Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
forsikring af våben under rejse?
#1
Jeg er så heldig at skulle afsted til Ungarn på hjorte jagt til september, sammen med en mindre gruppe jægere.
Da jeg aldrig har været på nogen jagt rejse før søger jeg lidt information omkring regler vedrørende opbevaring af riffel/ammo, samt hvor man kan få forsikret sine våben...?

Håber i kan hjælpe...

Rune L. Jørgensen

Flyttet af Kima
Rune L. Jørgensen
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by RLJ

Jeg er så heldig at skulle afsted til Ungarn på hjorte jagt til september, sammen med en mindre gruppe jægere.
Da jeg aldrig har været på nogen jagt rejse før søger jeg lidt information omkring regler vedrørende opbevaring af riffel/ammo, samt hvor man kan få forsikret sine våben...?

Håber i kan hjælpe...

Rune L. Jørgensen



Du har en dækning på din allerede eksisterende indbo/familie/basis forsikring. Men kontakt dit selskab skriftligt og få en bekræftelse skriftligt(fx mail) på hvad der er begrænsningerne i fx sum ved tyveri.

Det er meget forskelligt fra selskab til selskab, og jeg vil ikke fremhæve nogen i denne sammenhæng.

Spørg i samme omgang til hvordan de stiller sig til kontantbeløb, som du sikkert også har en del af med.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Jeg rejser meget på jagt ude i verden, og jeg har en tillægsforsikring til min indbo forsikring, det er en rejseforsikring der gælder hele året, og i hele verden, (dog ikke i Danmark)og den koster 469,-kr om året. Den dækker bagage og afbestilling op til 10.000,-kr.
Sidste år i april fik jeg brug for denne forsikring, da jeg landede i Billund fra en dejlig tur til sydafrika efter duer, og min nyindkøbte geværkuffert til adskildt haglgevær, havde fået banket 2 fine huller ind i siden af kufferten, det var en billig kuffert til 599,-kr og fra anmeldelsen til forsikringen og sendt anmeldelse gik der 3 dage, så stod der 599,-kr på min konto. (så lortet virker) og de ville ikke engang have den skadede geværkuffert.

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

Jeg rejser meget på jagt ude i verden, og jeg har en tillægsforsikring til min indbo forsikring, det er en rejseforsikring der gælder hele året, og i hele verden, (dog ikke i Danmark)og den koster 469,-kr om året. Den dækker bagage og afbestilling op til 10.000,-kr.
Sidste år i april fik jeg brug for denne forsikring, da jeg landede i Billund fra en dejlig tur til sydafrika efter duer, og min nyindkøbte geværkuffert til adskildt haglgevær, havde fået banket 2 fine huller ind i siden af kufferten, det var en billig kuffert til 599,-kr og fra anmeldelsen til forsikringen og sendt anmeldelse gik der 3 dage, så stod der 599,-kr på min konto. (så lortet virker) og de ville ikke engang have den skadede geværkuffert.

MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts



Sådan skal det også være.

Det er begrænsningen i bagage sum jeg har oplevet som værende for begrænset, når en jæger tager afsted med 2 rifler, en håndkikkert og diverse andet grej/beklædning.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Er det mon et produkt som der i almindelighed udbydes eller er det noget man skal få "strikket" specielt sammen med indboforsikringen?

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by GT

Er det mon et produkt som der i almindelighed udbydes eller er det noget man skal få "strikket" specielt sammen med indboforsikringen?

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Efter mit kendskab sælgers de fleste selskaber en rejse forsikring, som er en udvidelse eller integreret del af indboforsikringen.
Hvor bagage dækningen allerede findes i indbodækningen.

Den er bare oftest begrænset til et niveau, som i al fald ikke er nok for mig. og helt galt går det hvis mand/kone eller far/søn er omfattet af samme forsikring, for begrænsningen bliver ikke hævet fordi man er 2 afsted.
Men vend sagen med det eksisterende selskab, og få evt. tilkøbt den dækningssum der mangler.

Skrækeksempel er følgende far søn med hver sin riffel, 2 glimrende håndkikkerter og lidt diverse. uden problemer når vi de 50.000 kr.
Skulle det nu blive stjålet på en rasteplads, mens man lige får lidt at spise ?

Prøv at sammenligne med den sum, der står i forsikringsbetingelserne.

