Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vortex Viper - Hawke Sidewinder
#1
Jeg vil høre om der er nogle af jer der kender noget til disse to kikkerter.
Vortex Viper 6,5-20x50 (Sie Hunting)
Hawke Sidewinder 30 sf 6-24x56 (Guns and powder)
Skal bruges på en cal.223 til lidt felt og pap skydning.
Mvh. Lars
Svar
#2
Hej

prøv søgefunktionen og du vil finde [Smile]
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...rms=Vortex


** Jo mere jeg øver mig - jo mere "heldig" bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#3
Hej. Tak for svarene.
Vortex ser måske nok lidt mere "prof" ud end Hawke,men udsenet kan måske godt snyde.
Mvh. Lars
Svar
#4
Hej jeg har ikke prøvet nogen af dem så...
Men viper'en ser da fin ud.


** Jo mere jeg øver mig - jo mere "heldig" bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#5
jeg har en håndkikkert fra hawken og den er jeg glad for godt med lys os når det er mørkt så jeg kind godt finde på og købe en riffel kikkert fra dem nogen god tilbud på dem ?
Svar
#6
På Hawke Sidewinder 30 SF - 6-24x56 forstøres korset os når når man zommer ?
Svar
#7
Hej. Har en Vortex Viper 6,5-20x50 og er meget tilfreds med denne.
MVH FHR
Svar
#8
Har sådan en:http://www.gunsandpowder.dk/product/hawke-sidewinder-30-sf-4-16x50-7874/ på den ene af mine 22-250´ere.
Fin kikkert til prisen, "rene" klik, nem parallakse justering. Eneste minus, den er ikke optimal i direkte modlys selv med den medfølgende blænde.

Men, efter min mening en god kikkert til pengene...

Mvh.
SA
Svar
#9
Hej.Jeg var ikke klar over at sigtet var medforstørrende på Hawken. Det er jeg nok ikke så meget til hvis der skal skydes til små mål.
Mvh. Lars
Svar
#10
Har en Vortex 6,5-20 på min 22turbo , denne kombination har efterhånden har en hel del ræve og endnu mere råvildt på samvittigheden fra afstande på 30m og ud til 250m. Jeg er meget tilfreds kikkerten, som er klikfast og mht. lys har jeg haft den med i sverige et par gange, og det har fungeret fint selv under dårlige lysforhold.Trådkorset er tilpas tyndt , og så er der 30 års garanti på. Det er mere end man kan sige om et par andre tyske kikkerte jeg også har, der koster langt over det dobbelte..[V]

Støver.
Svar
#11
Er der nogle brugere herindefra der er ejere af en Vortex Viper 6.5-20x50, og som bor i midtjylland??

Så vil jeg nemlig gerne kigge med fingrene og kigge lidt gennem den[Smile]

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#12
Hej Støver.
Det lyder jo meget godt.Bliver sigtet i samme størelse ved alle forstørelses trin?.
Kan man 0 stille talskalaen på kliktårnene så man hele tiden har et udgangspunkt?.
Mvh. sniper 223
Svar
#13
Halløj.. Trådkorset har samme størrelse uanset om forstørrelsen står på 6,5 eller 20.
Man kan godt nulstille kliktårnene..
Jeg bor i nordvestjylland Bo , så hvis du kommer på disse kanter er du velkommen til at kigge forbi..
Støver.
Svar
#14
Hej.
Tak for svarene.
Sådan en tror jeg godt jeg kunne finde på at prøve.
Sniper 223
Svar
#15
Jeg har haft en Viper og var langt fra imponeret, men det var ikke 6,5-20gange.

Den mælkede meget ved høj forstørrelse. Trådkorset blev helt sølvfarvet ved bare lidt modlys. Tårnene klikkede ikke ret tydeligt, så man var i tvivl hvor meget man klikkede. Fin til luftvåben og salonriffel, men ikke noget jeg ville satse en rigtig jagt på.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#16
Det skal lige siges at den Viper 6-24x56 jeg havde dengang kostede 1.500.-

For det Viperen koster idag, kan du næsten købe en Bushnell 6500 tactical i UK ( ca 2K mere) og der er slet ingen sammenligning i min bog.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#17
Hej.
Vortex Viper 6,5-20x50 kan købes hos SIE Hunting til ca. 3800 kr.
(på bud).Den Viper du har haft har nok været en Optisan Viper, den er nok i en anden klasse end Vortex Viper.
Sniper 223
Svar
#18
hvad forskeld er der på Bushnell 6500 tactical 4,5-30x50 og Bushnell 6500 4,5-30x50?
Svar
#19
(Tårnene klikkede ikke ret tydeligt, så man var i tvivl hvor meget man klikkede)

Det synes jeg sjovt nok er noget af det man kan fremhæve som noget af det bedre hos viperen..
Min sidder som sagt på en 22-250. hvor man bliver lidt hysterisk med præcionen og korrigerer bare et par klik i ny og næ, ligeledes ved afprøvning af nye ladninger . Der synes jeg viperen reagerer nøjagtigt ,og lige så godt som de andre tyske kikkerte jeg har..

Støver.
Svar
#20
Citat:quote:

hvad forskeld er der på Bushnell 6500 tactical 4,5-30x50 og Bushnell 6500 4,5-30x50


Høje kliktårne på tactical, lave kliktårne på den "almindelige"

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)