Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
16 år og jagt i sverige
#1
Min søn fik jagttegn i foråret 2011
Han er til august 17.år
Han har våbentilladelse til Jagtriffel.

Må jeg tage ham med på bukkejagt og Elgjagt i Sverige her i efteråret 2012??

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#2
Jeg kender ikke reglerne for danskere i Sverige, men jeg kender lidt til reglerne for svenskere i Sverige.
Når man er under 18 har man noget der hedder "opsynsjakt"

Det betyder at faderen eller et andet familiemedlem sidder på post sammen med den unge.
Ungjægeren er så under vingerne og under opsyn af den erfarne familiemedlem.

Jeg vil gætte på at du kan finde mere hvis du søger op opsynsjakt på Svensk Jägerforbund.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Her er reglen kort beskrevet

http://www.jagareforbundet.se/Jagarexame...siktsjakt/

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#4
De regler der er beskrevet omtaler en ung over 15 der ikke har jagttegn. Min søn har jagttegn, det må da gøre en forskel[Smile]

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#5
Forrige år havde vi en ung mand med hos os, jagttegn men ikke 18 år, han skulle være med på vilkår om opsynsjagt, denne sæson 18 år og alene på pas, men det må kunne lade sig gøre at finde på Jägerforbundets side.
Svar
#6
Du får utan tvekan låta han vara med på uppsiktsjagt. I Sverige gäller att man får gå på jagt med rifle själv om man har jägare examen och är över 18 år. Som utländs jägare får man gå på jagt i sverige om man har vapen licens för jagt i sitt hemland vet ej om där krävs 18 års gräns. En svensk får gå på jagt med eget vapen även om han/hon är under 18 år om man har fått vapen licens(krävs särskilda skäl t.e.x skytte elev). Vad som gäller för utländs medborgare under 18 år med vapen licens i hem landet vet jag ej. Kontakta sjf juridiska avdelning dom bör kunna svar på det.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)