Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leica vs Zeiss
#1
Hej jeg overvejer stærkt at købe enten en Leica eller Zeiss med indbygget afstandsmåler. Kikkerten bliver min eneste og skal også kunne bruges til natjagt. Hvilken vil i anbefale ?

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#2
Zeiss
Svar
#3
Hej,

Jeg var i den samme situation for et par år siden, her vandt Zeiss'en i 10*45, udslagsgivende var at jeg som brillebærer havde meget nemmere ved at få et godt sysnsfeldt i Zeiss'en, Leicaen skulle holdes meget mere præcist. Det skal dog siges at de Leica'er jeg prøvede var den "gamle" model uden HD glas.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#4
Hej

Jeg har en Leica og er super tilfreds. Den har for kort tid siden været med en god kammerat (der ellers normalt er Zeiss gal) i Canada efter bjørn og sneged. Han lånte den for ikke at skulle slæbe både kikkert og afstandsmåler i bjergene, og den er røget på hans "must have" liste.
Svar
#5
Gjorde en stor fejl og det var at låne en Leica 8x56, for den kan det hele.

God natkikkert og rangefinder i et og samme grej. Måske i den tunge ende, men når man som jeg vejer 10 kg for meget, så er det småting i det store regnskab[:I]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Vær IKKE bange for LEICA.

Det er simpelthen PRAGTfuld optik, og det er helt bestemt topkvalitet.
Jeg er stadig meget overrasket over hvor god min Leica BRF 1600 (Ballistisk Range Finder) er.

Leica ved jeg ikke om det er bedre, idet jeg aldrig har set en decideret test med nogle helt firkantede "målbare tal" - men Leica leverer varen, og jeg tror næppe der er stor forskel på hvad Zeiss kan ud over hvad Leica leverer.

Min næste kikkert bliver helt bestemt Leica - har kig på Geovid i en forholdsvis stor forstørrelse og okularstørrelse.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
warum ikke en ørn EL 8,5x42 eller 10x42 ?.
jeg har dem begge og de er bedre om natten end min zeiss 8x56 ( desværre er de uden afstandmåler )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Er det bevidst du ikke har Swarovski EL Range med i dit valg? og hvorfor? den overvejer jeg nemlig selv.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#9
Jeg har haft følgende på test
Leica 8x 56
Zeiss 8x 56
Om dagen syntes jeg måske at Leica havde et bedre farvebillede
Men da det blev aften og nat
Vandt zeiss med flere benlængder
Har aldrig fortrudt mit køb
Og afstandsmåleren er fantastisk
Svar
#10
Citat:quote:

Er det bevidst du ikke har Swarovski EL Range med i dit valg? og hvorfor? den overvejer jeg nemlig selv.


Den kunne jeg godt finde på at bytte min Leica Geovid ud til[^]

Synes der skal stilles for meget på Leica´en ifht. andre kikkerter i sammenligning.

Tror nu ikke Scheiss´en er bedre end noget andet. Den var i hvert fald ikke synligt bedre da jeg testede før jeg valgte geovid´en.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Haløjsa. Troede egentlig flere brugte zeiss. Min erfaring i forhold til Swaro 8x56 er min lille nye zeiss er meget lettere og faktisk lige så lysstærk. Der er et eller andet med coatingen af swarovski. De skulle være optimale feks i Spanien hvor der er meget sollys.
Nå men zeiss. Designet er let og anatomisk nemt at bruge. Der følger en god bærerem med og også taske til opbevaring. Klapper til forreste linser og hylster til bagerste. Den var fin i skotland i efteråret, selvom det regnede alle 3 dage, så var der ikke problemer med at se.
Svar
#12
Jeg synes betjeningen af afstandsmåleren er bedre på Zeiss'en,
den tænder når du trykker ned og måler når du slipper.
På Leicaen, tænder den på 1. tryk og måler på 2. tryk, når man trykker kan det godt medføre lidt ekstra rystelser, og hvis man er ude på en afstand hvor emnet man ønsker at måle er småt, så drillede det mig da jeg testede.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#13
Det skal selvfølgelig være Swarovskien, den havde jeg overset. nu skal jeg bare finde det bedste tilbud.[Smile]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)