Misforstå mig ikke, jeg ønsker ikke at hænge nogen ud, men blot hjælpe til at diskussionen om forsikringssum/erstatningen sker før skaden og ikke efter. Derfor har jeg bevidst ikke nævnt et eneste firmanavn.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Det er i hvertfald noget der lige skal ses efter[Wink]

Ikke rart at risikere at miste gearet fordi man er underforsikret[B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Jeg ved at Trekroner forsikring havde lavet en "pludselig skade" forsikring under sammenarbejde med Danmarks jægerforbund. Denne høre ind under indboforsikringen. Den skulle dække (i 2010) kr. 15444,- til "hurtig udbetaling" ved skade på jagtgrej.

Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen efter sammenlægningen med Codan.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by mp

Jeg ved at Trekroner forsikring havde lavet en "pludselig skade" forsikring under sammenarbejde med Danmarks jægerforbund. Denne høre ind under indboforsikringen. Den skulle dække (i 2010) kr. 15444,- til "hurtig udbetaling" ved skade på jagtgrej.

Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen efter sammenlægningen med Codan.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period



Trekroner har været ejet af Codan i rigtig lang tid, så vidt jeg husker.

15.000 kr kontra en af mine rifler med optik, håndkikkert og diverse tja det er nok lidt i underkanten til mig.

Men jeg har ikke sat mig ind i den generelle dækning for bagage på den forsikring.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
Citat:quote:

Trekroner har været ejet af Codan i rigtig lang tid, så vidt jeg husker.


Det er rigtigt, men det er vist kun ca. 6 mdr. siden at Trekroner blev nedlagt.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#11
Citat:quote:

Trekroner Forsikring

Danmarks Jægerforbund har indgået en samarbejdsaftale med forsikrings-selskabet Trekroner om et særligt medlemstilbud, hvor der både er fordele for det enkelte medlem og for Danmarks Jægerforbund.

Medlemmer af Jægerforbundet opnår præmierabat på:

Indboforsikring

Husforsikring

Ulykkesforsikring
Tegner du tre forsikringer, så får du i bonus en særlig jægerforsikring i form af en totalforsikring af våben og tilbehør på i alt kr. 15.505 (selvrisiko på 10 %).

Opstår der en pludselig skade på f. eks. din riffel eller kikkert - ud over hvad der forekommer ved almindeligt slid m.v. - så dækker forsikringen køb af nyt udstyr op til maksimum-summen.

Desuden kan medlemmer i alderen 18-25 år tegne en favorabel bilforsikring, som er adskillige tusinde kroner billigere end normale markedspriser.

Samarbejdet er imidlertid også til fordel for Danmarks Jægerforbund. Trekroner Forsikring støtter nemlig forbundet økonomisk, hver gang et medlem tegner en forsikring, og derudover er der indgået aftale om, at Trekroners assurandører har fuldmagt til at tegne medlemmer til Danmarks Jægerforbund, når de er på kundebesøg.

Du kan læse mere om forsikringsaftalen på Trekroners hjemmeside

Hvis du vil benytte dig af tilbuddet, så kontakt Trekroner Forsikring på telefon 70 100 380 eller bliv kontaktet af en assurandør ved at udfylde og sende dette skema



Denne ligger stadig på Jægerforbundets hjemmeside. Link til Trekroner virker ikke, så om Codan køre forsikringen videre må Danmarks Jægerforbund kunne svare på.

kr. 15000,- er vel stadig et godt tilskud hvis kikkert eller riffel bliver skadet under jagt.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by mp
[br

Tegner du tre forsikringer, så får du i bonus en særlig jægerforsikring i form af en totalforsikring af våben og tilbehør på i alt kr. 15.505 (selvrisiko på 10 %).

Opstår der en pludselig skade på f. eks. din riffel eller kikkert - ud over hvad der forekommer ved almindeligt slid m.v. - så dækker forsikringen køb af nyt udstyr op til maksimum-summen.



Denne ligger stadig på Jægerforbundets hjemmeside. Link til Trekroner virker ikke, så om Codan køre forsikringen videre må Danmarks Jægerforbund kunne svare på.

kr. 15000,- er vel stadig et godt tilskud hvis kikkert eller riffel bliver skadet under jagt.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
[/quote]
Jeg er enig i 15000 er et tilskud. Men hvis man nu er taget afsted med sin custombyggede laserskyder, med en Super Swaro eller S&B + en tilsvarende håndkikkert og måske endda en ekstra riffel(det gør jeg)
så har man altså snildt for 40.000 kr med.

Så tror jeg hurtigt , at begejstrringen over de 15.000 kan blive til en skuffelse over selvhenteren til de resterende 25.000.

Igen jeg fremhæver ingen, men mener man skal have styr på summerne inden afgangen hjemmefra.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)