Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En tumpe i konsortiet :-)
#21
Køb nu billetten til ''the big five'' - 375HH - jeg tror den kan vælte Mikkel [:o)]

Og da vi kommer på den samme skydebane, kan du gi' et praj - så må du prøve min [Wink]
mvh
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Jeg er træt af, at der altid skal være hjorte der, hvor jeg har planlagt at skulle sidde efter ræve!Jeg sidder og håber på et gennembrud i ønsket om en Ruger No.1 i en mindre kaliber [:I]Hver gang, det er lige ved, dukker de skide hjorte op på nethinden [B)]" Der kan pludselig opstå en chance for hjort!"...og du sidder med en 243. Som sikkert bekendt har jeg 6,5X57R og 9,3X62. Har nogle af de ærede formænd et bud på, hvad jeg mangler....som ville passe fornuftigt ind...hvis i orker kalibersnakken igen.Ræv og hjort Ruger No.1
Walnut



Hvilken kuglevægt vil du op på ?

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]



Noget, der ikke splitter ræven ad og som slår hjort ihjel.

Walntu
Svar
#23
Ja - nemlig ja - en 375HH med en 300 grs TSX [Big Grin]
mvh
Svar
#24
Hvorfor en 375ér når manden nu har en 9.3x62?? Forskellen er da næsten ikke til at få øje på. Ved at en 9.3ér med en Barens TSX vælter en ræv uden at den eksplodere ud over det hele og lur mig om ikke hjorten osse trimler. [Big Grin]

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#25
Kartoffelkasten er for ordinær - som en af formændene udtrykte det da jeg kom trækkende med ''den mindste af de store'': det er jo bare en en 9.3 med turbo. Ja men turboen gør man kan holde til alle pattedyr - undtagen hvalerne [8D]
mvh
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by fqvist

Hvorfor en 375ér når manden nu har en 9.3x62?? Forskellen er da næsten ikke til at få øje på. Ved at en 9.3ér med en Barens TSX vælter en ræv uden at den eksplodere ud over det hele og lur mig om ikke hjorten osse trimler. [Big Grin]

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!



Hørnuligeher! I skal jo ikke fortælle mig, at jeg ikke har brug for mere, end jeg har![Big Grin] Begge mine skydere kan løse opgaven, men det er der jo ikke megen shopping i! [Big Grin]
Svar
#27
300wm. Skyder du ræven rigtigt er der ikke engang gennemskud med et 180 T-TSX (udsagn på baggrund af et eksempel :-) )

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#28
Har haft en 270w selv og syntes den var mindst lige så kontant afregnende som min 30.06.
Men har ikke haft den som Ruger No.1
ellers skal du vælge den i en 303british Det er også noget som ikke alle har. Men om der er nok til hjort er jeg lidt i tvivl om.

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#29
.260 (AI)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#30
Jamen du har jo en 6.5'er så min stemme går til 270win og da især fordi det er en amerikanerbøsse.

Lette kugler til ræven og de tunge til hjortene. Eller blot de tunge til det hele .

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#31
Uden at kende Ruger's No 1 i detaljer ville jeg gå efter en patron med rand. Det kunne være 7 x 57R, 8 x 57IRS, 7 x 65R eller noget i den retning. Du kunne også gå efter en patron fra det vilde vesten fx 30-30 win, 308 Marlin Express eller .35 Rem, som alle burde fungere med en relativt kort pibe.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Jamen du har jo en 6.5'er så min stemme går til 270win og da især fordi det er en amerikanerbøsse.

Lette kugler til ræven og de tunge til hjortene. Eller blot de tunge til det hele .

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]



Jeg har tænkt 270win med tunge kugler til det hele, men kender ikke stigningen i en No.1 270win og ved ikke, hvor meget den kan bære frem med tilfredstillende præcision. Det er helt klart her pilen står og sitrer [Big Grin]
Walnut
Svar
#33
Citat:quote:

Jeg har tænkt 270win med tunge kugler til det hele, men kender ikke stigningen i en No.1 270win og ved ikke, hvor meget den kan bære frem med tilfredstillende præcision. Det er helt klart her pilen står og sitrer [Big Grin]
Walnut


Twist rate 1:10
http://www.ruger.com/products/no1LightSporter/models.html

Skulle teoretisk kunne gå (optimalt) med 130 til 160grs projektiler
http://www.riflebarrels.com/products/caliber_twist_rates.htm

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#34
Walnut hvor har du fået plads og hvor i landet er du fra ? kun da godt invitere dig på rævejagt dyrker det os selv
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by 308win1

Walnut hvor har du fået plads og hvor i landet er du fra ? kun da godt invitere dig på rævejagt dyrker det os selv



[Smile] Mange tak for storsind.
Jeg er fra det Sønderjyske og har ikke pt. mandat til at offentliggøre mit konsortie.
Walnut
Svar
#36
Det er os helt ok men vi har da febuar hvis det er Wink
Svar
#37
Har haft en 270w selv og syntes den var mindst lige så kontant afregnende som min 30.06.
Men har ikke haft den som Ruger No.1
ellers skal du vælge den i en 303british Det er også noget som ikke alle har. Men om der er nok til hjort er jeg lidt i tvivl om.

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)