Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300 Winchester Magnum
#1
Erfaringer efterlyses. Har brug for den fladest mulige kuglebane på store afstande, samtidig med en effektiv kugle.
Bruger pt. Winchesters PowerPoint med 11,66 g. kugle.
Er Winchester failsafe måske et bedre valg ? Vi taler om vildtarter som maralhjort, stenbuk og lignende.
Er ikke hjemmelader.
Har bare ikke den store erfaring med projektilet, da jeg ikke har haft riflen så længe.
Svar
#2
Hej!

Hvis du er hjemmelader så er der jo mange muligheder

prøv at få fat i nogen 150 grain (10 gram)"Swift Scirocco"

De har en høj B.C (Ballistic coefficient)og vil derfor få en flad kuglebane og lille vindafdrift på lange hold

en 150 grains kugle kan opnå en ret høj V0 i en 300Wm 950 m/s skulle kunne nås..

Hvis du ikke er så prøv om du kan finde nogen Winchester Failsafe i 150 grains, de er dyre men skulle være rigtigt gode, selve kuglen er i hvertfald særdeles effektiv.

Hilsner
Dravis aka. FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
bedste bud er Normas ladning med Sirocco kuglen

jbn
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by falcon

Erfaringer efterlyses. Har brug for den fladest mulige kuglebane på store afstande, samtidig med en effektiv kugle.
Bruger pt. Winchesters PowerPoint med 11,66 g. kugle.
Er Winchester failsafe måske et bedre valg ? Vi taler om vildtarter som maralhjort, stenbuk og lignende.
Er ikke hjemmelader.
Har bare ikke den store erfaring med projektilet, da jeg ikke har haft riflen så længe.

Tak for svarene...
Sirocco ser rigtig interesant ud på ballistictabellerne...
Nogen der har jagtlig erfaring med projektilet ??


Svar
#5
Jeg har skudt næsten 100 stykker vildt med .300 Winchester Magnum. Min erfaring siger mig, at Winchester Fail Safe (180 grains) giver det bedste resultat på de større arter (altid gennemskud) mens jeg med stor succes har anvendt letekspanderende projektiler såsom RWS DK-geschoss og Nosler Partition på drivjagt efter svin og hjort.

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)