Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkert fra Kina
#1
Hej med jer....

Mine forældre skal en tur til Kina, og jeg tænkte om der var noget optik, som var værd at tage med hjem?! Jeg tænker både på kikkert og digitalkamera[:0]

Er der nogen herinde som kan give mig, eller rettere mine forældre, et godt råd med på vejen, angående ovenstående?! Jeg står nemlig lige og mangler en god kikkert!!!!!![Big Grin][Big Grin]

Mvh.

Lars
Svar
#2
Uha - det levner vist ikke ret meget tilbage på hylderne...........måske gedeost fra Norge [Smile]
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#3
DVS. brug pengene på dyrere vestlige varer og spar penge på benzinen?

Aldeles glimrende logik [Wink]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Øh - Leif, mit indlæg var ment som en joke - forstået på den måde, at hvis alle indkøb skulle foregå "politisk korrekt" ville der ikke være ret meget at vælge imellem..............lige på stående fod kan jeg ikke komme i tanke om et land som ikke har spøgelser i skabet.

Men for at komme tilbage til emnet........jeg ved ikke hvorfor, men der findes åbenbart stadig folk her i forumet, der lever i den faste overbevisning, at man kan være "heldig" at finde optik i Zeiss/S&B kvalitet til 300,- kroner (med fare for at få tærsk, har jeg på fornemmelsen at det er et specielt jysk fænomen [Big Grin]). Lige netop inden for optik og våben,kan man være stensikker på at få hvad man betaler for (eller ihvertfald modsat).....hvis man vil ha' kvalitet må man til lommerne - sådan er det bare - der er ingen smarte omveje.
I vores søsterforum, Nordisk Våbenforum, var der et par gutter der jublede over at de kunne få en spotterkikkert til 395,- kroner i Aldi - gudhjælpe mig om de ikke returnerede til tråden et stykke tid efter og var forbavsede over at det var en møjkikkert - "godt nok havde den været billig, men alligevel"..........jamen hurra, hvor svært kan det være [:0]

Men som jeg har skrevet i en tidligere tråd om emnet, hvis man ikke kan se/mærke forskel på en kikkert til 700,- kr. og en til 12.000,- kr. - så skal man købe den til 700,- kr.

Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#5
Jeg prøver lige igen efter The Shootist har spredt sit gylle - undskyld galde ud............. Er der nogen, som kender til mærker, der bliver lavet på licens i Kina?

Hvad angår postulatet om, at "der er nogle herinde som stadig tror man kan finde Zeiss/S&B kvalitet for 300 kr." så stiller jeg mig lidt tvivlende - men der er sgu da store besparelser ved at købe i udlandet - kig på ebay f.eks. Her ryger der snildt PENTAX kikkerter til omkring 200$ - herhjemme ligger de på omkring 4000 kr. (jeg sammenligner ikke med Zeiss - bare pris forskel på landene!!)

MEN jeg hverken gider eller har til ønske om at starte en ny tråd angående kinas diktatur og omverdens holdning og moral hertil.

Hvis nogen har erfaring og har lyst til at råde mig - med det spørgsmål som det hele startede med - ja, så vil jeg være glad.

Alt andet bør skrives under en ny tråd!!!

(Ovenstående er da til at forstå - eller hvad???!!!!)

Mvh.

Lars
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Lars

Er der nogen, som kender til mærker, der bliver lavet på licens i Kina?



Nej [Big Grin]
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#7
Jeg kan nu ellers godt lide ideen med at hælde kronerne i en Zeiss, frem fo i benzintanken [Big Grin][8D][Wink]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
ok - Jeg forsøger at få hjælp andre steder!!!
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Lars

ok - Jeg forsøger at få hjælp andre steder!!!



Hej,
Nikon laves f.eks på licens i Kina.
Svar
#10
Tak for svaret, Erik.........

Så vidt jeg ved, er Nikon en mellempris kikkert - ret mig hvis jeg er gal på den - med en ok optik til prisen........!!??

Mvh.

Lars
Svar
#11
Masser af kikkerter laves i Kina - f.eks. Tasco og formentlig også de fleste af de billige U.S.A. modeller og lur mig om ikke dine forældre både kan finde kikkerter med ZEISS og Swarowskis logoer i kinesiske varehuse.... problemet vil blot være, at det kun er logoet, der ligner, for kineserne skammer sig ikke over at kopiere hvad som helst, og når det kommer til optik, så er kineserne p.t. ikke i stand til at løfte sig over Tasco-niveau.

