Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brugt Zeiss Conquest ?
#1
Hej . Hvad må en Brugt Zeiss Conquest 3,5-10x44 koste [?] .

Hvad kan den sammenlignes med i kvalitet, Bushnell 3000 eller Leupold VX-II [?].Hilsen A-bolt
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej . Hvad må en Brugt Zeiss Conquest 3,5-10x44 koste [?] .

Hvad kan den sammenlignes med i kvalitet, Bushnell 3000 eller Leupold VX-II [?].Hilsen A-bolt



Hej A-bolt!

Jeg er ikke opdateret på brugtpriserne.
Da jeg skulle købe en kikkert til min 223, stod valget mellem Zeiss Conquest 3,5-10x44 eller en tilsvarende Leupold VX-III. Jeg spurgte forhandleren (The Optic Zone), som mente, at Conquesten var VX-III overlegen på alle punkter undtagen garantien.
Da jeg fik Conquest'en hjem var optikken sammenlignelig med min ca 10 år gamle Zeiss 1,5-6x42.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Hej A-Bolt

Jeg har haft både Conquest og Leupold VIII(3), og at sammenligne en Conquest med en VII(2) vil være en skændsel, efter min mening. Conquest er optisk langt foran Leupold. Men garanti, levetid og robusthed er sikkert bedre på Leupold, selvom jeg ingen problemer har haft med Conquest. Det er nok den (billigere) kikkert jeg har haft, som jeg har mest fortrudt at have solgt..

Glemte det med prisen. Jeg havde en Conquest 4,5-14 x 50 med parallaksejustering og hunter turrets, den solgte jeg som 1 år gammel uden fejl, ridser og lign for 4500,-
Svar
#4
Hej A-bolt

Jeg har to Conquest 6,5-20x50 og er rigtig glad for dem, jeg mener ikke du må sammenligne med de to kikkerter du gør, Conquesten er langt bedre. Og så har den ikke varierende øjenafstand som Leupold har.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#5
Tak Ska´ i ha´ . Hilsen A-bolt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)