Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mistet jagttegn
#1
Min gode jagt kammerat fik idag besked om at politiet tilbageholder hans jagttegn. Uden videre begrundelse. Han regner med at det skyldes et våben salg der giki vasken for et års tid siden. Han solgte en riffel, og købere fik aldrig omregistreret den. Nu kan ingen finde riffel eller køber.

Kan det passe at man skal straffes så hårdt? bare fordi man er et rådehovede?

Mvh
Kristian

243 win, 30.06, 8x57 js
243 win, 30.06, 8x57 js
Svar
#2
Nej,han skulle bare have en bøde.
Div.sige at han udlevere sin riffel til en stort se fremmede person.som ikke har omregistreret den.Det er sku oss dumt så.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#3
Det er selvfølgelig ikke så smart, men han skulle jo ikke have udleveret et våben uden at se en gyldig tilladelse og tage en kopi af den til eget arkiv - det gør jeg altid altid...


** Jo mere jeg øver mig - jo mere "heldig" bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#4
Jeg er helt enig, det er da dumt. Men han melder sig selv da han finder ud af det. Det er da fjollet at straffe det så hårdt. han betalte en bøde på 4000 kr. og var helt sikker aldrig at høre mere om det.

243 win, 30.06, 8x57 js
243 win, 30.06, 8x57 js
Svar
#5
Uden at have sikret sig køber har opnået tilladelse, er det vanskeligt
at sandsynliggøre man har handler i god tro.

Jeg vil anbefale, man sikrer sig en kopi af købers tilladelse; blev i starten af firserne kontaktet af rigspolitiet, hvor jeg skule forklare mig omkring en solgt salonriffel. Jeg havde set en tilladelse, men den fandtes ikke i politiets arkiver.

Det var tilbage til stempermærkernes tid, og ved nærmere eftersyn, fandt jeg ud af der ikke var stempelmærker på de tilladelser jeg havde.

Den flinke politimand, havde modtaget pengene, og med maskine var der på tilladelserne skrevet: betalt.

pengene var ikke endt i den rigtige kasse, der gik efterfølgende rygter om de var brugt til at holde heste for.

Men, det var s.. ikke sjovt, kun at kunne redegøre for at køber var rødhåret, og at jeg kunne huske han var postbud.[Sad]
mvh
Svar
#6
Utroligt men sandt. Min ven fik lov at beholde jagttegnet.

243 win, 30.06, 8x57 js
243 win, 30.06, 8x57 js
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)