape rundt om piben et passende antal gange lige ved afslutning af forskæftet. Dette er samtidig med til at sikre at der er lige meget luft på begge sider af skæftetræet.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



[Smile] Mange tak. Kan man sige, at din metode gør at man flytter spændet fra forskæftet væk fra piben og over på hangeren? Dermed må piben også kunne være fritsvævende/ svingende?
Walnut
Svar
#68
Der er sku mange sjove No.1 på Egun pt....

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#69
Jeg har spurgt på en ny Quarterrib, til min Ruger No.1, hos Ruger US. De henviser stadig til H&H i Danmark ?? Er de ikke opdaterede på skiftet i Danmark?
Kommer man til at kunne købe en Ruger American i DK ?

Walnut
Svar
#70
[Image: DSC05654.jpg]

Gode Rugerfolk og andre kompetente:
Jeg har lige grovmonteret en kikkert på min Ruger No.1 Jeg fik tilsendt Rugerringe fra H&H.Det gik fint med at få anbragt ringene i Quarterribben, og jeg har forstået, at man skal være omhyggelig med at sikre sig, at disse er i korrekt indgreb med ribben.
Umiddelbart virker det som om, at kikkerten "dykker" i forhold til piben, men det kan vel være bedrag? Der er vel ikke mange muligheder for at ændre på forholdet mellem linieløbet i kikkert og pibe?
Højden på ringene er fin, og kikkerten kan lige akkurat trækkes langt nok tilbage til en ok øjenafstand.
Er det noget pjat, at der skulle være noget galt med denne montage?
Walnut
Svar
#71
Kikkerten SKAL da dykke en smule.

Folk betaler kassen for skæve skinner med 10, 20 eller 30 MOA indbygget.

Skyd nu bare med den inden du beklager dig [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#72
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Kikkerten SKAL da dykke en smule.

Folk betaler kassen for skæve skinner med 10, 20 eller 30 MOA indbygget.

Skyd nu bare med den inden du beklager dig [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Ha! [Big Grin][:I] Var godt klar over, at jeg nok skulle blive bommet for den med at dykke! Jeg ser, om jeg kan klikke mig op til noget genkendeligt [Big Grin]

Walnut
Svar
#73
Skød med afstandsmåleren på en gavlspids 95m ude. Fik derefter rettet en bænk an på et bord og sigtede gavlspidsen igennem piben. Jeg lå langt under i kikkertsigtet og kom ikke i nærheden af træfpunktet i piben, da jeg løb tør for klik. Jeg har selvfølgelig i mente, at Rugeren er pibet om, og at den nye pibekontur har kraftig indflydelse på Quarterribbens vinkel.Det kan gå hen og blive Hattings hovedpine og min fallit [Big Grin]
Den forrige ejer har vel kunnet leve med det, fordi der har været monteret et sigtemiddel i sving i den forreste del af ribben?
Walnut
Svar
#74
Hej Walnut
Har du checket om ringene har den samme højde?
Nu kender jeg godtnok ikke en No.1 - men den ruger m77 jeg har, skal bruge ringe med forskellig højde.

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#75
Citat:quote:

Originally posted by skytmar

Hej Walnut
Har du checket om ringene har den samme højde?
Nu kender jeg godtnok ikke en No.1 - men den ruger m77 jeg har, skal bruge ringe med forskellig højde.

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.



[Image: DSC05657.jpg]

I går lurede jeg,på øjemål, om der skulle være forskel på ringenes højde. Jeg fandt dem ens, og jeg har lige fået det bekræftet med en måling: Ringene har samme højde, og der står 4 på den ene af dem. Jeg har stadig mistanke til Quarter ribben, der ser ret modificeret ud?? Er vel der henne lige nu, at det ligger ud over mine evner at få styr på denne montage.
Walnut
Svar
#76
Ja, jeg kan se at på en Ruger No1 skal frontscopering og rearscopering,være ens.
http://shopruger.com/searchscopering.asp

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#77
Man ser ret tydeligt på billedet at det er en anden pibekontur end den originale.

Det ligner umiddelbart Lothar Walthers profil.

Men det er da bare at fræse noget af foden i den ende den er for høj. Selfølgelig med samme radius som piben.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#78
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Man ser ret tydeligt på billedet at det er en anden pibekontur end den originale.

Det ligner umiddelbart Lothar Walthers profil.

Men det er da bare at fræse noget af foden i den ende den er for høj. Selfølgelig med samme radius som piben.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Ja...da..[:o)] og lige præcis dér røg jeg af i svinget [Big Grin]

Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)