Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Besøg hos Schultz og Larsen
#41
Jeg er også frisk hvis datoen passer......[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by h.s.jensen

hej alle

nu ikke for at være lyseslukker, men havde en forespørgelse på en rundvisning hos S&L med den lokale jagtforening. svaret var at det ikke var muligt i 2012 men måske i 13

hilsen H.S.Jensen


Topmålt markedsføring [Sad]
mvh
Svar
#43
Hvad har de deroppe på møllen, er det noget vi ikke kan undvære.[^]

who dares wins
who dares wins
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by International Poacher

Hvad har de deroppe på møllen, er det noget vi ikke kan undvære.[^]

who dares wins


Tjaeh - jeg har en 100DL - men den kom fra Otterup - og er nu gået over til Sauer [B)]
mvh
Svar
#45
tja jeg er sq egentlig ret godt tilfreds med min s&l.
og jeg syntes egentlig det er flot at det kan lade sig gøre at producere en riffel i dk til den pris og kvalitet.
er der ikke noget med at de sauer skytter der virkelig kan ramme har en pibe monteret fra S&L[Big Grin][Big Grin]
Svar
#46
Jeg kender i hvert fald en som har sådan en kombination[8D]

Citat:quote:

Originally posted by høker

tja jeg er sq egentlig ret godt tilfreds med min s&l.
og jeg syntes egentlig det er flot at det kan lade sig gøre at producere en riffel i dk til den pris og kvalitet.
er der ikke noget med at de sauer skytter der virkelig kan ramme har en pibe monteret fra S&L[Big Grin][Big Grin]



[Image: t3tactical.gif]
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by høker

tja jeg er sq egentlig ret godt tilfreds med min s&l.
og jeg syntes egentlig det er flot at det kan lade sig gøre at producere en riffel i dk til den pris og kvalitet.
er der ikke noget med at de sauer skytter der virkelig kan ramme har en pibe monteret fra S&L[Big Grin][Big Grin]



Bare synd at hjernen bag alt fra 97 og frem er sendt på afspadsering!!![xx(]
Håber sgu vi snart får de gamle dage tilbage.

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#48
Arkitekten bag 100DL hed Uffe Schultz Larsen.

Oprindeligt var de 4 brødre - 1 solgte - en udviklede - og Fritz lavede ammunition. Den 4. forsøgte at begå selvmord i en tidlig alder, så han har egentlig ikke nogen plads i fabrikkens historie.

Uffe stod bag al udvikling, herunder også våben før '68DL frem til man nødtvungent solgte butikken.

Dansk Ammunitionsfabrik solgte sine maskiner, da der på et tidspunkt skete 2 riffelsprængninger, Den ene i Skallebølle og den anden i Thisted, og man kunne henføre problemet - dengang beskrevet som en kombination af 7 fejl - menneskelige/tekniske. (man havde en formodning om der sad 2 projektiler i samme patron)

Jeg lå på nabobanen da der sprang en riffel i Skallebølle - skytten blev ambulanceret væk med metal-splinter i det ene øje. patronudtrækkeren på et '98 system rejste afsted og smadrede ruden i døren ind til standpladserne - nok 15 meter væk.

I starten af firserne valgte man at ansætte Sigurds søn som styrende i Otterup. Han kom med erfaring omkring salg af landbrugsmaskiner, og klarede at miste et marked som Australien, hvor man indtil da havde solgt mange piber.

Det gik ikke så godt - og var nok direkte årsag til Henning Olsen forlod firmaet.

Hvorfor denne lange ''ud af tråden'' historie - der kunne jo være flere der kunne huske den ''gamle fabrik''
mvh
Svar
#49
Vi får aldrig de gamle dage tilbage, og jeg synes heller ikke der er nogen grund til at tude længe over det. Som jeg ser det har S&L altid haft deres største styrke i fremstilling af piber, og deres værste svaghed i markedsføring og PR. De har bestemt haft nogle udmærkede rifler på programmet, men det er der altså også mange andre der har. Så istedet for at begræde krisen må vi nyorientere.

