Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem med Marlin 1895 SBL
#1
Min marlin er pludselig begyndt IKKE at sætte hammeren fast når jeg repeterer hurtigt. Den tar hammeren med tilbage, men hammeren følger så med frem til ca. der hvor cross-bolt sikringen normalt er. Dvs. jeg kan ikke trykke af og skal manuelt "cocke" hammeren for at kunne afgive skud. Er der nogen herinde der kender til det fænomen ? Jeg sender den selvfølgelig tilbage til forhandler for at de skal fikse det da den kun er 1 måned gammel, men vil jo gerne vide nogenlunde hvad det kunne skyldes ?

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#2
Nej,men prøv at se på nogle af de amerikanske forums
Har selv en så post endelig det svar

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#
[Image: 123132-1.jpg]

Hilsen  Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#3
Måske der sidder nogle grater på hammeren i det indhak der skal gribes af aftrækkeren. Kan også være at bolten af den ene eller anden grund ikke får trykket hammeren langt nok ned - det er dog normalt kun et problem hvis man har filet/poleret for at få den til at gå lettere og er gået for hårdt til værks.

Hvis du sender tilbage til forhandler, skal du vide at der kan gå meget lang tid såfremt de er nødt til at sende den til fabrikken. Jeg ville derfor lige checke om det er noget de selv har tænkt sig at se på inden jeg afleverede den. Vi kan som jeg har skrevet godt prøve at skille den ad i hoveddele, kan være vi kan udlede hvad det skyldes.

Du siger bare til :-)
C

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Jeg har netop kigget på hvad det kan være og mit bud er at en af delene der skal gå i indhak enten på hammeren eller på selve aftrækkeren er defekt/slidt. Den er nu afleveret, med en udførlig forklaring på problemet, hos forhandler og de filer den nu, så det kommer til at spille igen [Smile]

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#5
Filer den?? Hvad er det for noget klamhuggeri?
Det ville virkelig give mig tillid til den riffel, at hammeren ikke lige smuttet og affyrer et utilsigtet skud i den forkerte retning paa det forkerte tidspunkt
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#6
Det er ikke noget jeg heller er stødt på, men der er kun ét sted der kan være tale om - det er "sear"en (brudpunktet) mellem hammeren og aftrækkeren.

Marlin's aftrækker er todelt, hvoraf delene derfor får en lille vandring før man mærker det egentlige indgreb.
Det har dog intet at sige i denne sammenhæng, men personligt ville jeg hellere installere et WILD WEST GUNS - "TRIGGER HAPPY KIT", som gør at aftræksvægten kommer ned på 2-3 pund, i stedet for fabriks indstillingen som jo ligger noget højere.
Aftrækkeren bliver helt anderledes "crisp", og den løse vandring som Marlin's aftrækker har, bliver fjernet, idet WWG's "Trigger Happy" aftrækker er designet til næsten ikke at have denne vandring.

Den er forbavsende nem at installere, samt der følger en MEGET god instruktion med.

Jeg har selv opgraderet begge mine 1895'ere til denne trigger, og begge virker pragtfuldt.
Det gør også, at jeg skyder mere ensartet med riflen, pga den lavere aftræksvægt og pludselig føler hvornår skuddet går.

http://www.wildwestguns.com/accessories.html

Hvis de filer i aftrækkeren - og Ucker Fup.... så har jeg to aftrækkere til at ligge.
En "sort" og en "rustfri".

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
@Happynanoq

Mit bud er også at det må være sear. Det der sker er at selv hvis jeg får den cocked, så går sear alligevel i indhak i "half-cocked" og det må da næsten indikere at den er for løs eller lignende. Nu er nedenstående billede ikke min, men der kan man se hvordan den i al fald skal gøre:
[Image: HPIM2031.png]
At file på den er der blandet succes med hvis det er selve hammeren der har fået slidt hakket til cocked position da det så vil gøre at hammeren ikke kommer langt nok tilbage når den skal cockes og derfor går låsen så på når man repeterer.

Jeg tror lige at jeg får fat i dem og ser om de ikke kan indstallere en wild west trigger hvis de har en på lager og den alligevel er skildt ad.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#8
Så er den fikset. Det var ganske rigtigt sear der skulle stilles for at gå korrekt i indhak på hammeren, så henter den imorgen og så er vi klar til vildsvin om 2 uger [Smile]

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)