Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slog schweisshund, anklaget for mishandling
#6
Alle de schweisshunde jeg kender (5-6 stykker) bærer en orange vest med telefonnummer på hundeføreren og hundens navn.
Derudover er de forsynet med en GPS, så jeg mener ikke at man kan tro at det "bare" er en omstreifende hund.

Hvis man vil diskutere husejernes ret til at gribe ind, skal man osse diskutere deres ret til at mishandle hunden så den har skader der kræver medicin flere måneder efter.

Jeg håber derfor at hundemishandlerne får deres straf. Hunden har jo fået sin (uberettiget)
Hvad ligner det at banke hunden med en stige og et sømbrædt. Havde det været en indbrudstyv må man ikke bruge unødig vold. Det betyder at magtanvendelsen skal stå mål med forbrydelsens art og voldsomhed.
Husejerne har åbenbart heller ikke været i stand til at se at dyret var anskudt.
Og til Happy - politiet i Danmark har 114 overalt. 112 i særlige nødstilfælde. Det er almen viden.
Schweisshunde bliver først sluppet til hetz når der er kontakt med det anskudte vildt, men de kan flytte sig uden for hundeførerens synsvidde på få sekunder.
Og jo, schweisshundeførere HAR særstatus. De må bl.a medbringe skydevåben på anden mands grund og de behøver ikke forudgående tilsagn fra markejer for at eftersøge på anden mands mark. Dog skal markejeren efterfølgende kontaktes.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Beskeder i denne tråd
Slog schweisshund, anklaget for mishandling - af M@X 2.0 - 13-02-2012, 04:27 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)