Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&B 4-16x50 Varmint
#1
Nogen der har en sådan fætter af nyere dato som kan oplyse mig om følgende:

- Er sigtet i 1. eller 2. billedplan?
- Sigte A8 Varmint - hvordan er det og er det anvendeligt?

S&B beskriver kikkerten som optimal til groundhog jagt ud til 800 yards..jeg tror næppe at man vil kunne se hvad man sigter på med sigte A7 i 1. billedplan... derfor min undren samt ovenstående spørgsmål...

J.
Svar
#2
Der er vist ingen ground hogs i Danmark
H
Hogmeister
Svar
#3
Trådkors i 1. plan, og er ret tyndt.

Havde en med trådkors Nr 6, skiftede til nr.9, kunne ikke se det på lave forstørrelser.

Tror godt du kan se rimeligt på langt hold, de trådkors dækker omkr 6mm på 100m= 48mm på 800m.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#4
jeg har en siddende på en rem 223 og den er i 1. billedplan (som jeg foretrækker). den er også en 8'r men jeg ved ikke om der er forsket til den der hedder varmint?
og jo, til småvildt på ekstremt lange hold dækker den en del.

hvis du er på djursland en gang imellem er du velkommen til at se med hænderne.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Hej og tak for svar!

Jeg har en S&B Klassik 3-12x42 med sigte A7. 4-16x50 leveres med samme sigte - og det var især her jeg tænkte på, at det ville blive meget kraftigt ved den ekstra forstørrelse...medmindre det altså er finere i netop denne model...

@Buba: de mål du angiver for trådkorset på 100m - er det for sigte A9? For de holder i i hvert fald ikke for sigte A7 i min 3-12x42...

Hvor har I købt jeres og hvad har i givet for dem?

J.
Svar
#6
Den nr6, min Varmint var købt med, og A9 jeg skiftede til havde den midterste tynde trådkors, der dækkede 6mm/100m.

Min købt i Amas Aalborg.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#7
Hi jeg har en 4-16x50 s&b med sigte A7 og var medforstørrende, det fyldte 13.5 mm på 100 m.
Så fik jeg bygget Mildot reticle ind istedet, som fylder 6 mm på 100 m
stadig medforstørende. men perfect til mig. så kan man skyde ræve uden at ræven bliver væk i store bjælker.

who dares wins
who dares wins
Svar
#8
hvad kostede det at få nyt trådkors i?
Svar
#9
Hej.

Købte sidste år en Leupold VX3 3,5-10x40 med "Boone and Crockett" reticle i Florida. (sælgeren overtalte mig),- men den er ikke optimal til mig, da jeg aldrig skyder på længere afst. end 125m, som ligger inden for min "Point blank range",- med en 243w. Er der nogen her, der kan fortælle mig hvad det vil koste at få sigtemidlet udskiftet til "Fine Duplex" ??,- og hvor jeg kan få det gjort.
På forhånd - TAK FOR HJÆLPEN.

Stær.
Svar
#10
Det kostede 241,17 euro

who dares wins
who dares wins
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)