Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Øjenoperation kan forringe nattesyn
#1
Øjenoperation kan forringe nattesyn

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
IN MEMORIAM
Morten Korch 17/1-1876--8/10-1954 Walter Disney 5/12-1901--15/12-1966
Svar
#2
De glemmer at nævne at aldersbetinget langsynethed ikke kan opereres Sad

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Det mener jeg nu godt det kan. Jeg undersøgte sagen, fordi jeg nærmer mig 50, og føler behovet komme snigende.

Men operationen er ikke en simpel laserbehandling af hornhinden, de går ind i øjet og fjerner linsen, som så bliver erstattet af en kunstig én af slagsen. Den kan endda fås bifokal, så du både kan se langt og tæt, ligesom med briller med glidende overgang.

Men jeg skal bare ikke have knive i øjet så længe det ikke er absolut nødvendigt, så jeg lukkede lige så stille den hjemmeside, og fedtede tilbage på VTF igen.

Der er jo ingen operation der er uden risiko, og tænk hvis man fik forringet synet eller ligefrem blev blind, bare for at blive fri for briller/linser.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Jeg fik i sin tid foretaget en laserbehandling for at afhjælpe min nærsynethed. Jeg kan, uden at vakle, sige at det er en af de bedste beslutninger jeg har taget i hele mit liv...... For pokker hvor er det rart man ikke er afhængig af hverken linser eller øjenkrykker.... Jeg kan klart anbefale at få foretaget indgrebet. Problemerne med nattesynet har jeg kun oplevet i meget mild grad og er i virkeligheden ikke overbevist om at det er blevet værre end det var før..

Blaser R93 cal. 30.06
Otterup cal.22lr
Otterup cal 6.5x55
Husqvarna 622 cal 22lr
Browning 424 nordic 12/76
Browning Phenix gold 1/2 auto 12/89
Browning auto5
AYA ss12/70
lauorona ss 12/70
gbr. Merkel ss 12/70
Husqvarna underlukket hanebøsse
Winchester enkeltløbet 16/70
Franzi 1/2-auto 12/70
Svar
#5
Spørgsmålet er, hvordan du takler din natteblindhed så?
Er selv på kanten til briller med flerstyrkeglas... Og har overvejet en tyr under laseren... Men da jeg elsker natfiskeri i åen om sommeren, er jeg bekymret for nattesynsforringelse.. Lige nu ser jeg bedre uden brille om natten - dels pga briller dugger og dels pga nærsynethed i mørke går bedre uden briller - i hvert fald når der skal bindes knuder på forfanget.

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)