Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dame bange for elg der kommer fuld hjem hver aften
#1
24.11.05 13:44

Svensk dame livredd for full elg

Laila von Scheele fra Stockholm er livredd for en elg som holder til i hennes hage. Elgen er nemlig stupfull hver kveld!

Årsaken er at elgen spiser seg mett på gjæra epler, som den finner på gressplenen i villahagen på Ekerö. Elgoksen har nå stått fem dager på rad på familiens gressplen hele natten.

- Jeg er livredd, den kan bli farlig når den er full. Den blir i hagen helt til solen står opp, sier Laila von Scheele til Expressen.

Familien – som bor veldig kort vei fra den svenske kongefamiliens sted Drottningholm – har spurt Kongens jaktmester om råd.

- Han sa at så lenge det finnes epler i hagen, så kommer den tilbake. Vi har cirka ti epletrær, og det har vært ekstra mye frukt år dem i år, sier hun videre.

Hun tar sine forholdsregler for resten av familien.

- Jeg har tre barn, en katt, en hund og seks valper. Jeg vil ikke at noen skal bli trampet på eller skadet av elgen, sier hun videre.

Derfor går den svenske damen – etter fem dagers elgterror – til aksjon. Nå skal hun fjerne all nedfallsfrukt fra sin gressplen.

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)