Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slog schweisshund, anklaget for mishandling
#13
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Og til Happy - politiet i Danmark har 114 overalt. 112 i særlige nødstilfælde. Det er almen viden.



Det ved jeg også udemærket godt - men i en tilspidset situation der pludselig opstår, er det ski ikke noget jeg tror jeg kommer til at tænke over.
Det er bare skride direkte til handling.

De sweisshundeførere jeg har kendskab til, de 5-6 jeg har set arbejde gennem tiden, har alle haft 100% kontrol over hunden og kan standse eftersøgningen indtil hundeføreren selv har været helt med.
Dvs at hunden ikke bare har kunnet løbe helt ude af syne og evt til Nykøbing Falster uden opsyn og springe på det nødstedte/anskudte vildt dér.

Sweisshunde HAR ikke "særstatus" - jo de har et særligt arbejd, jo, og hundeførere kan naturligvis vælge at give hunden en markering på som angivet "SWEISSHUND" eller noget, som eks en vest.

Dog har jeg ikke set det brugt selv.

Så HVIS hunden ikke var "markeret" så man kunne se det var "officielt ærinde" - og HVIS hundeføreren har været ude af syne eller langt nok væk til ikke at have kontrol over sin hund...

Så burde udfaldet af sagen, IMHO, stadig falde til fordel for sommerhusejerne, idet de kun har reageret på hvad de så.

Hvis i ser et overfald i Jomfru Ane Gade i Ålborg..... ringer i så til Politiet og/eller Statens Filmcentral, Finn & Jacob og tjekker om de er ved at indspille en film.?

Nej, det er sku da først bagefter, at man får øje på kameraet - nogle ting er vigtigere at tage handling på HER OG NU.!

At en hund der overfalder et stykke vildt, er måske lidt ude af proportioner at tage handling på - kan vi se som jægere.

Men de er sommerhusejere og ikke nævnt som jægere.

De har vel bare villet redde et dyr fra en tilsyneladende løsgående hund.!

Hvad galt er der i det.?

Ok, stigen og sømbrættet virker måske voldsomt - men det er "forhåndværende midler" og med stor sikkerhed ikke noget de kørte i Brugsen for at hente, for nu skulle hunden fandeme ha'.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
Slog schweisshund, anklaget for mishandling - af HappyNanoq - 13-02-2012, 08:41 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)