Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Die Set til 6,5x55 - anbefaling?
#1
Jeg har et std. RCBS FL die set, og uanset hvad jeg gør sætter den halvdelen af gangene kuglerne skævt i - mere eller mindre.
Er det mig der er en total idiot til at seate de kugler eller hur?

Jeg har ladet mig fortælle, at det både kan være seater-die'en men også den måde expanderen arbejder på i st.d RCBS dies...
For år tilbage havde jeg samme problem med et andet FL std. RCBS die set til 6,5x55

Nu skal det være slut med de skæverter - jeg får dårlige nerver af at trille dem hen over bordet og skal have fundet et bedre die set.

Jeg er blevet anbefalet Hornady som skulle styre isætningen meget bedre, men der er jo et hav af forskellige die sets på markedet - hvad skal jeg vælge????

(Necksizing er ikke en mulighed endnu da jeg har en masse hyltre som ikke er afskudt i min egen riffel)


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#2
så det er en seater du er efter?
har ingen problemer med hverken redding std seater .. eller Forster ultra micrometer seater (det er den jeg foretrækker og den er ik' så dyr enda)..men faktisk Lees dead length seater gør også jobbet ok.

Jeg FL sizer ik' i 6,5 længere..men den jeg har er Redding std og da jeg bruget den var der ik' problemer

Men hvad med at låne sizer og seater af 'folk' i nabolaget for at se om der en kombo der gør en forskel

hvis du er ekstrem fuzzy kan du også investere i kugle/patron opretter for at mindske run out

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Hej jeg tror dit problem er indstilling af din kugleisætter. Jeg har selv haft problemet med cal.223 som bestemt ikke er letter at bruge end 6,5x55.Du kan finde en vejledning i bogen om Genladning af jagtammunition( fra ladekurset) Side 84 og 85
.

MVH Jagtbonden
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by jagtbonden

Hej jeg tror dit problem er indstilling af din kugleisætter. Jeg har selv haft problemet med cal.223 som bestemt ikke er letter at bruge end 6,5x55.Du kan finde en vejledning i bogen om Genladning af jagtammunition( fra ladekurset) Side 84 og 85
.

MVH Jagtbonden



Hej Jagtbonde,
Jeg har styr på istætingsprocessen og har forsøgt et hav af indstilinger uden at det hjælper.
Det lidt pudsige er, at jeg kun har haft problemer med FL diesettet fra RCBS til 6,5x55 - ikke kun dette sæt med også tidligere sæt.
Alle andre kalibre har der aldrig været problemer med...
om det skyldes expanderen vil jeg nu undersøge på de kalibrerede hylstre... [Smile]


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#5
Ja Måske er det hylsterne. Det er nemt at checke, du kan bare købe nogle nye hylstere og se, hvordan det går.

MVH. Jagtbonden
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by mvk

Jeg har et std. RCBS FL die set, og uanset hvad jeg gør sætter den halvdelen af gangene kuglerne skævt i - mere eller mindre.
Er det mig der er en total idiot til at seate de kugler eller hur?

Jeg har ladet mig fortælle, at det både kan være seater-die'en men også den måde expanderen arbejder på i st.d RCBS dies...
For år tilbage havde jeg samme problem med et andet FL std. RCBS die set til 6,5x55

Nu skal det være slut med de skæverter - jeg får dårlige nerver af at trille dem hen over bordet og skal have fundet et bedre die set.

Jeg er blevet anbefalet Hornady som skulle styre isætningen meget bedre, men der er jo et hav af forskellige die sets på markedet - hvad skal jeg vælge????

(Necksizing er ikke en mulighed endnu da jeg har en masse hyltre som ikke er afskudt i min egen riffel)


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **



Kan være du allerede har prøvet, men undgå at spænde kontramøtrikken på din expander. Hermed vil den altid centrere. Hvilket fabrikat hylstre bøvler du med?
"Once upon a time in the West"
Svar
#7
@WSM
Hej - nej det har jeg ikke forsøgt - Normahylstre...
Det skal da prøves.


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#8
Fik en snak med en fagmand i dag, der havde hørt om det før - sikkert derfor der også sælges seaters til en pris over 2000 kr!


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#9
Som jeg sagde til dig i går, den billige Hornady, det dur[Wink]

Der bliver projektil og hylster linet op inden projektilet presses i.

Har da lavet en enkelt god gruppe en gang med den setup[B)]

Ellers skal du lige se de benchrest seatere jeg bruger fra Sinclairs når du kommer forbi med whisky´en[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Kan også kun anbefale Hornady...har ALDRIG oplevet en kugle, der var sat skævt i...

J.
Svar
#11
Kig paa en Wilson Chamber Type Buller Seater. En mere akkurart seater findes ikke. http://www.lewilson.com
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#12
Hej Formænd - det er super med de gode råd - vil se mig om efter en hornady seater eller lignende... [Smile]

Har rullet hylstrene og det ser ikke ud til det er expander die'en der er synderen, men altå seater die'en.

desuden er der på samtlige hylsterhalse der er skæve, en lille grat hvor seateren gnaver på siden af hylsterhalsen.Jeg har lyst op i seateren, men kan ikke se nogen kanter. Jeg gjorde míg meget umage med at alle hylstre stod ens og korrekt i hylsterholderen hver gang.

[Image: tcC0Hg5k]


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#13
Som jeg sagde: Køb en wilson med mikrometerskrue, saa er du ude over de problemer.
H
Hogmeister
Svar
#14
Nærbillede... af seater "inside"
Det ligner da ikke helt præcisionsarbejde - som om der er et "gap" i den ene side som muligvis er årsag til den skæve isætning...

[Image: Tqfsli9Y]


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#15
Måske dumt spørgsmål men du bruger rette hylsterholder ?

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Måske dumt spørgsmål men du bruger rette hylsterholder ?

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]



.... jeg vil mene at shellholder #02 er den rigtige som der står på æsken til diesættet [Big Grin]


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#17
Ja, det afhænger jo af mærket af hylsterholder....

RCBS #2
Lee #3

Skaden på halsen kan vel osse indikere at hylsteret står lidt fejl...

http://www.handloads.com/misc/shellholders.asp

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#18
[Image: sUX6knEl]
Vil mene at jeg er udover børnesygdommene [Big Grin]


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#19
Det er jeg nemlig ikke [Big Grin][:o)]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#20
[Big Grin][8D][Big Grin]
kursusbeviset er fra 1993


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)