Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
38 Special Hjælp ønskes/behøves
#1
Forslag ønskes på en god=precis ladning med 158grs,lswc og gerne en anden ladning med 147grs. wchb samt alle andre gode forslag på precisions ladninger i 38 Special med krudt som det er til at få fat i, som Vithavouri og Rhino mm. på forhånd tak for hjælpen...
Svar
#2
Hej der må da være nogen der skyder med 38 special???
hvis i ikke vil offentliggøre jeres ladninger så modtager jeg gerne PM med kyshånd..
Svar
#3
Jeg skyder reelt mest 38Spl +P ladninger i 357 hylstre (jeg vil ikke lave "ringe" i cylinderen på min Freedom Arms [:I])

Min favorit med Wadcutter var ca. 3 grains Alliant Bullseye, men det er ofte vigtigere hvad projektilet er sizet til.. min gamle S&W 586 ville helst have .358 projektiler, men min FA kører fint med både .357 og .356

Jeg har ikke brugt hollow base 147 grains

Min favorit til tærrænskydning er H&N kobberplated .357 125 grains KS HP, med 5,2 grains Bullseye bag... Men det nærmer sig også en +P ladning...[8D]

Alternativ til Bullseye er VV N320 eller N330

Hvis jeg var dig ville jeg vælge krudt først og så lave nogle prøveskydninger..
Fænghætterne kan også have betydning. Jeh har haft held med at få bedre præcision ved at bruge magnum-hætter i visse ladninger.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
@ Marion,
38 spl. er heldigvis en forholdsvis nem lavtrykspatron at fa til og skyde pracist i de fleste kvalitetsvaben. Med 147/158 L-SWC kan du stort set anvende alle hurtigtbrandende krudttyper, men den bedste er er vel Vihtavouri N-310.
Afhangigt af de afstande du skal bruge 38 spl. til, et godt udgangspunkt er alt mellem 3,5 grains til 4.2 grains. hvilket ca. giver mellem 700 til 850 f/s.

Nogen er bekymret over evt. bullet jump i 357 mag. vaben har indflydelse pa pracisionen sammenlignet med 38 spl. vaben. Husker at tyskerne lavede en grundig test tilbage i 80'erne i DWJ, hvor man i Ransom rest sammenlignede en S&W mod.14 med en 19'er, og testen viste. at det ikke havde nogen betydning i sidste ende.

Ovrige krudttyper som WW 231, Clays, Solo 1000, Titegroup, Bullseye, Norma R1 osv. er ogsa meget velegende. Selvom jeg har brugt meget N-310 de sidste 20 ar, er jeg efterhanden ogsa blevet tilhanger af Clays, Bullseye og specielt Titegroup.

Studer bla. diverse websider, her vil du finde et hav af gode ladninger, samt ovrige informationer om genladning pa professionelt niveau.

Held og lykke med projektet.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#5
Jeg har kørt i rigtigt mange år med 5,5 grains Vihtavuori N340 til 158 grains LSWC.
Dem er der da røget nogen tusinde igennem min gamle 586´er af...[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)