Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtmatch til RWS dobbeltkern
#1
Jeg skyder med RWS dobbelkern i min 6,5x55 og har i den forbindelse ikke kunnet finde noget jagtmatch der reelt matcher ligesom Norma jagtmatch. Lige pt. bruger jeg sellier & bellot 9,1 grams til træning ( de koster jo kun 450 for 100 stk), men der er væsentlig forskel på hvorledes disse rammer i forhold til RWS. Er der nogen der har erfaring omkring hvilke der matcher RWS ammo godt ?

Det skal lige siges at prvi partizan måske også kunne være et bud. Har ikke fundet nogen forhandler i DK der har RWS jagtmatch i al fald, så alt andet der nogenlunde matcher vil være super.

Forskellen på RWS og sellier & bellot er at på 100m sidder træningsammo konsekvent ca. 2cm til højre og 2cm ned i forhold til RWS.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#2
Der findes ingen facitliste, hvad angår træfpunkt med forskellige patroner. Du er nødt til at prøve dig frem.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Der findes ingen facitliste, hvad angår træfpunkt med forskellige patroner. Du er nødt til at prøve dig frem.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Nemlig ja - det varierer fra riffel til riffel.

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#4
Citat:quote:

Forskellen på RWS og sellier & bellot er at på 100m sidder træningsammo konsekvent ca. 2cm til højre og 2cm ned i forhold til RWS.



Jeg har sikkert overset noget, men. Hvad er problemet ?
Du giver da bare give de par klik på kikkerten, og så er det jo det !??
Svar
#5
@pern

Tjo.. det er da korrekt. Det jeg kigger på er bare at jeg godt kunne tænke mig at finde noget hvor jeg ikke behøver at klikke noget på kikkerten uanset om jeg skyder med jagt eller jagtmatch. Min kammerat anvender norma oryx til sin 30.06 og der er ingen forskel på om han anvender jagt eller jagtmatch fra Norma og det er blot det jeg godt kunne tænke mig at nå frem til, så ville blot høre om nogen kender noget de selv har testet med som matcher godt når vi tale RWS Dobbeltkern og jagtmatch af en slags. jeg er helt med på at det selvfølgelig kan afhænge en hel del af riflen.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#6
til al skydning så skyd med RWS så skal du ikke stille på den!

evt få en til at genlade til dig, for ellers så findes der kun en vej, prøv dig frem med alt det træningsammo du kan finde og se om det matcher!

Peter B
Blaser F3 STD. LINKS 12/76 - 74 cm løb
Browning 525 HUNTER LINKS 12/76 - 71 cm løb
FRANCHI ROYAL LINKS 12/70 - 71 CM LØB
BAIKAL MP310 LINKS 12/76 - 71 CM LØB
Tikka M65 LINKS
308 WIN, OPTILOCK, NIKON MONARCH 2,5-10x50 M/LYS OG PARALAKSJUSTERING.
SIEMENS SECUREEAR
Peter B
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by barebow

@pern

Tjo.. det er da korrekt. Det jeg kigger på er bare at jeg godt kunne tænke mig at finde noget hvor jeg ikke behøver at klikke noget på kikkerten uanset om jeg skyder med jagt eller jagtmatch. Min kammerat anvender norma oryx til sin 30.06 og der er ingen forskel på om han anvender jagt eller jagtmatch fra Norma og det er blot det jeg godt kunne tænke mig at nå frem til, så ville blot høre om nogen kender noget de selv har testet med som matcher godt når vi tale RWS Dobbeltkern og jagtmatch af en slags. jeg er helt med på at det selvfølgelig kan afhænge en hel del af riflen.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22



Ja, men det er kun på een afstand fx 100 meter. Når han skyder på kortere eller længere afstand er træfpunktet forskelligt pga forskellig hastighed og b.c.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Det understreger kun min holdning til altid skyde med samme ammunition uanset hvad. Trods alt, hvor megen træning har man brug for?
H
Hogmeister
Svar
#9
Hidtil har jeg skudt med RWS også på banen (hvor jeg er ca. hver anden uge) og skyder som regel med både min 45-70 og min 6.5. Alt i alt, så koster det jo så noget der ligner en lille 500 krone hver gang hvis man regner min 45-70 ammo med (som jeg iøvrigt kører fra sjælland til jylland og henter hos K.O.Skov fordi jeg får dem til 250,- for 20 stk ved køb af 100 ad gangen) samt måske en kasse RWS til min 6.5

RWS dobbelkern kan presses ned til ca. 350kr kassen for 20 stk og det eneste jeg leder efter er alternativer til jagtammo som minder tilstrækkeligt om dem til at træne nogenlunde ens.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)