Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kontrol af skytteforeninger
#12
Politiii-inspektør(inden) [:I] har udtalt noget med at: - "Vores våbeneksperter skal først vurdere, om der skal rejses sigtelser i de 11 skytteforeninger, som til sammen har 18 sager. Hvis skytteforeningerne mener, at politiet tager fejl, må vi prøve sagerne ved retten og få dens ord for, hvem der har ret", (siger politiinspektør Lene Sørensen fra Midt- og Vestsjællands Politi.)

Hvem skal så sørge for at rette op på Skytteforeningernes image i pressen efterfølgende?

Hvis det viser sig at "etaten" havde uret i deres tolkninger, skriver JP.dk så en fin "artikel" der renser "os" for at blive slået i hartkorn med "rockere og bandekriminalitet"

Hvad tror i? [}Smile]

Som det vist var Buba der skrev: Hvorfor i hede hule h*êlveg spilder "etaten" tid og mandskab på at kontrollere uden at have afklaret den slags først... svaret er enkelt: Det ser godt ud i pressen... Politiet GØR NOGET VED de slemme våbentosser....[xx(]
Denne uforskammede minoritet, der tillader sig at have politisk ukorrekte interesser, med FARLIGE VÅBEN som ingrediens... fy-da...
Kan i så gå over og skamme jer over at i ikke har orden i (våben)skabene, så rockerne og banderne kan snuppe jeres skydere under næsen på jer...

Vorherre til hest.. endnu engang...

@rekylling ... min kommentar og nostalgiske indslag var ment som en reminder om at der faktisk engang var sund fornuft til stede... Jeg forstår fuldt ud en landmands frustrationer over at have alle mulige (og umulige) rendende på sine marker, ikke mindst hvis den landmand også gerne vil gøre noget for vildtet og jagtmulighederne på sin jord. Jeg mener også at DN og flere andres ideer om at offentligheden skal have fri adgang til sådan noget som randzoner og lignende er det rene galmandsværk. Hvis dem der er interesserede i at kigge fugle virkeligt gad, kunne de jo bare opsøge ejeren af jorden og spørge om lov til at sætte sig og kigge fugle... I de fleste tilfælde ville de vel få lov til det..[?] Hvis der kom nogle fuglekiggere og spurgte mig om de måtte sidde i min baghave og kigge på en "sjælden pipfugl" (Vi har jævnligt besøg af f.eks. en hvepsevåge i haven) så ville jeg da sige "fint nok, men ryd op efter jer.. knock yourselves out.. lav et bål på bålpladsen og kog noget kaffe [Big Grin]

Til gengæld er den "jordgriskhed" jeg har oplevet så mange gange hos diverse landmænd efter min ringe mening et kontant (pun intended) ømt punkt, der stiller mange "jordbrugere" i et ringe lys for mig. Jeg har før harceleret over hvor ondt det åbenbart gør på mange bønder at skulle afstå blot minimale stykker jord til et godt og fornuftigt formål... (F.eks. en randzone langs vandløb eller bevarelse af volde og læhegn.) Der er tale om en forarmelse og en direkte forringelse af det danske kulturlandskab, når så mange gode biotoper for småvildt ødelægges blot fordi det sparer en landmand for et antal vendinger med ploven.. Jeg er godt klar over at det i reelt er bondens pengepung det går ud over, men bønder er ikke de eneste der bliver begrænset i deres profit af fornuftige hensyn til resten af samfundet.....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Beskeder i denne tråd
Kontrol af skytteforeninger - af Tralle_dk - 08-03-2012, 12:12 PM
Kontrol af skytteforeninger - af dravis - 08-03-2012, 02:17 PM
Kontrol af skytteforeninger - af Winman - 08-03-2012, 02:38 PM
Kontrol af skytteforeninger - af Winman - 09-03-2012, 01:39 AM
Kontrol af skytteforeninger - af ID - 09-03-2012, 11:10 AM
Kontrol af skytteforeninger - af Buba - 09-03-2012, 12:10 PM
Kontrol af skytteforeninger - af dravis - 09-03-2012, 02:38 PM
Kontrol af skytteforeninger - af lollænder - 09-03-2012, 03:16 PM
Kontrol af skytteforeninger - af dravis - 09-03-2012, 04:34 PM
Kontrol af skytteforeninger - af lollænder - 09-03-2012, 07:42 PM
Kontrol af skytteforeninger - af LasseScout - 10-03-2012, 01:15 AM
Kontrol af skytteforeninger - af dravis - 10-03-2012, 03:55 AM
Kontrol af skytteforeninger - af lollænder - 10-03-2012, 01:07 PM
Kontrol af skytteforeninger - af Steen S - 23-03-2012, 04:08 PM
Kontrol af skytteforeninger - af HappyNanoq - 23-03-2012, 04:36 PM
Kontrol af skytteforeninger - af dravis - 23-03-2012, 05:07 PM
Kontrol af skytteforeninger - af LasseScout - 23-03-2012, 05:25 PM
Kontrol af skytteforeninger - af Winman - 24-03-2012, 12:44 AM
Kontrol af skytteforeninger - af fisker - 24-03-2012, 06:08 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)