Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nightforce
#1
Hej,
Har læst lidt rundt på vtf og læst om disse kikkerter, og det lyder som et mærke jeg godt kunne overveje til næste projekt.
Jeg kunne dog godt tænke mig at holde sådan en fætter i hånden for lige at danne et personligt indtryk...
Er der nogen der kender til en forhandler i jylland der har en liggende? Faktisk kan jeg ikke lige Google mig frem til det, men jeg er nok heller ikke den mest tålmodige...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#2
jeg er slet ikke sikker på at der er en dansk forhandler af dem.
sie-hunting.com har dem på siden men dem kender jeg ikke noget til.

jeg har selv en 3,5-15 x56 nxs som jeg er temmelig glad for.
det virker som en robust kikkert der kan bruge lidt allround,
med vægt på langdistanceskydning.
men den fungere også fint på hjortebanen
jeg har dog ingen sammenligning i forhold til de dyre tyskere.

Mvh Høker
Svar
#3
Jeg har selv haft en NXS 3.5-15X50. Ganske fin kikkert.

Der er i øvrigt en 5.5-22X56 til salg her på forummet.
Svar
#4
http://www.highend-optics.dk/

Her har de mange af modellerne - det skal siges at jeg ikke selv har handlet der, men kigger på andre kikkerter som de forhandler.

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Har selv haft et par stykker - rigtigt gode kikkerter og utroligt funktionelle.
Det eneste minus er vægten, men igen de kan virkeligt holde til gedigne tæsk. NXS'erne bruges også i flere Sniper Corps verden over.


** Jo mere jeg øver mig - jo mere "heldig" bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#6
Tak for alle svarene, Hva siger i til nattejagt på gris er det til se noget ...navnet lægger jo op til gode egenskaber...vægt betyder ikke så meget, vejer selv alt for meget...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#7
Hej Søby,

brugte faktisk min en del til grisejagt om natten med stor succes.
Det var en NXS 3,5-15x56 med mil-dot. På den model kunne man ikke justere lystyrken løbende, men det skulle gøres på en lille skrue under batteriet så vidt jeg husker. Så den skulle indstilles aftenen før jagten startede, eller i mørkningen, så lyset ikke blev alt for kraftigt - bemærk det er hele trådkorset der er oplyst - ikke kun center-delen. Jeg ved ikke om de nyere årgange kan justeres løbende som Zeiss og alle de andre.
Optisk og linsemæssigt er den lysstærk nok til vildsvin om natten, men er en lille smule dårligere end de allerdyreste Zeiss og Swarovski kikkerter.

mvh
Morten


** Jo mere jeg øver mig - jo mere "heldig" bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)