Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norma
#1
Ribe Jagt og fiskeri har Norma jagtmatch 6,5X55 og 308 win til 300 kr for 50 stk

Flyttet af Kima
Svar
#2
I bor i det forkerte land!
H
Hogmeister
Svar
#3
Nemlig, vi burde bo i sverige, sammen med alle de dejlige vildsvin.[Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Hej Hogmeister!

Hvad giver i da for patronerne?[8D]

Mvh Erik
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

I bor i det forkerte land!
H



Citat:quote:

Originally posted by deerdk

Hej Hogmeister!

Hvad giver i da for patronerne?[8D]



Og ikke mindst... Hvad ligger jeres lønninger på?

Lige netop denne pissekonkurrence tror jeg at vi vinder... Eks, som ufaglært har jeg 168 i timen... Hvad er jeres løn for ufaglærte?[Image: pisser.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#6
@Dr.

Kors i røven hvor jeg mangler "like your post"-knappen [}Smile]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#7
Ja, og 50% i skat plus 25 % MOMS paa alt.
Jeg betaler 15.8% i skat og under det halve i MOMS og omk 6.50 kr/l Benzin. Og en bil koster det halve eller mindre af hvad den koster i DK.
Jeg kører i en Buick Lucerne, (den kan du Google) og den koster i vægtafgift $74= kr 417/aaret. Hvad gi'r du for en personbil der??
Jeg ved ikke hvad en ufaglært tjener i timen. Kommer vel lidt an paa faget, men jeg ved hvor jeg plejede at arbejde(ikke ufaglært), betaler de nu $ 17.61 = ca 100 kr/timen, og hvis du er ufaglært paa en af bilfabrikkerne kommer timelønnen op paa omk $35= Kr 197.
Patroner(trænings ammo) kan du faa for ca $ 12-15 pr 20. Maaske endda billigere. Jeg følger ikke med i det da jeg lader mit eget, og har ikke købt ammo i de sidste 30 aar.
H
Hogmeister
Svar
#8
Vi kan få smørrebrød hos slagteren..

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#9
Gad vide om Dr. Strangelove og TSX har tabt mælet?
Og smørrebrod hos slagteren, der melder jeg pas.
H
Hogmeister
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Gad vide om Dr. Strangelove og TSX har tabt mælet?
Og smørrebrod hos slagteren, der melder jeg pas.
H



Jeg sidder ikke ved pc'en hele tiden, men udgangspunktet var nu patroner...

I det store hele tror jeg på at 5 mil danskere ikke gider høre på at de lever i det forkerte land... Det er et af de svar der kommer jævnligt fra dig, Hogmeister... Vi i DK har den frihed, at er vi utilfredse så kan vi til enhver tid rejse... Hvis USA er drømmelandet, hvorfor bor hele verdens befolkning ikke derovre?

Du bragte den selv videre fra patronsammenligning og ville konkurrere... Ja, den ultimative konkurrence kan du også prale af at have vundet...

Verdens største statsgæld... Et stort tillykke herfra...[Image: homer.gif]

Jeg er een af dem der bliver i Dk..

Så enige bliver vi næppe..

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#11
Nej du tager fejl kære Dr. Jeg er blot træt af hele tiden at faa det stukket i ørene at vi herovre (Canada) bliver betragtet som et socialt U-land, og en kulturelt, gastronomisk, kunstnerisk, ja you name it, ørken.
Danskere har for vane at tro at Danmark er verdens navle. Vi har skam ogsaa sociale goder, mange endda, men forskellen er at vi forlanger f.eks at bistands modtagere skal bestille noget for pengene. Eksempel Hillerød hvor de ikke vil samle affald i parkerne. Ingen arbejde, ingen bistand her. Det manglede fandeme da bare at vi andre skatteydere skulle betale for deres 'Free Ride' uden de behøver at løfte en finger. Saadan spiller klaveret nu heller ikke. Gud bevars, I har maaske flere sociale goder, forskellen er blot at I heller ikke har raad til dem.
Jeg er slet ikke ude paa at konkurere med nogen, blot at oplyse at der ER altsaa ogsaa en verden uden for Danmark der slet ikke er saa slem endda, og generelt er det mit indtryk paa VTF at mange udtrykker den mere konservative holdning at de kunne godt tænke sig en lempelse i Bla. vaabenloven saa som antal vaaben man maa besidde, eller krudt og fænghætter man maa have liggende................Og sikkert at det ville være helt i orden om bistands modtagere yddede en indsats for pengene de faar udbetalt. Lavere skatter og benzin priser er vel en selvfølge.
H
Hogmeister
Svar
#12
Hogmeister, jeg mener nu ikke at være stødt på at nogen nævner noget om at du bor i et U-land og You name it ørken... Det ville nu heller ikke være rimeligt...

Jeg pointerede egentligt bare at det nu ikke er så slemt i DK som folk i udlandet tror... At der også er en verden udenfor andre lande end dk...

Mht arbejdsløse, der er vi sg helt enige!!!? Bor selv tæt på Hillerød og har hørt om fænomenet...

Havde for 8 år tilbage 3 jobs, måtte skære ned til 2 jobs og hørte konstant at der ikke var noget arbejde at få...?!

Når man borede lidt i emnet hos dem der pev over manglende arbejde, kom det frem at de jo ikke kunne få det i løn som de forlangte...Da man nu engang ikke kan komme ind fra gaden og få en god hyre, må man arbejde sig op, men det er jo ikke så attraktivt...

Når det kommer til stykket er vi tilsyneladende enige, I'll be damned...[Image: headscratch.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#13
Well what do you know?
Mere skal der ikke til.
h
Hogmeister
Svar
#14
Den med smørrebrødet var vel egentlig tæt på.
Omregn gennemsnits rådighedsbeløb I DK - USA - og Canada til Big Mac index - tror vi vinder[8D] Og jeg bliver også - ikke at jeg ikke gerne vil derover engang imellem for at få mig et billigt grin (og lidt skydeshow)[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#15
Hva' nytter det saa naar I ikke kan lave dem saa godt som herovre??
Bare for sjov, hvad koster en Big Mac i DK?. Jeg kender ikke prisen her, jeg spiser dem sjældent, men jeg vil kigge idag.
H
Hogmeister
Svar
#16
Det er ikke prisen på 1 burger der gælder - der findes faktisk et anerkendt økonomi grundlag der kaldes "Big Mac Index" noget med hvor mange Big Mac man kan købe for en månedsløn efter alle faste udgifter for en gennemsnits familie - det giver et bedre billede end den faktiske pris på bensin, biler, riffelkrudt m.m.:-)
En Big Mac koster ca. 28,- Dkr.

Edit: googlede lige, der er åbenbart flere måder at beregne Bic Mac Index på - Stort emne[8D]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#17
En Big Mac koster her omregnet 19.42 kroner
Saa med nogenlunde tilsvarende lønninger, men langt lavere skattetryk og MOMS tror jeg stadig vi kan købe flere Big Mac's her end i DK.
At de saa er usunde ad helvede til er en hel anden sag.
h
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)