Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
schultz og larsen "rustfri"
#1
Er der nogen som har erfaringe med hvor godt QPQ behandling virker ?
Jeg har nemlig lige bestilt en, og er - lidt sent - kommet til at tænke på man måske skulle have forhørt sig lidt !
Svar
#2
Jeg har en 97DL der er QPQ behandlet. Det Dur' Næsten ked af, at jeg ikke fik min Victory med det.

hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Mindst lige så godt som SS... QPQ gør i øvrigt overfladen hårdere og mere ridse-resistent samt forøger ( i hvert fald teoretisk) pibens hlevetid mht antal skud.. Jeg kan ikke tolkes til at være Blaserfan på nogen som helst tænkelig måde, men deres piber holder ofte til mange skud, og så vidt jeg har forstået det, så er deres piber blevet nitrerede / QPQ behandlede...? Det er vel det eneste jeg kan lide ved Blases rifler... (udover at de oftest skyder vældig godt)...[Smile]
Svar
#4
QPQ behandling er bare sagen. Fik en ny pibe monteret af Gammeltof, for et par år siden. Den er stadig som ny, trods hård behandlning.
Ingen rust eller ridser. Den næste pibe bliver helt sikkert også med QPQ..[:p]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
Har en S&L 97DL hvor låsestol, bundstykke, magasin og andre større dele er OPQ behandlet.
Desuden 3 piber der er behandlet.
Virker super og har gjort det i 10 år nu [Big Grin] Jeg synes faktisk det QPQ system går bedre i låsegangen end det system jeg har som ikke er behandlet[Wink] så jeg er helt klart for QPQ. Og som rkn skriver ingen rust eller ridser.
I kombination med lamimat skæftet jeg har til, mener jeg at det system kan klare det meste[^]

Mikkel Sørensen.

http://www.wolf-hunter.dk

Hunt fair chase.
Mvh.
Mikkel Sørensen.

http://www.wolf-hunter.dk

Hunt fair chase.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Ulrik Hentzer

Jeg kan ikke tolkes til at være Blaserfan på nogen som helst tænkelig måde, men deres piber holder ofte til mange skud, og så vidt jeg har forstået det, så er deres piber blevet nitrerede / QPQ behandlede...?


Det er kun de første R93'ere der er nitrerede indvendig, fik nedenstående mail fra Blaser da jeg spurgte til emnet for et nogle år siden

Citat:quote:

The barrels are plasma nitraded on the outside, the only internal part that is nitraded is where the lock up occurs. (chamber is not nitraded)


Jeg spurgte så igen

Citat:quote:

Is that all R93 barrels that is not plasma nitrated, or is it from a specific date and forward?


Og fik dette svar

Citat:quote:

I know that some of the first barrels produced were also nitraded internally but this has not been done for many years now.


MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#7
Ja ja, og endnu engang jubi, for alle Blaser ejere.[Big Grin] ( Bliver heldigvis aldrig en af dem )

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#8
Kan man få efterbehandlet en standart pibe med QPQ uden det bliver alt for bøvlet?
Pris?
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by cap.morgan

Kan man få efterbehandlet en standart pibe med QPQ uden det bliver alt for bøvlet?
Pris?


Bump

Erling
Svar
#10
Ja, det kan man godt. Bruneringen skal fjernes og piben behandles til ønsket overflade f.eks glasblæsning.

Men QPQ er ikke nødvendigvis det nye sort. Jeg har været uheldig en' gang, hvor jeg fik en spritny pibe retur fra QPQ.

Den lignede lort og var skjoldet og indvendigt var den fyldt med noget ubestemmeligt rustlignende.

Jeg skrubbede og polerede på piben, men den kom aldrig til at skyde godt. Bøssemageren, der havde fået det udført havde 2 andre med i samme batch og de fejlede ingenting.

Jeg havde en anden pibe der var QPQ belagt og det fungerede fremragende. Ridsefast og rustfast med en matsort overflade.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Kan man QPQ en rustträg pibe og hvis man kan gavner det??

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#12
Hvorfor? den er jo allerede rustræg

Tenifering fjerner korrosions-
bestandigheden på rustfri stållegeringer

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)