Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny jæger - riffeljagt
#21
Mina marker ligger 30km öster om helsingborg. Hur det skulle läggas upp vet jag inte det är därför jag frågar. Tanken var att kunna ta emot en grupp på 3-4 personer.
Svar
#22
Jægerforbundet plejer engang om året at afholde et kurset i jagt på råvildt, til ganske overkommelige priser. Der er inkluderet jagt på fri vildtbane.

http://www.jaegerforbundet.dk/default.aspx?id=98&recordid98=264

Mvh
Christensen
Mvh
Christensen
Svar
#23
MattiasE: Det lyder meget spændende. Jeg tror du skal kontakt til en forening måske, eftersom de nok har prøvet det før.

Christensen: Tak for linket. Det lyder som en god start.
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by TSX

At det er under hegn, er der mange der rækker tunge af; men et element man ikke får med, ved at tage til Polen er brækning, m.m.



Jeg har flere gange selv ført kniven på jagt i polen, hvis man insisterer får man oftest selv lov

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#25
Det jag är nyfiken på är hur skulle nyjägare vilja ha en jagt. Vad är lämpligaste jagt formen ? Vad för vildt önskar man skjuta ? Vad vill nyjägare lära sig mer om jagt teknik, skytte, omhändertagande av vildt m.m ? Hur mycket och länge vill man jaga ? Jag helt enkelt vad förväntar sig en nyjägare av en tur anpassat till dom ? Jag vet att det finns arrangemang för nyjägare vill dock inte kopiera någon annans utan göra något eget. Har haft nyjägare med på olika jagt arrangemang tillsammans med mer rutinerade men tycker att tempot och kraven ofta varit för högt så den oerfarne inte riktigt får ut något av en sådan tur.
Svar
#26
MattiasE: Jeg kan ikke helt svare dig, eftersom jeg ikke har gået på jagt før. Men jeg vil da tro, at hvis folk tager til udenlands kan de skyde, og behøver derfor ikke træning i dette. Jeg ville personligt gerne lære noget jagten på bestemte dyr - tid, sted, måde og meget mere. Der er jo rigeligt at tage fat på.
Svar
#27
@MattiasE. En indgangsvinkel kunne være at fortælle om den jagt du kan tilbyde. Du kender terræn og vildtsammensætning bedst.
Personligt så finder jeg størst glæde ved at dele jagten i Sverige med svenskere. Og opleve hvordan de går på jagt.
Ligeså når de er på jagt hos os. Så leder vi jo slagets gang.
Eneste anke jeg har er at det virker en anelse fjollet at være i radiokontakt når man tager et drev ned over en stubmark efter haremisser. Smile
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)