Jeg tror rifler vil udvikle sig til en langt mere individuel ting i fremtiden. Jeg tror f.eks. sagtens at min næste riffel kunne have en låsestol fra Sauer, en pibe fra S&L, et bagskæfte fra Magpul, et forskæfte fra Midwest Industries, en bipod fra Harris, en rekyldæmper fra Roedale og en Stanag rail fra HG-Firearms, toppet af en kikkert fra S&B eller Nightforce i montager fra Leupold.

På den måde har hver producent leveret den del han er allerbedst til at lave, istedet for at jeg skal nøjes med et 70´er skæfte af træ for at få en riffel fra S&L med en af deres fremragende piber på.

Så mit råd er: tag en tudekiks og kom videre.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Vi får aldrig de gamle dage tilbage, og jeg synes heller ikke der er nogen grund til at tude længe over det. Som jeg ser det har S&L altid haft deres største styrke i fremstilling af piber, og deres værste svaghed i markedsføring og PR. De har bestemt haft nogle udmærkede rifler på programmet, men det er der altså også mange andre der har. Så istedet for at begræde krisen må vi nyorientere.

Jeg tror rifler vil udvikle sig til en langt mere individuel ting i fremtiden. Jeg tror f.eks. sagtens at min næste riffel kunne have en låsestol fra Sauer, en pibe fra S&L, et bagskæfte fra Magpul, et forskæfte fra Midwest Industries, en bipod fra Harris, en rekyldæmper fra Roedale og en Stanag rail fra HG-Firearms, toppet af en kikkert fra S&B eller Nightforce i montager fra Leupold.

På den måde har hver producent leveret den del han er allerbedst til at lave, istedet for at jeg skal nøjes med et 70´er skæfte af træ for at få en riffel fra S&L med en af deres fremragende piber på.

Så mit råd er: tag en tudekiks og kom videre.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]



Nu er det ikke de helt gamle dage, hvor alt skulle tilpasses og pudses ud af facon, jeg savner.Det er sgu hjernen bag alt det der er lavet i Raskmølle jeg efterlyser. Jeg tuder sgu ikke.[Wink] Men lidt trist bliver man når en så markant våbenproducent bliver sat ud af spil!
"Once upon a time in the West"
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by WSM

Det er sgu hjernen bag alt det der er lavet i Raskmølle jeg efterlyser.



Helt enig, han er og bliver manden bag de tekniske detaljer på nutidens S&L, tror næppe den vil blive tilføjet noget nyt før de igen har ansat en lignende med samme opfindsomhed og entusiasme

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#52
Jeg synes at det var et spændende besøg vi i tidernes morgen deltog i - faktisk var der nok til både et Øst og Vestdanmark besøg ;-)

Der kommer næppe nogen ny våbenfabrik i Danmark

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#53
Når man først har været der en gang med rundvisning af Jørgen, tror jeg at et evt. besøg nr 2, vil falde til jorden![Sad]

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#54
Denne tråd blev startet, fordi nogle VTF brugere kunne tænke sig at prøve at arrangere et besøg på S&L. Jeg kan se at den nu er kapret til fordel for en diskussion omkring nogle personrelaterede spørgsmål - det er ikke rimeligt. S & L producerer rifler og lyddæmpere i stor stil og er i min optik absolut et besøg værd, hvis de har tid til en rundvisning på et tidspunkt - jeg ved, at de har travlt!

De, som ikke har lyst til at deltage, kan blot lade være...

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#55
Jeg vil gerne med.
Svar
#56
Deltager gerne

Min næste skal være en 243'er...
Min næste skal være en 243'er...
Svar
#57
Jeg er også klar på udflugt!![Smile]
Svar
#58
Det kunne blive en rigtig hyggelig tur, med alle jer vrøvlehoveder[Wink]
Hvem organiserer turen?

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#59
Vil da gerne deltage hvis det er muligt [Smile]

Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar
#60
Citat:quote:

Originally posted by eske

Det kunne blive en rigtig hyggelig tur, med alle jer vrøvlehoveder[Wink]
Hvem organiserer turen?

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf


Uha da Eske, du er da så praktisk !
Skriv mig op [Big Grin]

Per Tolstrup Nielsen

Man må ikke gå ned på, mangel af udstyr.
Den der har mest når man dør, har vundet.
Per Tolstrup Nielsen  
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)