Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slog schweisshund, anklaget for mishandling
#32
Jeg tror at man skal passe på med at drage for endegyldige konklutioner i denne ret ulykkelige sag.
På den ene side er der helt klart tale om en schweisshund, som relativt uforskyldt er kommet i en utilsigtet situation.

Før man nu lyncher den her stakkels sommerhusejer, forsøg så at forestil situationen som han i nuuet oplevede det.

Et rådyr bliver jagtet af en "køter" som inde på græsplænen får held til at fange det stakkels dyr. Derefter forsøger "køteren" af al magt at skambidde det stakkels dyr.
Hvad gør så den stakkels sommerhusejer, der heldigvis ikke kender noget til schweisshunde.
Ja han tager naturligvis det første og bedste redskab for at få stoppet "køteren" i at læmlæste rådyret.
"køteren" vil ikke slippe rådyret, hvorfor sommerhusejeren øger sin magtanvendelse. Stadig uden det ønskede resultat.

Hvis man tænker tilbage på en sag hvor en "muskelhund" angreb og skambed en hund, her var det accepteret at en nabo skar halsen over på "kamphunden" for at få stoppet udyret.

Jeg har anvendt "popudtryk" med vilje for at forstærke billedet af det som sommerhusejeren har kunnet opfatte. Det er ikke ensbetydende med at jeg synes at han ubetinget gjorde det rigtige. Dog kan man i nuuet måske godt forstå hans reaktion
Svar


Beskeder i denne tråd
Slog schweisshund, anklaget for mishandling - af n a - 13-02-2012, 11:25 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)