Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stort dilemma S/L eller M03
#1
Har fundet ud af, at våbenskabet skal forøges med et våben mere. Men så er jeg kommet i tvivl eller der er opstået et dilemma. Skal det være Dansk eller Tysk. Har brug for lidt input.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Egelund123

Har fundet ud af, at våbenskabet skal forøges med et våben mere. Men så er jeg kommet i tvivl eller der er opstået et dilemma. Skal det være Dansk eller Tysk. Har brug for lidt input.



Snup da en M03, den er der ikke så mange der har [Big Grin]


** Jo mere jeg øver mig - jo mere "heldig" bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#3
Det er ikke et dilemma i min bog :-)

M03'eren er lige så præcis, super lækker finish, lettere at skifte løb og har en god opspændings tangent. Det eneste der kører for S&L er de lidt billigere vekselpiber. Overfladebehandling på metaldele er meget stærk på M03. Har haft S&L tidligere, men ville til hver en tid vælge Mauseren.

C

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Tag en Blaser R8, får min i næste uge.[Big Grin]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by js74

Tag en Blaser R8, får min i næste uge.[Big Grin]



Nu var det en riffel manden spurgte til![Wink]

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#6
er der en "synes-godt-om" funktion på dette fourm ligesom på facebook?

det gik lige op for mig at jeg manglede sådan en da jeg så WSM s kommentar [Big Grin]
Svar
#7
Eneste minus på M03 jeg kan finde og der afholder mig fra den, er at en veksel pibe skal koste 7500,-....
og skal du så i et magnum kaliber så er det lige et par tusinde for et bundstykke hoved, og 1000 slag for et magasin...

Så fylder jeg hellere en riffel mere i skabet. Eller finder en 4500,- pibe til en S&L.

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#8
Jeg begynder bare at hælde mere til en Mauser M03. Tror det bliver det jeg går efter. Måske finde et brugt system.
Svar
#9
Der er et minus mere for M03 og det er prisen på kikkertmontagerne. Men selvom jeg lige nu er afsted med min S&L mens min M03 står hjemme ville jeg vælge M03 hvis jeg kun skulle have en af dem.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Montagen er ikke meget dyrere end en S&L montage med lever. Vekselpiber til 7.500 kan jeg ikke genkende 4.500 for std profil er vist gængs takst så ca en tusse mere per pibe end danskeren som i øvrigt skal have ikke et nyt hoved til 1.000 men et helt nyt bundstykke til godt 2.000 hvis man vil op i magnum.

Så der er en prisforskel men den er ikke voldsom. Man kan typisk handle sig frem til en god pris ved køb af både riffel og montage. Vi var to herindefra der gik sammen og købte samlet hos Korsholm. Prisen per sæt incl montage var på niveau med en Victory incl montage...

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#11
Hvorfor gå over åen efter vand?

Vi råder over en af verdens bedste våbenproducenter i verden, så jeg fatter ikke rigtigt at nogen vil købe udenlandsk? Det er unationalt og man sælger sin nabos arbejdsplads og øger dermed skatten!

Gør som os andre og køb S & L, du vil aldrig fortryde det!

Man er vel fra et hjem med gevær ... .
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#12
Min første riffel var en Howa, men min første gode riffel var S&L Victory med 6.5x55 og 9.3x62 pibesæt. Ingen større overraskelser mht præcision ifm pibeskift, kikkertskift, rensning.

Jeg ville idag have monteret rail med det samme istedetfor at have prøvet S&L montager.

Rail ~750kr + QRW-ringe~650kr 1400kr
S&L Slide and Lock ~2000kr

Det giver en større flexibilitet mht optikskift osse imellem andre riffelmærker i skabet.

Har prøvet at skyde med M03 og den er også lækker med sin Mauser kuffert og alt grejet, men kender den ikke indgående.

