Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dyrlæger - er pigmentforandringer normalt?
#1
Hej

En af Bestemmerens mange hunde - en sort tæve på tre år - har altid været kulsort. I de seneste måneder har vi dog bemærket at den forreste del af underlæben nu er lyserød. Det startende i siderne ved anlæggene for de store hjørnetænder og har spredt sig fremad derfra. Nu ser hun ud som om hun har fået læbestift på [:X]

Vi er ikke utilfredse - men er det normalt? Vi har ikke set det før...

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Hej Høgh

Er det en lab og ser huden ellers normal ud???

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#3
Hej Asbjoern

Hunden er 75% labrador 25 % drever. Det er en meget aktiv og glad hund, som virker helt normal uden ændringer i helbreddet.

Bestemmeren

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Bestemmeren

Hej Asbjoern

Hunden er 75% labrador 25 % dræver. Det er en meget aktiv og glad hund, som virker helt normal uden ændringer i helbreddet.

Bestemmeren

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!


Nå for søren - bestemmeren herself - det må jeg sige, men det er jo også alt for vigtigt et emne til at... nå det lader vi ligge....[Wink][Big Grin]

Hvordan med området med pigmentforandringerne, ser det ellers normalt ud? Her tænker jeg på rødme, ændring af overflade, farve, og høgh skriver at det startede i siderne, skal det forstås som det at det er i begge sider og så arbejdet sig fremad.....[8)]

Et billed ville være rart.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#5
Det ser hverken betændt, hævet eller unaturligt rødt og irriteret ud. Billedet blev en anelse sløret, men det burde kunne bruges.

Det startede parallelt i begge sider og "mødtes på midten". Det spreder sig også bagud.

Det virker også som om, at huden under pelsen på hagen "blegner" gradvist. Som det ses er der også en tendens til hvide stikkelhår omkring mulen.

[center][Image: vetvix.jpg][/center]

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Det kunne godt ligne noget svamp, og det ville også forklare pigmentforandringerne. MEN det er med alle forbehold at jeg siger det, for det er svært at se på billedet, men mit umiddelbare indtryk var at det ikke var en normal læbe.

Man kan godt prøve at købe et svampesalve, som kan købes i håndkøb til mennesker, men nu er det jo en lab, så hvor længe får det lov til at sidde?? Og det må i hvert fald ikke være giftigt for hunden for den vil uværgeligt få slikket det i sig.

MEN igen - det er svært når man ikke står med hunden, og pigmentforandringer ser man altså engang imellem uden synlig årsag.

Håber at du kan bruge det til noget.....[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#7
Hverken konen eller jeg har nogensinde hørt om en dræver, og vi har ellers set en del....kan du beskrive den?

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#8
Hej igen.

Tak for at du ville tage dig tid til at svare på vores spørgsmål. Vi er blevet enige om at lade vores gamle veterinære se på hunden når hun alligevel skal vaccineres om et par uger. Så håber jeg bare ikke, at den lyserøde farve fortsætter med at bredde sig.[:0]

En dræver er en lille kortbenet Svensk hund som bruges til at drive råvildt og hare op med. Se vedhæftede link. Tæven her, er efter vores egen Freja. Måske du kan huske, at du selv hjalp os her på siden, da hun i sin tid skulle have hvalpe.[Smile]

http://www.google.com/search?q=drever&hl...00&bih=588

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Bestemmeren

Hej igen.

Tak for at du ville tage dig tid til at svare på vores spørgsmål. Vi er blevet enige om at lade vores gamle veterinære se på hunden når hun alligevel skal vaccineres om et par uger. Så håber jeg bare ikke, at den lyserøde farve fortsætter med at bredde sig.[:0]

En dræver er en lille kortbenet Svensk hund som bruges til at drive råvildt og hare op med. Se vedhæftede link. Tæven her, er efter vores egen Freja. Måske du kan huske, at du selv hjalp os her på siden, da hun i sin tid skulle have hvalpe.[Smile]

http://www.google.com/search?q=drever&hl...00&bih=588

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!



Ja det var da så lidt, og jeg kan godt huske da jeres Freja fik hvalpe...[Big Grin]

En svampesygdom er en langsomt udviklende sygdom, så at der går et par uger sker der ikke det store i.
Menmenmen det er som sagt med alle forbehold at jeg snakker om svamp da det er svært at bedømme uden at hunden i hænderne.
Hvis pigmentforandringer skyldes svamp, kan skal man ikke - normalt - forvente at pigmenteringen kommer tilbage, så i skal under alle omstændigheder indstille jer på en hund med "læbestift"....[:I]

I må gerne lige vende tilbage med resultatet - man er vel nysgerrig....[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#10
Vi vender selvfølgelig tilbage når vi kender svaret. Hun ser jo faktisk meget sød ud med "læbestift"[:X] Vi har selvfølgelig undret os over denne udvikling og følger det nøje. Det var også derfor at vi valgte at spørge jer eksperter, da vi begyndte at blive lidt urolige for denne udvikling. Men som sagt virker hunden frisk som hun plejer og er ikke generet af de fine røde læber.[Smile]

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Bestemmeren

Vi vender selvfølgelig tilbage når vi kender svaret. Hun ser jo faktisk meget sød ud med "læbestift"[:X] Vi har selvfølgelig undret os over denne udvikling og følger det nøje. Det var også derfor at vi valgte at spørge jer eksperter, da vi begyndte at blive lidt urolige for denne udvikling. Men som sagt virker hunden frisk som hun plejer og er ikke generet af de fine røde læber.[Smile]

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!



Man ser tit at de ikke er irriterede af sådan et angreb, det er også derfor jeg ikke ser et problem i at vente et par uger med at gå til dyrlægen....
Ser frem til at høre resultatet...[8)]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#12
Så blev hundene vaccinerede og Vixen´s røde læber er nu blevet undersøgt. Heldigvis var der ikke noget svamp eller andet ubehageligt at finde. Hunden har helt enkelt en ændring i farvepigmentet og der er ikke noget at gøre, anden end at nyde hendes nye look.[Wink][:X]

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Bestemmeren

Så blev hundene vaccinerede og Vixen´s røde læber er nu blevet undersøgt. Heldigvis var der ikke noget svamp eller andet ubehageligt at finde. Hunden har helt enkelt en ændring i farvepigmentet og der er ikke noget at gøre, anden end at nyde hendes nye look.[Wink][:X]

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!



Godt at høre og så slap i for en lidt bøvlet behandling - tak for tilbagemeldingen.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#14
Vi siger tak for hjælpen herfra.[Smile]

Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Jeg har altid ret. Sådan ER det. Accepter det!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)