Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Varmepumpe råd!!
#1
Skal have indkøbt en varmepumpe til huset i Sverige og har set på nogle stykker, der alle har en høj COP.

Er der nogle der har erfaringer med dem? Gode som dårlige?

http://www.polarpumpen.se/luft-luft/pana...e-8-grader
Indtil videre den jeg er mest hooked på.

http://www.polarpumpen.se/luft-luft/mits...d-inverter
Andet valget!

http://www.polarpumpen.se/luft-luft/bosc...erhllsvrme
Lidt lunken på denne

Svar og erfaringer modtages med tak!!

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#2
jeg ville helt klart vælge panasonic har en kammerat som har både en panasonic og en lidt billigere model panasonic er dyrere i indkøb men bruger mindre strøm end de billigere og så virker det bare han har aldrig bøvl med hans panasonic
Svar
#3
Vælg kun en varmepumpe, der er afprøvet af Teknologisk.
Nogle anlæg er primært konstrueret til afkøling og fungerer meget dårligt til opvarmning i en dansk vinter.
Visse firmaer lyver desuden groft om deres anlægs effektivitet.[Sad!]
Svar
#4
Jeg kender ikke til prisniveauet i Sverige, men forskellene på mærkerne er nok de samme som herhjemme.
Skulle jeg anbefale noget herhjemme, så ville jeg ikke gå efter Panasonic Flagskib, men derimod Panasonic Etherea. Den har en anelse dårligere COP, men prisen er væsentligt lavere. Begge kører fantastisk i sommerhuse og har nemlig den store fordel frem for mange andre fabrikater, at de kan stilles til at holde huset frostfrit på 8°C.
Svar
#5
Det er ikke om dyret koster 12 ell. 14 kilo, der er det afgørende.
Derimod om det fungerer selv ved -30 grader, som det kan snige sig ned på om vinteren.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Så vidt jeg ved er der ikke nogle luft til luft varmepumper der virker ved -30 frost så er der et elvarmelegme der starter op
Vær opmærksom på ved hvilke temperaturer, ydelse og virkningsgrader ( cop)der er opgivet i salgsprospektet
Mange af producenterne / forhandlerne er ret optimistiske med de værdier de opgiver
Virkningsgraden for de allerbedste modeller ved -20 grader ligger typisk på 1,1-1,3 i praktisk anvendelse
Svar
#7
Jeg kender ikke så meget til hhv. Mitsubishi og Bosch. De er formodentligt rigtigt godt, men jeg vil hellere kaste Sanyo ind i gruppen. Både Panasonic og Sanyo kører fantastisk, når det fleste andre står af - og det er faktisk ikke værst i frostvejr! Det vejr der ofte er værst, er når det er fugtigt og temperaturen ligger lige over frysepunktet. I det vejr blokker udedelen til og hvis ikke afrimningstiderne stemmer med behovet risikerer man at det blokker så meget til, at ventilatoren sætter sig fast.
Derfor bør du under alle omstændigheder have en elradiator som back-up. Sanyo er tilmed meget lydsvag.
Svar
#8
Panasonic Nordic "Danmarkspumpen". En rigtig god pumpe! Har to af slagsen!

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#9
Installeret både Fujitsu Artic og Mitsubishi systemer luft/luft modeler herhjemm i northern Michigan...en bedre system er geothermal varmpump system i northern climate.Stor falder i effektivitet efter zero grade C eller 28 grader F med luft/luft varmpump.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Panasonic Nordic "Danmarkspumpen". En rigtig god pumpe! Har to af slagsen!

"Nu helt uden irriterende gifbillede"



Bare for at øge forvirringen [}Smile]
Danmarkspumpen er Panasonic Flagskib og Panasonic Etherea.
Svar
#11
Panasonic Nordic Inverter står der på udedelene, og den markedsføres under navnet "Danmarkspumpen" er det ønsket kan jeg grave eksakt modelnavn frem, da der er flere af slagsen.

Nu er COP effekten heller ikke alt.. Det er også meget vigtigt at man kan holde ud at opholde sig i rummet hvor indedelen er monteret. Mange varmepumer har meget få blæserindstillinger, og høres derfor også. Panasonics har 5 trin. Mulighed for 8/10 graders opvarmning (det er ikke alle der har det), quiet mode, powerfull mode, ION filter osv osv.

Kan evt. give dig kontaktoplysningerne til ham der solgte og monterede her. For en ordens skyld har vi intet med hinanden at gøre!

Kender er der sælger Mitsubishi. De skulle også være helt ok.

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)