Mere Victory her:
http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=21223

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#13
Hej

Kender ikke så meget de tyske, men jeg har en S&L Victory 308W, links, fluted semi-match pibe og laminatskæfte.
Pænt dyr riffel med mange fordele, som der jo er skrevet meget om. Men efter min mening er det som om den aldrig blev
rigtig færdig. Eksempelvis: Låsestol tydelige bearbejdningsspor. Flutning meget skarp/ubehagelig at rører ved.
Udløserknap til bundstykke/magasin og aftrækker kunne godt ha været riflet. Ingen markering ved sikring/slagstift (røde prikker
eller andet).Skæftet er mat og virker fedtet og så er det som om træet rejser sig hvilket giver en del små mærkbare revner.
Løb/låsestol er også beddet skævt så det ikke ligger lige i skæftet. Ikke særlig modstandsdygtig over for rust.

Det var lidt af det der aldrig står i reklamerne (nå nej,der er jo ingen reklamer), men det er stadig en ok riffel der skyder
rigtig godt, og skyde en buk det kan den da. ;-)

Mvh S
Svar
#14
Jeg har aldrig ejet en S&L........ så jeg har intet godt eller dårligt at sige om den...

Men jeg har en M03 Extreme.... om den kan jeg sige overordnet og subjektivt:

Lækkert skæfte, god præcision, høj vægt - med de fordele og ulemper det nu giver, forberedt til aftageligt rekylstop, stort udvalg af kalibre (kun nødvendigt at skifte bundstykkehoved, godt sikringssystem. HG-firearms er lige på trapperne med en rail som monteres i de originale "huller" (tre-kløvere) til montagen, det vil give mulighed for en lavere montage end den originale og til en billigere pris[^]. Super stærk hærdning (og overfladebehandling) af metaldelene.Så er jeg efterhånden også ved at være stærk tilhænger af et system/riffel - altså, et aftræk at forholde sig til, ligesom en sikring, et skæfte etc.

Ulemper:

Høj pris på tykke piber (kompetente bøssemagere kan dog lave en til ca. halv pris af en original, overvejede en selv på et tidspunkt - måske vender den lyst tilbage[:I]). Dyr montage (HG firearms rail er et alternativ når den er klar). Mærket er ikke voldsomt udbredt, hvilket gør at der ikke er mange brugte piber at finde som til f.eks B*****. Generelt en høj pris på riflen (man kan vel købe 2-3 Tikkøer til samme pris[B)]). Jeg havde lidt problemer med magasinet i starten, kunne fornemme at andre oplevede det samme - tror det var kaliber specifikt (308W), men nu fungerer det prima.

Jeg tilføjer med rødt hvis jeg kommer i tanke om mere.

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#15
Mange tak Bo for den gode gennemgang.
Svar
#16
@ Egelund 123

Velbekomme..., den bliver jævnligt luftet i det midtjyske, hvis du skulle have lyst at prøve inden du evt. sender pengene efter en..

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#17
Lige en yderligere ting, hvis man som mig er til syntetiske skæfter er der intet dilemma...

Hvordan det bliver anti-patriotisk at købe en tysk riffel, når ingen danske rifler har de features
Man ønsker, kan jeg ikke se. Det står jo S&L frit for at producere de rifler de ønsker og hvis ingen af dem opfylder mine krav, køber jeg en anden (eller to).

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#18
S&L er ju et internationelt företag. Sidsta gongen jag kjenda på, jobbade 1 från Vietnam, 1 från Afganistan, 3 från Butan, 1 från Irak, 1 från Fyn, 1 från Århus, och 2 lokala.
Svar
#19
Hej enig i rail + WRQ
Absolut bedre end originalt

Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Min første riffel var en Howa, men min første gode riffel var S&L Victory med 6.5x55 og 9.3x62 pibesæt. Ingen større overraskelser mht præcision ifm pibeskift, kikkertskift, rensning.

Jeg ville idag have monteret rail med det samme istedetfor at have prøvet S&L montager.

Rail ~750kr + QRW-ringe~650kr 1400kr
S&L Slide and Lock ~2000kr

Det giver en større flexibilitet mht optikskift osse imellem andre riffelmærker i skabet.

Har prøvet at skyde med M03 og den er også lækker med sin Mauser kuffert og alt grejet, men kender den ikke indgående.

Mere Victory her:
http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=21223

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]


Svar
#20
Kan tilføje at jeg også bruger en rail på min M03 (den originale fra Mauser - vidste ikke der fandtes alternativer) netop for flexibilitetens skyld.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)