Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor mange jagtrifler?
#1
Hej,
er der nogen der har bemærket at ordensmagten er begyndt at spørge til antallet af rifler når du søger tilladelse til et nyt våben?

Har på det seneste oplevet spørgsmål ala: hvor mange har du?, hvad skal du bruge dem til?, er det nødvendigt med flere? og hmmm nu må vi se...

Er der egentlig begrænsninger på området?
Har nogen oplevet det samme?


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#2
25 alm våben og 10 særlig farlige (halv auto , korte våben ) begrænsning er skafor bllå (grade EN..10..etellerandet)

over 25 våben skafor rød med alarm osv

der er krav til opbevaring over og under de 10/25 stk men der ikke nogle øver grænse
Svar
#3
OK - tak - så er der jo lang vej endnu til skafor rød og alarm [Big Grin]


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#4
Det er en glidebane uden ende.

Der har altid været våbenkontorer som giver tilladelse til alt det du søger om, som ligger indenfor lovens rammer. Og så har der været våbenkontorer som helst kun giver tilladelse til én Mauserriffel med træskæfte, og siger nej til alt andet.

Nogle af de restriktive har indført egne regler, og f.eks. sagt nej til halvautomater, nej til lyddæmpere, nej til repetervåben af nye mærker som de ikke kendte i forvejen, eller nej til mere end én halvautomat.

Der har været klaget til Folketingets ombudsmand over den åbenlyse forskelsbehandling folk udsættes for, men ombudsmanden krøb i flyverskjul både mht halvautomater og lyddæmpere. Hans afgørelser kritiserer, at politiet ikke har klare retningslinier at træffe afgørelser udfra. Og så kommer kortslutningen: på grund af de manglende retningslinier, vil ombudsmanden ikke sige at et afslag er forkert, det kunne jo lige så godt være den afgørelse der var den rigtige [:0][:0][:0]

Så nogle politifolk har vejret morgenluft: de kan gøre lige hvad der passer dem. Og nu passer det dem tilsyneladende også at opstille regler for, hvor mange rifler vi må have. Det gør de så, uden at nogen lægger dem et halmstrå i vejen.

Behøver jeg gentage, at jeg savner noget handling fra Jægerforbundet ???

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
@Lasse - behøver jeg nævne at det er Odense Politi?


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#6
Den sidste tilladelse fik jeg på 4 dage (Odense).... jeg blev helt overrasket over det.
Svar
#7
@ mvk: Det kommer jo ikke bag på nogen [xx(]

Men det kunne nemt have været Århus eller et par af strammerstationerne i Københavnsområdet. Sjovt nok er det også i Københavnsområdet, at nogle af de mest liberale kontorer ligger.

Så jeg forsøger som regel at lade være med at hænge navngivne sagsbehandlere ud. Det er systemet som tillader uvæsenet der er helt usædvanligt mangelfuldt, ikke den enkelte sagsbehandler.

@ Egelund123: Nu skal du ikke ødelægge en god depressionstråd [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Som jeg har skrevet i et andet indlæg http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25252
så fik jeg mine 2 nye tilladelser på 10 minutter [Smile]...............i Svendborg. Men rart at se at Odense tilsyneladende er ved at oppe sig.

hilsen henrik
Svar
#9
Jeg vil nu også sige at jeg har været forbi i Næstved og har fået registreret 6 forskellige rifler indenfor det sidste halve år. Hver gang har det taget max. 5 min og de er rigtig flinke. Ærgerligt at reglen siger at man er bundet til at skulle registrere i sin egen politikreds, så det ikke er muligt at ta hen hvor de "flinke" er.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#10
LOL LasseScout.... Havgassen i odense var helt venlig. Jeg fik et helt chock. Det er første gang i 5 år det er sket. Ellers må man jo nok sige, at odense er MEGET MEGET langsom.
Svar
#11
hej mvk
ja kan kun sige jeg ikke gider odense politi
så jeg tager til nyborg eller svendborg politi
meget flink og god betjening
sidst jeg sendte en ven derned skrev de tilladelsen
mens han ventede [Big Grin]i nyborg
våbenpas og andet fik jeg ordnet i svendborg 3 dag så var alt ok
mvh paul ,

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by prm

hej mvk
ja kan kun sige jeg ikke gider odense politi
så jeg tager til nyborg eller svendborg politi
meget flink og god betjening
sidst jeg sendte en ven derned skrev de tilladelsen
mens han ventede [Big Grin]i nyborg
våbenpas og andet fik jeg ordnet i svendborg 3 dag så var alt ok
mvh paul ,
out hunting



