Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
long range kurcus ?
#1
Findes der long range /sniper kurcer for almindelige
Skytter som gerne vil prøve kræfter med skud afstande over de almindelige
Fra felt jagt felt.
Ville gerne prøve 300- ?m med go tid uden konkurrence .
nogen der har kendskab til noget ?
Svar
#2
600 m. skydningerne som Asgård/VTF arrangerer i Ulfborg er vel det tætteste vi kommer til det du efterlyser.
Det er ikke et egentlig kursus (med studiekreds, kompendie, og lign.[:I])men "en praktisk dag i felten".og der vil være mange, der kan give gode råd. (ikke mig selv, men har selv lært meget ved at deltage, 3 gange indtil nu)
Vi starter på 100 m. - 200m.- 300 m. osv. og vi rykker ikke videre indtil alle er "færdige" på en given afstand. dvs. hvis du ikke lige fik det ønskede træfområde, klikkede forkert eller andet på f.eks 400 m., jamen så tager du bare en serie mere indtil det passer (næsten da)
Giver det mening? eneste problem er, du skal være hurtig ved havelågen, skydningerne er hurtigt fyldt op.

Er du medlem af Asgård[Wink]?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
Nix er ikke medlem af asgård :-(
Det må jeg da arbejde på at blive så
Svar
#4
Hej søren.

Jeg hænger også lige lidt med på den tråd her....Jeg er 100% klar på noegt 600m skydning i fx. ulfborg, men er dog heller ikke medlem af Asgård.

Jeg har hørt at man (privat) kan leje banen i Ulfborg. Jeg har dog aldrig været der.

mvh.

bbs
Svar
#5
Vi er i gang med at planlægge 2 skydninger mere i ulfborg - sommer og efterår.

Der er traditionelt mest run på forårsskydningen, så chancen for plads er større de næste 2 gange.

Der er 8 baner - så 16 mand er hvad der kan køres igennem, hvis man skal have fornuftigt med tid til hver enkelt. Der skydes fra 09.00 til 15.00.

Man slutter med at skyde efter lerduer på 600 meter [Wink][Wink]

Hvis man vil vide mere - send mig en pm.

mvh
TSX - kasserer - Asgaard
mvh
Svar
#6
Der var noget jagtmesse i Hillerød på et tidspunkt. Der var der en der arrangerede kurser i long range, selvfølgeligt for $$$. kan ikke huske hvem der var eller hvad det kostede.

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#7
Nu spurgte sørensøgaard jo specielt om sniper training og langdistance træning.
Det skal du vist til USA efter. Du kan prøve at kontakte Gordy Gritters 1648 Cordova Ave, Pella IOWA 50219 USA (Har mig bekendt ingen E-mail) Tel 641 628 3044 Han afholder kurser i langdistance skydning 1000 yds og længere. Jeg ved med sikkerhed at et af medlemmerne her paa forummet har deltaget i et af hans kurser for et par aar siden.
En anden er Darrell Holland som afholder kurser der er mere beregnet til direkte sniping og camouflage. Ham finder du paa http://www.hollandguns.com
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#8
Er stødt på der her på nettet http://ribenaturskole.dk/langdistance-ri...ursus-iii/ Ellers kender jeg ikke til nogen.
Svar
#9
Jeps, det er Rasmus Braun der arrangerer med en instruktør fra forsvaret.
Kurset er mig bekendt 3-delt hvor 1 er for begyndere.

Er ret sikker på at det er et godt kursus.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Hvad koster sån en skydedag med aagaard ?
Skal da vist lige tjene lidt flere af de orange inden jeg kan kaste 3oookr efter et "rigtigt" kurcus. Det lyder ellers fedt.
Svar
#11
Asgaard - det koster ikke alverden - i år betaler hver mand - 100 kr.

Det dækker ikke omkostningen til skydningen, men da der i år kun deltager
medlemmer af foreningen, ryger det lidt indskud retur [:o)][8D][Wink]
mvh
Svar
#12
Aktiv Fritid i Køge tilbød sidste eller forrige år et kursus i England, med efterfølgende hindjagt i Skotland. Jeg var svært fristet [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Aktiv Fritid i Køge tilbød sidste eller forrige år et kursus i England, med efterfølgende hindjagt i Skotland. Jeg var svært fristet [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Jeg er ret overbevist om at ovenstående kursus ikke blev en realitet. Det skulle have været afholdt på den "Estate" hvor jeg arbejdede tilbage i 2002.
Jeg formidlede kontakten og hjalp med at skaffe ATVére til markering osv., men enden blev at der ikke var nok tilmeldinger til kurset.

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#14
Jeg kastede mig ud i 600m skydningen for et par år siden... alle er meget hjælpsomme :o)
Indtil videre har det kostet mig en ny kikkert med kliktårn... og en hel dig spændende arbejde med kliktabeller (isnipe)
Svar
#15
de her laver også kursus med div. våben http://cttactics.dk/2/
Svar
#16
Man kan vist også booke et kursus her, men jeg ved ikke hvor mange af instruktørerne der har udgang for tiden [Big Grin] http://www.vipshooting.dk/da/instruktoererne

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Man kan vist også booke et kursus her, men jeg ved ikke hvor mange af instruktørerne der har udgang for tiden [Big Grin] http://www.vipshooting.dk/da/instruktoererne

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]



Er det ikke kun de 2 af dem, som har problemer med loven ?

Alligevel er det vel også så høj en procentdel af staben, at det kun overgåes af motorcykelentusiaternes organisationer.
De holder dog heller ikke officielle skydekurser så vidt jeg ved.

Men mon ikke man kunne finde en eller to af dem, som man var villig til, at danne scout/sniper team med for et par timer, mens man venter på, at den store Keiler kommer frem i skumringen ?[Big Grin]

Bodyteam får en helt ny mening i den sammenhæng [Wink]

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#18
Hvis man nu godt kunne tænke sig at prøve at skyde på 100 m + og man ikke lige har en kikkert på der siger mere end 12 x forstørrelse, er det så i orden at man melder sig til på en sådan skydning eller får man ikke en bjælde ud af det andet end hån og grin [Big Grin][:I]

Per Tolstrup Nielsen

Hvis der er noget man ikke må gå ned på, så er det på mangel af udstyr.
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#19
du kan sagtens bruge en 12x forstørrelse..
der er flere i Norge som bruger 12x forstørrelse ud til 1000 meter.

Born to HUNT forced to work
Born to HUNT forced to work
Svar
#20
Helt enig. Ude på de 600 meter finder du ud af, om du har ordentligt glas i kikkerten, men om den forstørrer mere eller mindre har sjovt nok ikke den store betydning.

Du får ikke meget ud af at bruge en skodkikkert med 30 gange forstørrelse, men finder du en brugt kvalitetskikkert på 10 eller 12 X til de samme penge, kan det pludselig blive en helt anden oplevelse.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)