Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afkogning af rævehoveder - hvordan??
#1
Hvordan gør man det[?]

Jeg har anskaffet mig

[Image: IMAG0311.jpg]

Og det skulle vel være godt nok til afkogningen men hvordan, hvor længe osv. osv.

Håber på lidt hjælp.

Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#2
Pil alt skindet af, skær øjne og kinder af, læg hovedet i "blød" i et døgn i koldt vand (det trækker blodet ud), kog det 25-30 min i saltet vand tilsat lidt opvaskemiddel, længere tid øger risikoen markant for at "næsebenene" falder af (de kan dog sagtens limes på efterfølgende. Jeg gør det altså under emhætten inde i køkkenet, og fruen har ikke klaget over lugten endnu.

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#3
Hej Hillbilly

Jeg lavede et rævekranie til min dreng for et par år siden. Jeg fjernede pelsen og derefter øjnene og så meget kød jeg uden videre besvær kunne med en god, skarp kniv. Derefter kogte jeg kraniet i vand tilsat lidt brontoverilte og lidt sulfo. Man behøver ikke være nær så forsigtig som med en bukkeopsats. Jeg kogte hovedet indtil resterende kødtrævler mv. nemt lod sig fjerne med kniv og tandbørste. Derefter pakkede jeg kraniet ind i vatrondeller og overhældte det med brintoverilte.

Jeg ved, at nogen bruger højtryksrenser i processen. Det har jeg ikke prøvet men det skulle efter sigende være meget effektivt.

God arbejdslyst!

[Image: Rvekranie27OKT2009004.jpg?t=1329065272]

MVH
Klaasehaans
Svar
#4
Jeg bruger højtryks renser (sån en lille hobby en)
Renser for pels. Øjne og en del kød. Koger 20-30 min.
Spildt så kød hjerne osv ud/af. Hvis der er noget der sidder for godt fast får det 10 min mere. Når det er top rent vikler jeg det ind i hvidt wc papir vædet i brintoverilte
Ligger det i en lukket pose et døgn.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)