Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slog schweisshund, anklaget for mishandling
#22
Hvilken vest.? Der nævnes "bredt halsbånd".

Citat:quote:

PS: og GPS havde den osse.
En GPS sidder i en lomme på ryggen af en orange vest der dækker forreste halvdel af hunden.
Man kan overhovedet ikke være i tvivl om at det ikke er en omstrejfende hund.


Ikke i tvivl.? Det var sommerhusejerne åbenbart.

Bevares - jeg har også al mulig respekt overfor hundeførere, at de gider træne deres hund til sådanne opgaver og stille sig til rådighed for uheldige jægere/traffikanter som må indmelde sårede dyr som må eftersøges.
Det giver dog stadig ikke særstatus á la Politihund m.v - og manglende omtanke før frigivelse af hund til hetz fritager heller ikke for ansvar.

Er selv født og opvokset i Dk, i '76 - har været med på jagt siden jeg var 5 år (klapper m.v.), har altid haft hund samt ved udemærket hvad jagthunde kan og ikke kan, og har arbejdet en del med jagt, og jaget med hundeførere.
Har gået på jagt siden jeg var 16, indtil jeg flyttede til Grønland i '99.

Det er bestemt ikke for at nedgøre hundeføreren - han er sikkert en fin fyr. Pragtfuldt.
Men jeg kender ikke manden, og har aldrig set ham/hunden arbejde - så kan kun reagere på hvad jeg ser på billedet, og læser.

Derudover ved jeg hvordan folk reagerer på hunde og hvad der for dem ser ud som overfald.

Og deres søde rare puddel som ikke kunne gøre en flue fortræd har altså netop spist min højre læderstøvle og revet mit bukseben i stykker - men eftersom pudlen ikke kunne have gjort det, må jeg have været i karambolage med deres stikkelsbærbusk i baghaven da jeg kom fra indkørslen foran huset til deres brevsprække i fordøren for at aflevere en Kvickly reklame.

Dog skal det lige siges, at én af de hundeførere vi har været så heldige at stifte bekendtskab med - godt nok fandt dyret, men magen til uopdragne og ukontrollerbare bæst af en hund skulle man godt nok lede længe efter.

Så selvom det er sweisshund, er den ikke nødvendigvis trænet lige så godt - eller nødvendigvis trænet præcis ligesom hunden fra artiklen. Og der er himmelvis forskel på hundeførere også, det har vi også måttet sandt.

Personlig erfaring siger pt, at ud over de få gange vi har haft sweisshund på - har 2 af hundeførerene "anklaget" os for at skyde efter solnedgang, og dét før han nogensinde blev tilkaldt.
Årsagen til dét var nok at ingen havde mobil på sig den gang, og vi måtte tilbage til gården, tværs igennem 42 tdr land for at ringe.
Det virkede simpelthen som om at man var til gene for hundeføreren, fordi man ringede om hjælp.
Det er da ikke vores skyld at han måske er ved at duske elskerinden, når han bliver ringet op.

Det rager mig også en papand.

Men jo, respekt til dem der træner hunden, og frem for alt gider stille sig til hjælp.
De har da som oftest også fået en stor erkendtlighed med på vejen for hjælpen, for ingen er jo interesseret i at have et forendt stykke vildt til at ligge på sin jord - hvis nogen skulle finde det, så hører hele Dk det jo i medierne.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
Slog schweisshund, anklaget for mishandling - af HappyNanoq - 13-02-2012, 10:27 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)