Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DN og jagten
#1
For de jægere, som synes at Danmarks Naturfredningsforening er et godt sted at parkere nogle medlemskroner, så bør de måske lige læse, hvad der er i støbeskeen.
http://www.dn.dk/Default.aspx?ID=3425
Læs bilag 7-1, oplæg om opdatering af jagtpolitik
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#2
[}Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Jamen for H...... de er da rund tosset[Sad!][xx(][V][:0][B)][8][Sad][}Smile]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Hmmm.....måske ikke så meget nyt, men tonen bliver stadig skarpere og tryk avler som bekendt modtryk.
Noget DJ nok bør huske.

Men helt ærligt, synes jeg at kunne nikke til en hel del og så [xx(] til resten.

Derfor er det pine død vigtigt, at de jagtetiske regler overholdes på ALLE områder og punkter.

Interesante linier ang. skydefugle/økogrise og jagt contra regulering.
Måske skal vi ikke være så kede af regulering generelt, og vi skal nok vænne os til den markante forskel som ligger i disse 2 begreber.

mvh
Korthår
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Derfor er det pine død vigtigt, at de jagtetiske regler overholdes på ALLE områder og punkter.

mvh
Korthår



Ja, det ser ud til at du får din vilje, men indtil det er sket så gør jeg nu som det passer mig, inden for lovens rammer [8D]

Den der skræmmekampagne med at hvis du ikke gør som jeg siger så kommer der skrappere regler. Det gør der jo uanset så jeg hygger mig i stedet så længe jeg kan.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

[green]Ja, det ser ud til at du får din vilje, men indtil det er sket så gør jeg nu som det passer mig, inden for lovens rammer [8D]



[Smile][Big Grin] Jeg sigtede nu ikke efter nogen bestemt, men skød bare med spredhagl[^] - og ventede på, at du gik i "fælden"[8D]
og slår man i en flok hunde, så hyler osv....[:I] - nå jeg tror nu vi er ret enige om det meste[Wink]

DN eller den danske befolkning, skal man bare på ingen måde undervurdere; der er jo stemmer i deres holdninger[V] så en konfrontationspolitk er nok ikke hensigtsmæssig på den lange bane.

mvh
Korthår
Svar
#7
Hvis I holder Weekendavisen vil I se at meget i denne forbindelse afhænger af hvem der vinder præsidentvalget i DN!

I øvrigt er jeg ikke overraskende enig med Korthår!

D93
Svar
#8
Hej . Jeg lægger især mærke til "jagten er en unaturlig erstatning for nogle af de naturlige rovdyr". Så nu hører mennesket ikke til naturen mere , og er unaturlig [xx(][xx(] .

De er ikke grundlæggende imod jagt [?], men gør da alt for at få det til ophør, fra den ende af hvor de venter mindst modstand , havjagt [Sad!][V].

Hilsen A-bolt
Svar
#9
DN er en organisation der er skrumpet ind i medlemstal i mange år nu, de er efterhånden nede på under 140.000 medlemmer, fra at have været en organisation med næsten 300.000 ...
Da medlemstalet var på sit højeste i 1980'erne var modstanden mod jagt et stort og væsentligt emne i foreningen, men efterhånden er man kommet frem til en mere nuanceret holdning til jagt og jægere...
Man kan jo heller ikke med rette mene at repræsentere en "langt større del af befolkningen end jægernes organisationer" med et medlemstal der ligger et godt stykke under antallet af årlige jagttegns-løsere[^]
Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at det også skyldes den konstante og store nedgang i medlemstallet, og jeg har personligt været genstand for en ret målrettet "hvervekampagne" fra DN, hvor "sælgerne" direkte har slået over i en helt anden tone, når jeg har meddelt dem at jeg allerede ER medlem af en naturbevarende organisation [8D] For at "lodde stemningen" lod jeg sidste gang være med fra starten at oplyse om at jeg er jæger, hvorefter sælgeren fik sig viklet ind i noget der kun kan beskrives som direkte jagtmodstand.. det fik dog en brat ende da jeg så meddelte at jeg jo var jæger! Straks skiftede sælgeren taktik og gik i gang med at fortælle at DN jo bestemt ikke var imod jagt, men jo havde stor indflydelse via Vildtforvaltningsrådet og så videre...[xx(]

Desværre lader det ikke til at man vil "tilrette" DN's indflydelse i diverse råd og udvalg efter deres faldende medlemstal....Derfor vedbliver det at være en bunden opgave for DJ og andre naturbruger-foreninger at holde øje med DN og sørge for at tage kampen op når det gælder.

DN er, og har hele tiden (sammen med DOF) været, jægernes værste fjende når det gælder indskrænkninger i jagttiderne på fuglevildtet, og ligeledes indskrænkninger i den eneste reelle "frie" jagt i DK nemlig strand og havjagt.
Det er ikke mit personlige indtryk at strand og havjagt er en "fritids-interesse" der vokser, snarere tværtimod, så reelt er der nok ikke megen grund til at både DOF og DN hyler op om fuglebeskyttelse og EU fuglebeskyttelsesområder...

udbyttet af dykænder er faldet støt i de seneste 10 år, både på grund af indskrænkninger i jagttid og særfredninger, men sikkert også på grund af et dalende antal jægere der dyrker strand og havjagt?

[Image: 4_5_2.gif]

Desværre er det en ret generel tendens at organisationer som f.eks. DN hænger fast i forældede holdninger og meninger. Vurderet ud fra det nævnte bilag om jagt, så virker det som om man blot forsøger at modernisere og opdatere argumenterne mod jagt, i stedet for at modernisere selve holdningen til det....[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
Så jagt er unaturligt ???

Hmmm, så må de vel mene at industrielt frembragte fødevarer er mere naturlige for mennesker, eller hvordan ?? Er der en rangering i industrialiseringen, så burhønseæg er endnu mere naturlige for mennesker end æg fra fritgående høns, og kød fra tremmekalve endnu mere naturligt end kød fra kalve på græs ??

De skriver også, at regulering adskiller sig fra jagt derved, at man ikke høster af et overskud når man regulerer. Men det gør man da. Man regulerer da kun ræve og krager når der er for mange af dem, det er jo ikke meningen de skal udryddes.

Jeg forstå det bare ikke. Der er såmænd en del i deres anbringender jeg godt kan finde fornuft i, men det er som om hele grundlaget for deres politik er solidt plantet i den blå luft.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)