Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad skal jeg vælge?? 6-24x50
#21
Jeg tror jeg brækker mig...haha
Svar
#22
Håber ikke jeg afbryder.....[Wink]

Jeg har afstået alle tilbud pt. Jeg er kommet i tvil om hvorvidt det er den "rigtige" kikkert.

Har I andre gode bud på en kikkert, der kombinerer bane og jagt-egenskaber[?] Altså på lidt længere hold end almindeligvis.

Jeg kunne muligvis strække pengene lidt længere - åbner det til en verden der er bedre?

Kom frisk med bud på gode kikkerter...... også gerne billige modeller, hvis de er pengene værd.

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#23
Swarovski Z6i 3-18 BT
S&B PMII 3-20

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#24
Hej Swarovski brugere.
Jeg vil høre jer om der er nogen form for tunneleffekt ved lav forstørelse på swarovski 6-24x50 (jeg tror den hedder pv gl. model med parallakse justering i forenden)
Mvh. Sniper 223
Svar
#25
Jeg har både den "gamle" Swaro PV-S 6-24x50 med TDS sigte og de høje tårne,og en S&B 5-30 PM II,og jeg må sige at jeg stadig er MEGET glad for Swaro'en....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#26
Hvor meget har du at gøre med?

J.
Svar
#27
Uha - hvor meget har jeg at gøre med....????

Lige nu er der mange ting i spil, skal jeg købe en kikkert som kan bruges "til det hele", eller skal jeg satse på to kikkerter ( og to montager(M03) til 3200,- kr. stykket[xx(])

Pt. har jeg en Swarovski Habich 1,5-6x42 med lys, den kunne evt supleres med en Swarovski 6-24x50. Alternativt kunne jeg skille mig af med 1,5-6x42 erén og købe en Z6i 2. generation 3-18x50 BT HD (måske 5-30x50)

Har også overvejet at supplere med en S&B 4-16x50 PH eller den noget billigere Vortex Viper 6.5-20x50

Tja der er mange valg, og sikkert mange andre bud på en kikkert kombination - Jeg er ikke presset på tid eller noget, vil meget hellere "sikre" mig at jeg køber rigtigt.

NB: skylder måske lige at sige, at jeg ikke skyder på løbende vildt (synes simpelthen risikoen for en anskydning er for stor med mine færdigheder med en riffel). Men jeg kommer på rimeligt meget bevægelsesjagt/trykjagt, hvor jeg ofte følger vildt i bevægelse, og skal være klar til at afgive skud så snart det gør stop. Derfor ønsker jeg at kunne komme rimeligt langt ned i forstørrelse, men er egentlig ikke sikker på at jeg behøver komme længere ned end 3x[?]

Lige som tingene ser ud i dag, så tænker jeg at en Z6i kunne udgøre det for den eneste kikkert jeg har behov for.
Det ville også være nemt at købe en ørn 6-24x50 og en montage, og så bruge den på de jagter (rævejagt, bukkejagt, Skotland og forhåbentlig NZ igen) hvor den vil være egnet og på feltskydninger.

Kom endelig med anbefalinger..

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#28
Så er "valget" truffet[^]...

Det blev en Swarovski 6-24x50. Jeg fik et tilbud på en brugt, som jeg ikke kunne afslå - den er nu monteret, og venter på at få sin ilddåb på min riffel[Big Grin].

Den er med target tårne, og et almindeligt 4A (tror jeg det hedder) tråd-kors.

Glæder mig til at komme på banen og indskyde den......

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)