Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny jæger - riffeljagt
#1
Hej alle,

Jeg har haft jagttegn siden jeg var 16 og jeg er nu 20. Jeg har dog aldrig været på jagt, og jeg ejer ingen våben. I år vil jeg derfor meget gerne prøve, og jeg ønsker virkelig at prøve riffeljagt. Jeg skal selvfølgelig anskaffe mig en riffel, bæretilladelse og riffeltegn, men det er sådan set mit mindste problem.

For jeg kender ingen der går på jagt, hvilket selvfølgelig også har medført jeg aldrig har været afsted før. Jeg søger svar på, hvordan man i bund og grund kommer i gang - især med riffeljagt. For der skal jo noget jord til. Eller er det udbredt, at foreninger er jord til medlemmer?

Ellers ser jeg ingen anden udvej end at købe jord selv, men jeg er jo ikke ligefrem millionær Smile så det kommer nok ikke på tale.

Jeg håber der er nogle inputs.

På forhånd tak!
Svar
#2
Hej og velkommen, personligt mener jeg at en god jagtforening ville være et godt udgangspunkt, mange foreninger forpagter jagt til sine medlemmer, og der vil du også møde andre jægere med mere erfaring som så kan hjælpe dig igang, skriv lidt om hvor du bor så er der sikkert andre her på forummet som kan anbefale en passende jagtforening, og måske også hjælpe dig med at finde det rette udstyr og våben, vær ikke bange for at bede om hjælp det er jo let at købe sig fattig i alt grej.
Knæk og bræk
Svar
#3
Tak for det hurtige svar. Jeg fik selvfølgelig ikke skrevet, hvor jeg er fra, men jeg er fra Odense. Jeg har kigget på lidt forskellige jagtforeninger heromkring, men de skriver ikke direkte de har nogle områder.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Nimbus

Tak for det hurtige svar. Jeg fik selvfølgelig ikke skrevet, hvor jeg er fra, men jeg er fra Odense. Jeg har kigget på lidt forskellige jagtforeninger heromkring, men de skriver ikke direkte de har nogle områder.



Hej Nimbus.

Jeg kan varm anbefale dig Gudbjerg og omegns jagtforening.

http://www.gudbjergjagt.dk

De råder over skovarealer med mulighed for at komme på bukkejagt til en billig penge, mener du kan købe en uges bukkejagt for 600,- se mere på deres hjemmeside.
Foreningen har over 200 medlemmer, mange riffelskytter.

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#5
Der er også bureauer der samler en busfuld nyjægere, og kører dem til polen.

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#6
Nimbus af hensyn til geografien så er der 25 min kørsel fra Odense til Gudbjerg.

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#7
Claus: tak for det. Dem vil jeg bestemt se nærmere på. Det lyder i hvert fald meget spændende.

TSX: Har du noget idé om, hvad sådan noget koster? bare sådan i runde tal.
Svar
#8
Njaeh - slog op på nettet:

http://www.limpopo-travel.dk/upload/docu...r_2012.pdf

Men der flere bureauer der tilbyder ! - dette er et af de seriøse [Wink]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#9
@Nimbus

Jeg har nu et par gange arrangeret ture hvor jeg har samlet nyjægere til riffeljagt og taget dem med til Røgegård jagtfarm. Vi skød kronkalve første gang og vildsvin anden gang. Det er meget reelle forhold. Et godt stort revir på 85 hektar (så man er ikke sikker på at få noget med hjem) så opgaven med at finde vildt, skyde osv. er der stadig en del sport i selvom det er i hegn. Det kunne sagtens være noget for dig at ta med på vores ture. Der er prof skytter der er "guides" og vi brækker dyrene i fælleskab efterfølgende.

Vi plejer at gøre det således at vi kører sammen derop, overnatter i en jagthytte der ligger midt i terænnet og går på jagt efterfølgende dag. Jeg kan da kraftigt anbefale at få en smule erfaring på den måde. Du, eller andre kan da lige smide mig en besked hvis jeg skal arrangere en tur [Wink]

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#10
Ja - hvorfor ikke [Wink]

At det er under hegn, er der mange der rækker tunge af; men et element man ikke får med, ved at tage til Polen er brækning, m.m.

