Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkert fra Kina
#21
[quote]
Er det teknikken, når man tager en kineserkikkert til 400kr forsyner den med et tyskklingende navn, pumper en pæn portion penge i at forklare at det næsten er verdens 8. vidunder, og herefter forlanger mellem 3000 og 4500kr for kikkerten[Wink][Wink][8D]

ignorant
Denmark
461 Posts
Posted - 13/12/2005 : 20:07:12 ----------------------------------------------------------------------Skulle lige montere en Zeiss Variopoint idag, og testskyde riffel med 2 piber, for at dokumentere træfpunktssammenfald.
Måtte desværre skifte Zeisen ud med en fontaine 4x32, fordi der var ca 15 cm paralaxefejl på 100m, hvis man tændte lyset og stillede på 12 gange forstørrelse. Med slukket lys var der kun 8cm, og det blev næsten halveret hvis man skruede ned til 3x. Det så forresten ret spøjs uf at den røde prik kunne flytte helt udenfor det faste kryds
jbn
quote:
---------------------------------------------------------------------
Hvis målet er at bestå riffelprøven er det vel også ok med 15cm afvigelse, "pletten" er jo 20 cm stor
Har personligt oplevet dette fænomen med 4 Zeiss´er gennem de sidste sæsoner
Der er tilsyneladende en stor kvalitetsforskel fra den gamle "stål-zeiss" og til den type der fremstilles i dag.

/Gammeltoft
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Sådan er der jo så meget med det "tyske" eller skal man sige det utyske. Det perfekte optik laves i optikkens himmel.
/Erik
Svar
#22
Hej Lars
Fik du nogen sinde købt en kikkert i Kina - og hvis ja hvordan var kvaliteten?

Kineserne laver glimrende produkter (i forhold til prisen) så hvorfor ikke kikkerter. Jeg har lige set de nyeste kinesiske luftgeværer der sælges i England - og de har en finish som på f.eks. Elgamo og andre.
MVH
Henrik
Svar
#23
Jeg har ikke meget forstand på kikkerter. Men kan man ikke bare kikke i dem og se om de dur?
Man kan da evt give dem et knald mod forhandlerens disk, og se om de stadig dur. Så er de også holdbare.

Vi er vant til at der er sammenhæng mellem pris og kvalitet.
Det er forkert, det er gammeldags.

Der er derimod sammenhæng mellem pris og antallet af produkter.

Når verdens jægere efterspørger en 4x 32 kikkert, bliver der lavet så mange at prisen falder. Når denne udskiftes til 2,5-10 x 42 falder prisen på dette produkt.

Men nu er det jo således, at det er vigtigt at ens kikkert er dyr, så man kan prale med den. Dyrere pris opnås ved at købe sjældne mærker med sjældne karakteristika. Man er jo et sjældent menneske med særlige behov.
Øvelsen for jægeren går ud på at købe noget, der ser dyrt og anderledes ud. Øvelsen for producenten går ud på at sælge vand og luft så dyrt som muligt.

Man kan sagtens købe noget, der ser dyrt og anderledes ud i Kina, men så er det jo ikke dyrt, og så duer det jo ikke. Eller hvad?

De fleste riffeljægere i Danmark kunne skyde lige så meget og lige så godt med en gammel militær m98 fra krigens tid. Dansk jagt stiller ingen særlige krav til udstyret, men danske jægere gør.
Svar
#24
De danske veje stiller heller ikke støre krav end at du rigeligt kan honorrere dit daglige kørselsbehov i en Trabant!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#25
Nej. Det gør de ikke. Sådan er der så meget.

Men bare vi ved, hvorfor vi vælger, som vi gør.
Svar
#26
Hmm ... det kunne faktisk være interesant om en gad at teste denne kikkert for at se på hvad som er op og ned på den kinesiske kvalitet.
Der er vel ikke stor forskel på en BSA og en sådan her fætter.. Med lidt held koster den jo ca. 700 kr.
...Tax and duty are not including. If you are purchasing this item as a gift please let me know, so that I can mark the customs papers accordingly.

http://cgi.ebay.de/Leupold-Mark-4-M1-clo...dZViewItem

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#27
De er til Hardball, halvautomat!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]
Svar
#28
Til Hardball - hvorfor skal jeg nu pludselig prakkes sådan en på?

[center][Big Grin][/center]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret! Og jo - jeg har mine problemer med det modsatte af kön....


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#29
Nåe ja det er derfor der er: Bullet drop compensation [Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by ID

De er til Hardball, halvautomat!


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Gri5A.jpg]



[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)