Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&B 4-16x50
#1
Efter jeg nu har haft min kikkert ved S&B i tyskland til reperation for anden gang. er her hvad de kan finde ud af:

Please accept our apologies for not having replied any earlier.

After careful check by our Service Technician, Mr. Klaus Görzel now he would like to comment as follows:

Reticle adjustment L-R (Left-Right) had been turned out from the centre completely (i.e. until stop / detent) This has also happened when our After Sales Department
has received your scope for the first time. This is the reason why the H-T (Height–Depth) adjustment does not work properly.

Mr. Klaus Görzel could not find any other faults on the scope and therefore kindly recommends to check for the mounts again and maybe have it replaced.

We are at your disposal for any further assistance.

Det er jo sjovt at jeg kan montere den i lige nøjagtigt hvilken riffel jeg lyster med alle forskellige Montager, uanset hvad jeg gør så skyder den 13 cm for højt på 100 M uden flere klik at gøre med, hvis schmidt&Bender ikke kan hvem kan så.

Er der nogle gode ideer, jeg kunne måske afhjælpe problemet med en 20 Moa hældning Picatinny rail til Tikka 595, men syntes samtidigt også det er forkert at skulle justere sig ud af problemet, med mindre kikkerten er lavet til en sådan hældning

who dares wins
who dares wins
Svar
#2
De har jo ikke opfattet problemet, da de henviser til monteringen, havde du ikke forklaret at du havde prøvet at montere den på flere rifler med samme resultat?? ellers må du investerei en MOA skinne desværre,hvad med at tale med Korsholm igen og lade dem forklare eller montere på en af deres rifler, de tror jo åbenbart at du er en KLOVN[8D]
held og lykke med det.
Svar
#3
OK det her er lidt underligt, nu har jeg prøvet flere rifler, og i aftes skulle jeg så lige prøve at montere den på en Sako 75 stainless. og nu ser det sku lovende ud, jeg skal ud og prøve at indskyde den.

who dares wins
who dares wins
Svar
#4
Hvis man prøver at montere den på flere rifler med de samme skæve ringe, ændres resultatet ikke ;-)

Problemet er ikke at den ikke kan klikke langt nok ned, men at den ikke kan klikke så langt ned, mens den er skruet så langt som muligt til en af siderne, som jeg læser teksten. En skinne med MOA hældning, løser jo ikke at du er nødt til at skrue sigtemidlet helt til siden for at være på skiven.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
crstn_olsen har helt ret..

Den gode tyskers lidt haltende engelsk er klar nok tale:

Begge gange S&B har modtaget kikkerten har den været klikket helt ud til den ene side. Det forhindrer naturligvis kikkerten i at klikke helt til top eller bund i højden. (Kikkerter klikker ikke i et fuldt "kvadrat" det er er ikke plads til i mekanismen. Røret og optikken er RUND ....[Wink]

Hvis kikkerten ikke kan klikkes på plads i en montage og på en riffel hvor en anden kikkert af samme klasse kan klikkes på plads sideværts uden et stort antal klik, så ER kikkerten defekt i trådkorsets justeringssystem. Jeg tvivler meget på at S&B ikke har en "testopstilling" der ville afsløre en sådan fejl.

Jeg vil foreslå at du "I-P" låner dig til en riffel med montager hvor den eksisterende kikkert sidder OK, uden for meget sideværts eller højdeklik.

Hvis din S&B, mod forventning, også har problemer der, så ER den defekt, og så må du i kamp med S&B igen.

Hvordan er kikkertens "historie" ? Har du købt den hos en dansk forhandler fra ny? /brugt? så er det jo forhandlerens problem at få løst sagen med S&B.

Hvis du har brugt "urimeligt meget tid" på produktet kan du forlange det byttet. (indenfor de to års reklamationsret.)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Jeg kan forstå at Schmidt&Bender for nylig har landet en ret stor handel med det amerikanske militær.

Af samme årsag meddeler S&B til deres "outlets" (større grossister), at der formodentlig først vil komme sving i ordrerne i 2013.
Så det er muligt at der kommer knaphed på visse S&B modeller.

Jeg er i hvert fald lige løbet panden mod en mur, og har fået den melding.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Det skulle vel ikke være en PMII du ikke kunne få tag i [8D][Sad!]

Dt har næppe meget indflydelse på "international Poacher"s reklamations-problemer...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Jo netop - Havde fundet en helt specifik PMII 3-12x50 - men lige nøjagtig det sigte og de tilvalg jeg ville have, var ikke muligt før i 2013. ;/

Nåja, jeg klarer mig nok også med en lidt anden PMII'er, men det bliver dog stadig i 3-12x50, idet jeg allerede har en 5-25x56. Jeg vil nemlig godt have én der er lidt mere til jagt, end 5-25'eren.
5-25'eren har Barrett BORS-system monteret - og med tiden får 3-13x50'eren det nok også.
Og netop BORS findes kun til de to slags PMII'ere.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)