Der skal det gå stærkt, så jagtføreren når dårligt nok frem til bukken, før løgene er skåret af bukken, resten sker meget hurtigt, idet de betragter det som en service at ''den store jæger'' ikke får smudset sine hænder til [Wink]

Og så skal vi videre, der skal sælges nogle flere trofæer.

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#11
Hej Nimbus.
Hej Nimbus.

Jeg er også fra omegnen af Odense S, og vil også anbefale og tage kontakt til nogen af de jagt foreninger der er rundt omkring.

Der er nogen af lodsejerne i vores forening der har snakket om at de vil åbne for regulering af ræve med riffel for "nyjægere" eller hvem der nu havde lyst.

Vi har også flere steder med mulighed for sortfugle jagt.

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#12
Der skal det gå stærkt, så jagtføreren når dårligt nok frem til bukken, før løgene er skåret af bukken, resten sker meget hurtigt, idet de betragter det som en service at ''den store jæger'' ikke får smudset sine hænder til

jeg oplever det modsat: lidt point på kontoen når jagtføreren ikke bliver smudsig [Smile]. plus at hvis bilen er parkeret et godt stykke derfra, kan han jo trisse tilbage efter den, mens jeg brækker.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#13
Jamen - for hunden da - du er jo heller ikke nyjæger [Wink] men en kritisk sjæl, der har gjort det klart hvad du går efter - den stakkels jagtfører får jo ikke chancen for at manipulere dig videre til det næste drab [}Smile]

Gætter jeg forkert [:I] eller spekulerer du i drikkepenge [B)]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#14
du har ret: jeg er en hund efter selv at bestemme [:p]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#15
TSX: tak for linket. Det er en pebret tur, men man får garanteret også meget for pengene. Det kan være det bliver engang i fremtiden.

SteF_H: Hvad er det for en forening, du er medlem af? Den lyder ikke tosset.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Nimbus

TSX: tak for linket. Det er en pebret tur, men man får garanteret også meget for pengene. Det kan være det bliver engang i fremtiden.

SteF_H: Hvad er det for en forening, du er medlem af? Den lyder ikke tosset.



Hej Nimbus. Jeg anbefaler en jagtforening som de fleste andre. Men overvej lige Barebows tilbud om Røgegård. Det er en god og betrykkende start under kontrollerede forhold og du får kød til en senere kulinarisk oplevelse. Det er rart at man, når man står med skyderen "helt henne i Polen", har prøvet noget lignende før -især hvis polakken kun forstår polsk[Sad!]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#17
@ Nimbus. Det er Fangel Jagtforening.

Jeg mener også der er noget forskellig jagt/regulering i Bellinge/Brændekilde.
Men det er kun noget jeg mener og have hørt. Vil jeg ikke lige hænges op på.

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#18
Hej Mini [Smile]

Nu er der jo lidt vej at køre efter der, men eller har vi i vores Jagtforening noget vi kalder "polens klubben" der har vi et tilbud der er tiltænkt nye Bukke jægere, det koster lidt penge, men skulle efter sigende være ret godt.

du kan jo evt. tjekke tilbuddet ud her...

[urlhttp://www.strandjagtforeningen.dk/indhold4.asp?id_site=235][/url]

Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#19
Läser mycket här om intresse för nyjägare med rifle. Har i flera år sålt jagter men då trofe jagter och hagel jagter. Har funderat på att kanske arrangera en nybörjar jagt per år. Tanken var att då ha det som anstands jagt och framör allt jaga avskjutnings vilt samt kombinerat med instruktioner om tillvara tagande av viltet,skytte och jagt teknik. Är det något ni tror hade varit av intresse och vad skulle en dansk nyjägare önska taksam för tips.
Svar
#20
SteF_H : Tak for det. Dem vil jeg se lidt på.

MattiasE: Det lyder spændende. Hvor i Sverige har du i tankerne? Og hvor mange dage osv.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)