Hej,

Jeg tror jeg vil prøve Ringe Politi - hun skulle være ret sød hende der sidder dernede [:p]


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#13
ja det er da et forsøg værd [Smile]

fik min lade tilladelse i odense men måtte brokke mig flere gang over den lange ventetid på en tilladelse [V]
fik den dog til sidst
men fra den gang gik alt gennem svendborg politi og alt går gnidingsløst [Big Grin]

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#14
har altid fået mine tilladelser med i hånden i køge og da jeg boede i nakskov. Ingen problemer. Nu halter det bare lidt med genladningstilladelsen, men det tror jeg også var fordi jeg ikke snakkede med ham fra våbenkontoret som normalt sidder der. Den her flinke ældre betjent sagde bare da jeg kom med ansøgningen, Kan man bare putte nyt krudt i og så virker den igen? Det lignede heller ikke at han havde fået lov til at bruge sin tjeneste pistol meget de sidste 40 årSmile

Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#15
Odense, Svendborg, Ringe eller Nyborg det hele hedder Fyns Politi og BURDE have de samme regler men det ser ud til at det er den enkelte person på hvert kontor som sætter sine egne regler...
Svar
#16
Til skytteforeningevåben var der krav allerede for en del år siden. For pistoler kunne man højst få tilladelse til 2 våben pr. diciplin (2 til kortdistance + 2 til grovkaliber o.s.v.) og ved ansøgning om Pistol tilladelse skulle der medfølge begrundet ansøgningsbrev.

Mvh. Ole
Svar
#17
Nu fortæller de på et søsterforum, at politiet har fået en opsang af Justitsministeriet for at sætte skøn under regel med halvautomaterrne. Politiet må med andre ord ikke lovgive.

Det kunne vel godt tænkes, at politiet i samme ombæring bliver bedt om at lade være med at lovgive om, hvor mange rifler man må have.

Forfriskende hvis JM endelig indser, at vi har de folkevalgte til at lovgive, og politiet til at udøve.

@ OK Hansen: De begrænsninger er for en stor del vedtaget af skytteforeningerne, ikke af myndighederne. skytteforeningerne har for nylig vedtaget at indføre nye kalibre i pistoldisciplinerne. sjovt nok med en del modstand i foreningerne, ikke fra myndighedernes side. Vi er i sandhed vore egne værste fjender en gang imellem.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
Ang. de nye pistolkalibre i skytteforeningerne, så har jeg endnu til gode at se en reel tilladelse udstedt ...[Sad!]
Ja, man vedtog (med betydelig modstand fra de RIFFEL-dominerede foreninger/klubber!!!) efter års pres, at godkende 4 specifikke kalibre:

40 S&W, 44Special, 45ACP og 45Long Colt...
Man har endnu ikke mig bekendt fået lavet en "positiv-liste" over de skydevåben man kan få tilladelse til, i de ovennævnte kalibre, ligesom man har det med de eksisterende. (Et eksempel er 38/.357 hvor man godkender tilladelser til våben i .357Magnum da de kan bruges med .38Spl ammunition. eller 32H&R Magnum, der fungerer med 32S&W Long)
Spørgsmålet er så om man vil godkende f.eks. 44Magnum revolvere, da de jo fungerer fint med 44Special. (Eller 454Casull, der jo fungerer fint med 45LC [:p])
Det samme gælder jo 10 mm auto, der fungerer med 40S&W ...

Der ER medlemmer i min pistolklub der allerede har købt 45ACP/40S&W men enten fået afslag, eller endnu ikke har hørt noget... vel at mærke siden oktober 2011[:0] på trods af at de har rykket både her og der... SKV siger de venter på JM, og JM siger de venter på Politiet??? eller SKV...
Var der nogen der sagde "sylte"[xx(][V]

Der er en klar tendens til "anvendt Salami og forhalings-politik" i hele den sektor der hedder " de politisk ukorrekte "fritidsinteresser" Jeg har hørt om lignende problemer med årelange sagsforløb omkring motorbaner/crossbaner og andet i den stil...
(Skydebane anlæg er jo en farce... en meget langtrukken og ikke særlig morsom farce...)

Vi bliver som "meninge medlemmer" nødt til at bede (med samlet røst!) vore organisationer om at komme ind i kampen mod "salami-politikken"

Et forum som dette vill være oplagt til at samle en flok, der kan blive enige om en henvendelse både til vores organisationer og til diverse "etater" og ministerier...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)