Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stokerfyr
#1
Hej.

Er der nogle af jer der fyre med korn eller andet i et Passat fyr? Piller i stoker køre jo som hovederegl bare, men mit "korn" brænder er h...... til[B)]

Mit brændsel består af spinat frø, ukrudt og ca 20% kinakål(som er et olie frø som raps)
Det har dog ikke samme sure lugt som ved kornafbrænding, og indholder kun 8% vand.

Jeg har kæmpet med at få det til at brænde odentligt i 2 måneder men er så småt ved at give op!

Man skal ikke røre ved noget der førre PASSAT i deres program[Wink]

Det ville være sjovt hvis nogle i nærheden af mig ville prøve om de kunne få det til at brænde i deres fyr![Smile]

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#2
Det var dog en styg blanding du har lavet der[Big Grin] Jeg tvivler på du får det til at køre ordentligt Der er ingen der har forestillet sig at nogen ville fyre med den slags da man i sin tid designede den type kedler[Big Grin]
En mulighed er at blande det op med træpiller 60-70% og resten "ukrudtblanding"
Du er velkommen til at ringe for en snak om emnet mob nr 40260576
Mvh (smede) Mester
Svar
#3
@FAIR,

mon ikke der syd for grænsen findes ekspertise der kan lære dig lidt om alternative ting at smide i fyret.....[B)]

Har en bekendt i Dyskland der har lavet sin egen presse til at presse næsten hvad som helst til pilleform. Han har været grovsmed hele livet og laver i dag på bestilling sådanne presser.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Gik lige amok og blandede lidt savsmuld i, fy katten det kan brænde nu, jeg kan ikke åbne lågen da flammerne står ud af kedlen(ca en go halv meter op).

Håber sku lortet holder!

@GT: Jeg arbejde for en del år siden ved en hvor vi pressede lindolie (og det var ikke Leth) han har faktisk en presse jeg kan købe men det koster jo også strøm at køre med den, ellers fed idé!

@Mester: Jeg har fået indtrykket at at Passat stort set KUN kan fyre med piller, og derfor er det nok årsagden til at der er flest til salg i DBA.DK af dem!
Men tak for budet.

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#5
Jeg har en kollega der har en Passat C2 og den kan simpelthen ikke brænde Barlinek træpiller. Mage til kræsen pillefyr skal man lede længe efter.

Og jeg ved efterhånden godt hvorfor det hedder et "pille"fyr.........man er nødt til at pille ved hele tiden for at det brænder ordentligt.

Jeg har selv haft en PH-Stoker 13-300 siden 1999 og mine samlede udgifter til service og reservedele er 200kr til en PT-100 føler som jeg selv havde fejlmonteret [:o)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Har en digital styret Swebo PB20 brænder på en kombi kedel af ukendt fabrikat.

Det kører bare, hvis man ellers husker at rense brænderrøret een gang om ugen, også med Barlinek[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
Jeg har kørt med Passat C2 siden 2001, og det kører bare, uanset om det er 6 eller 8 mm og hvad mærket er på pillerne. Det eneste, der er skiftet, er stenene i brændkammeret.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#8
Ja jeg er bare så glad for ikke længere at skulle holde øje med et stokeranlæg. Korn var noget skidt gav masser af slagger som brændte fast de særeste steder...

Det bliver en hel livstil at holde skidtet i gang og finde piller/savsmuld til fornuftige priser..
Men det var en billig løsning når man ser bort fra alle de timer man har brugt på det - og de er rigtig mange.... Jeg har bla. stået i savsmuldssiloer og skovlet i sække i hundredevis....

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#9
Jeg fyrer med rapspiller i mit stokerfyr, og de kræver ligesom alt andet med stort proteinindhold, at der tilsættes kridt for at undgå slaggedannelse. Det er en billig og god varmekilde, med det ene minus at der dannes en del aske.
Mit stokerfyr er hjemmebikset og kedlen er en gammel salamander som er blevet udvidet.

Fyrer man med højenergi sværtantændelige emner, er min erfaring at der skal tilføres mindre mængder end ved fyring med træpiller og størrer ilttilførsel.

Godt du fandt en blanding som virker.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#10
Jeg løber snart tør for savsmuld så jeg må prøve med lidt piller.
Dog må jeg sige at jeg fandt problemet, der var løbet olie ned i skålen så der lå en større oliesø over hullerne hvor luften kommer ud, flammen i fyret er også væsentligt modereret nu.

MEN KEDLEN STÅR PÅ 75 GRADER OG I DET HER VEJR HAR DET ELLERS VÆRET UMULIGT, det gør mig sku glad!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg har en kollega der har en Passat C2 og den kan simpelthen ikke brænde Barlinek træpiller. Mage til kræsen pillefyr skal man lede længe efter.

Og jeg ved efterhånden godt hvorfor det hedder et "pille"fyr.........man er nødt til at pille ved hele tiden for at det brænder ordentligt.

Jeg har selv haft en PH-Stoker 13-300 siden 1999 og mine samlede udgifter til service og reservedele er 200kr til en PT-100 føler som jeg selv havde fejlmonteret [:o)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Jeg har kørt med Barlinek i mit Passat C1 fyr i over 12 mdr. uden det mindste bøvl.

Siden jeg for 18 mdr. siden fik skiftet styringen, har det kørt perfekt, med minimalt tilsyn.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)