Når det er sagt, så har jeg med bemærket, at hastigheden hvormed kvaliteten accelererer er bemærkelsesværdigt høj. Der er ingen tvivl om, at der i de kommende år vil komme en veritabel flodbølge af Kina-varer ind på jagtmarkedet - og det er ikke alt sammen lige dårligt.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Hej Høgh

Får Pentax, Nikon og leupold ikke lavet nogle af deres produkter på licens i Kina?

Mvh.

Lars
Svar
#13
Hov Shootist.....
Du var godtnok hurtigt ude efter mig i en anden tråd, og hvad skete der så her???
-Emnefiflerifordrejning.......?

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#14
Hej Shootist
Er verden ikke så ond at alle højtudviklede lande oprindeligt har baseret deres rigdom på en ikke uvæsentlig mængde af noget så politisk ukorrekt som børnearbejde og slavearbejde, og de lande som vi nu forsøger at dunke i hovedet med vores dobbelmoral, bruger blot vores egne midler til at fremskynde deres egen udvikling, og er det egentlig ikke det der skræmmer os[?]
Du ved jo nok at rigdom er relativt.
Uanset hvad så føler man sig kun rig hvis man føler at man har mere en andre

jbn
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Hej Shootist
Du ved jo nok at rigdom er relativt.
Uanset hvad så føler man sig kun rig hvis man føler at man har mere en andre
jbn



Måske bare det at have noget andre ikke har. F.eks at give Jørgen Bitsch en af stammens halskæder i guld, som bytte for en blitz-pære.

En mærkevare optik i 10 - 15.000kr klassen i rem om halsen giver status. Optik i rifler og kikkerter er ikke højteknologi. Her gælder indpakning og reklame, og status ved at have noget andre ikke har, det er mærkevarens prisbarometer, ikke forædling af 250gr. kron og flintglas til en råvareværdi på under 150kr.
Svar
#16
BSA og flere andre kikkerter laves i Kina.

Se på http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=1826

Der er der en test og kommentarer om den.

Aner intet om langtidsholdbarheden, men det var ikke den der var skyld i mine forbiere sidste gang jeg var til stævne ...

En god og skarp kikkert til prisen.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an2.gif]

[Image: Gunorexi.jpg]
Er mere til Guns end roses ... Cum insantientibus fuere necesse est
K&B Claxel Wink




Svar
#17
Citat:quote:

En mærkevare optik i 10 - 15.000kr klassen i rem om halsen giver status. Optik i rifler og kikkerter er ikke højteknologi. Her gælder indpakning og reklame, og status ved at have noget andre ikke har, det er mærkevarens prisbarometer, ikke forædling af 250gr. kron og flintglas til en råvareværdi på under 150kr.



Er det teknikken, når man tager en kineserkikkert til 400kr forsyner den med et tyskklingende navn, pumper en pæn portion penge i at forklare at det næsten er verdens 8. vidunder, og herefter forlanger mellem 3000 og 4500kr for kikkerten[Wink][Wink][8D]

Citat:quote:

Med hensyn til produkter fra Kina så står det jo enhver frit at købe de varer man ønsker, men selv ser jeg ingen grund til at handle optik eller andet fra Kina så længe situationer er som den er der.
Og ja Ignorant vi kan da hurtigt blive enige om hvad fortiden har drejet sig om med hensyn til at udnytte andre, bla. som danskerne med slavehandel, men det er jo en anden historie og i dag er vi vel en smule mere oplyste.Mvh.
Leif R.



Den kyniske betragtning kunne jo også være at når det nu engang er vejen frem i begyndelsen, og vi jo allerede er kommet forbi det punkt, så gælder det om at de andre som endnu ikke har paseret dette punkt, bliver holdt tilbage[}Smile]

Personligt tror jeg at det bedste middel mod kommunisme og lignedne er noget så simpelt som en smugle rigdom. Tænk bare på hvor mange studerende der er fælt røde, for straks de begynder at tjene lidt penge, så falmer det røde ret voldsomt[Wink]

jbn
Svar
#18
Ja, det er lidt ligesom ateisme og kirkeskat[}Smile]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#19
Hej Lars,
PENTAX som du selv nævner får lavet en del af deres kikkerter i Kina, og kvaliteten er der ikke noget i vejen med - jeg mener i øvrigt at emnet her er optik og sigtemidler - og vil man diskutere filosofi og socialpolitik så skal man se sig om efter et andet forum.
MfG

neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Neuhof

.............. og vil man diskutere filosofi og socialpolitik så skal man se sig om efter et andet forum.



Mon ikke man kan nøjes med at gå til Of Topic?


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)