Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Indkøbsliste
#1
Jeg ved godt at jeg skal bruge søgefunktionen- det har jeg gjort, og jeg har også bladret alle trådene under genladning igennem. Der er pænt mange. Jeg har alligevel ikke rigtigt fået svar på mine spørgsmål, så her kommer de:
Jeg skal starte som ny lader, og har ikke taget kurset endnu, men vil gerne købe noget udstyr. Både pga. julen, og pga. at min søster er på vej til Kanada.
Pressen er jo lidt tung at have med hjem i kufferten, så jeg regner med at købe en Lee Classic Cast af Rex. Jeg har så prøvet på at finde ud af hvad jeg skal købe udover den, og om det alligevel kan betale sig at købe hele sættet af Rex, og bare købe dies, og en trimmer i Kanada. Jeg regner med at bestille tingene hos Lock Stock, og få dem sendt til hendes hotel. Hvad skal jeg bruge? Hvis jeg mener at Lee´s dies et gode nok, skal det så være Deluxe Rifle Die Set (som jeg ikke kan se i 223) eller kan jeg nøjes med RGB Dies. Skal jeg hellere købe RCBS, og skal det så være full size? Er Lyman´s trimmer : http://lockstock.com/prodinfo.asp?number=L7862000 god nok eller er der andre der bedre til prisen? Hvad skal jeg ellers bruge?
Og til slut: Den norske ladebog eller Normas (Eller en helt tredie).
Det var ellers en ordentlig smøre, men jeg glæder mig meget til at komme igang, og det gør jo glæderne lidt større, hvis man kunne mindske fejltagelserne ved lidt benarbejde [Smile].
Uffe

P.S. (jeg skal indtil videre lade 223 rem og 7 mm rm, men der kommer forhåbentlig en 375 HH til på et tidspunkt)

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Må man egentlig hjemtage værktøj til våbenproduktion uden importtillladelse?

Kort fortalt:

Need to have:
O-ringspresse i støbejern
Hylsterholder(e), der passer til din/dine kalibre
Fænghætteisætter - enten indbygget/add on til din presse eller som håndholdt model - en temperamentssag.
Reifer til afgratning af grater på hylsterhalsen efter længdetrimning.
Længdetrimmer - enten en model til montering på accu-boremaskine eller også RCBS Pro-Trimmer - den sidste er ret nem at arbejde med.
Skydelære
Krudtvægt med skål og krudttragt
Dieset til de kalibre du vil genlade - bestående af minimum kalibreringsmatrice og en kugleisættermatrice.
Ammunitionskasser

Nice to have:
3-way cutter til din Pro-trimmer. Det overflødiggør reiferen og sparer dig for en arbejdsgang, idet længdetrimning og afgratning foregår i een arbejdsgang.
div. ekstra dies til halsklibrering og måske crimp dies.
Digitalvægt
krudtskål med tragt på tragt
Hylstertumbler (Du kan jo pudse i hånden....)

osv...

Jeg er sikker påd er flere gode forslag fra de andre gænghætter herinde [Big Grin]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
[quote]Originally posted by ran

Må man egentlig hjemtage værktøj til våbenproduktion uden importtillladelse?

Det kan godt være at jeg lige skal undersøge det. ellers kan det godt være at den søsterlige kærlighed kommer på en hård prøve [Big Grin]
Uffe
P.S. Er det politiet eller told og skat jeg skal tale med?

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

[quote]Originally posted by ran

Må man egentlig hjemtage værktøj til våbenproduktion uden importtillladelse?

Det kan godt være at jeg lige skal undersøge det. ellers kan det godt være at den søsterlige kærlighed kommer på en hård prøve [Big Grin]
Uffe
P.S. Er det politiet eller told og skat jeg skal tale med?

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!



Hej ujensen.

At importere genladningsudstyr/værktøj er ikke noget problem. Det kræver ikke nogen tilladelse for at have værktøjet, og tolderne vil normalt kategorisere det som værktøj eller maskindele, og belægge det med 4,6 % told og 25 % moms.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#5
For ca 2 år siden fik jeg et komplet sæt RCBS rucktrucker ladekit hjem fra USA. Jeg kunne ikke købe det direkte ved de forskellige forhandlere jeg prøvede ved. Men det var også ligemeget, for jeg fik noget familie i Wisconsin til og købe og så derefter sende det til mig. Fik det med skib, det var billigst og tog 6-7 dage uden problemer. Betalte ca 1800.- for det hele incl fragt. Så kan du få nogen til og sende det til dig, skulle der ikke være de store problemer. Husk også afsenderen skal vedlægge en kopi af regningen, hvis told og skat skulle finde på og åbne det, for at regne told&moms ud. Ellers gætter de sig bare til beløbet, og det er altid i deres favør.

Hilsen Thor
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by THOR.dk

For ca 2 år siden fik jeg et komplet sæt RCBS rucktrucker ladekit hjem fra USA.

Fik det med skib, det var billigst og tog 6-7 dage uden problemer.



er bare lidt nysgerrig... du mener vel 6-7 uger med skib? luftpost tager 5-7 dage, men er 3 gange så dyr, med dertilhørende fordyrelse til afgiftsvæsnet...

lettere ting med luftpost...

tunge ting med slow shipment...

så har man minimeret sine udgifter...

[Wink]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
Fik som sagt noget familie til og købe det til mig. Jeg havde selv fundet et sted på nettet hvor det bedste tilbud var som jeg lige kunne finde, for det var der nemlig nemt $100 eller mere i forskel på tilbudene. Det var i Californien. Min fætter bestilte/købte skidtet og fik det hjem til sig med fly, og det kom rimeligt hurtigt. Derefter med skib videre til mig her i DK også rimeligt hurtigt. Alt i alt tog det ca 14 dage. Men det er rigtigt det sikkert nemt kan tage lidt længere tid, det er hvordan det hele lige passer. Har også købt andre ting, men med fly. F.eks leupold optik til billige penge, uden problemer. Vil også anbefale der tegnes en forsikring til små penge som dækker transport skader

Hilsen Thor
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)