Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CFE 223
#1
Interessant ny krudttype fra Hodgdon. Denne krudt skulle ifolge en artikel i G&A, vare selvrensende mht. til copper fouling. Heraf navnet CFE ( Copper Fouling Eraser ).

Og sa kan krudttypen anvendes i 27 forskellige kalibre. Ligefra .204 Ruger til .375 H&H Magnum.

Maske ligegyldigt for den der skyder 30 skud om aret, samt nyder at rense sin riffel, men mere interessant for brugere, som skyder tusindevis af skud i IPSC eller 3-gun matches osv.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#2
Jeg nærer en (erfaringsmæssigt baseret[B)]) dyb mistro til alle ting der erklæres "selvrensende"[Wink]

Jeg har lidt svært ved at se hvordan en krudttype rent kemisk skulle kunne fjerne kobber fouling fra piben? Man kunne måske forestille sig at krudtet ved forbrænding udvikler en kemisk forbindelse der vil reagere med kobberet, men hvordan denn forbindelse skulle være bedre end kobberet at have siddende i piben..tjaaa ??

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
@Dravis,
Det var pracist det samme jeg tanke!

Laste dog om krudtet i G&A, hvor det forklares til bunds. Ja og som du selv siger, det er en kemisk forbindelse med oxider ifm. varme og friktion, der skyder de gamle kobber rester ud af piben. I artiklen, er det godt illustreret med forstorret billeder af riffelgangen, for og efter osv. Og hvis der ikke er svindel med i billedet, ser det ud til at virker perfekt.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)