Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gæt 2 kranier
#21
Serber Kroatisk soppe krage[?]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Panthera

Rørdrum?

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum



Trut..trut..trut Fanfare [Big Grin] til Panthera og Hjemmeladeren.
Ravn og Rørdrum er de korrekte svar.
Tak for deltagelse.............også de mindre seriøse bud[Big Grin]
Walnut
Svar
#23
Vandrikse

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#24
rørdrum - sidste gæt
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#25
Arhhh...for sent...og for...kert

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#26
nå - overhalet indenom [Big Grin]
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#27
Sjovt. Fandt sådan en fætter i 2010, den var ringmærket af Riksmuseum Stockholm. Den var formodentlig slået af en rovfugl. Vil se om jeg kan finde billederne fra fundet.
Svar
#28
[Image: 11881.jpg]

@ Høgh: Det er korrekt, at en Vandrikse også sopper [Big Grin]Det er så nok også dét.
Walnut
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

nå - overhalet indenom [Big Grin]



[Big Grin] Du kan så måske glæde dig over, at Panthera ikke gik på noget før og nappede dem begge [Big Grin]
Walnut
Svar
#30
ØV - nåede slet ikke at være med - er ellers rimelig skarp til fugle....


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#31
Også lidt skrap til fugle.

Gætter: rørdrum & ravn[:o)]
Syntes dog at "drummen" virker lidt bleg.

God idé, Walnut[Smile]

Vh.P[Wink]
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Prezz

Også lidt skrap til fugle.

Gætter: rørdrum & ravn[:o)]
Syntes dog at "drummen" virker lidt bleg.

God idé, Walnut[Smile]

Vh.P[Wink]



Rørdrummen er stærkt afbleget af at have ligget fremme i mange år.Et par kranier som disse er selvfølgelig ikke noget at måle fuglekendskab på. Jeg har en mangeårig karriere som fuglekigger på mig.Det var ikke uden problemer at skulle færdes både blandt ornithologer og jægere som 16årig [B)]På et tidspunkt droppede jeg de meget lidt fordragelige fuglekiggere[:I] og valgte jagtkarrieren. Fuglekiggeriet foregik efterfølgende solo eller med Fruen.Jeg har det dog stadig med mig overalt. Jeg har dog i årenes løb erfaret, at der er ganske mange jægere, der finder fuglekendskabet problematisk.
Jeg fik ideen til denne lille udfordring, fordi jeg lige er arriveret fra Bornholm, hvor jeg så overvintrene Ravne. De gode mennesker, jeg boede hos, var ikke klar over, at de store sorte fugle, der havde taget ophold på ejendommen, var Ravne.Vi var ude at fodre råvildtet under stor ståhej fra samme Ravne. De råder over et større register af forskellige lyde, der gør dem i stand til at kommunikere.Når vi i Sverige har nedlagt stort hårvildt, har nyheden, via Ravnene, været spredt til hele midtsverige næsten inden dyrene har været brækket [Big Grin]
Walnut
Svar
#33
Det med "skrap til fugle" var nu ment som en en tilsnigelse[^]

Vi har de senere år fået ret stor bestand af ravne her omkr. på Djursland.
Hos "min" bondemand, har det faste par fået 3 unger på vingerne i år[:0]

Det er jo en ret hård fugl, så bare den ikke blir' ligeså udbredt som kragen[}Smile]

P.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)