Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SAKO Vixen Varmint .223rem - nemlig ja!
#1
Så lykkedes det. [:p] Jeg har nu endeligt fået fat i sådan en lille lækkerbisken. Dvs. den er købt men skal nu hentes hjem til Dannevang, når de passende importpapirer mm. er ordnet. [^]

Det er en L461.

Billeder følger, når jeg er tilbage ved min hjemme-pc (tuller pt rundt med kæresten i Paris i 20 gr. varme og drikker kolde fadøl). [Wink]

I dag er en god dag. [Big Grin][Big Grin][8D]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#2
Den skal du nok blive glad for - jeg er i hvert fald glad for min (som dog ikke er varmint).

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Den glæder vi os til at se. De hænger heller ikke på træerne.[Big Grin][8D]

Mvh Søren
Svar
#4
Fedt, Tillykke med den nye ven...[Smile]

Hvad skal vi med, sølv og guld, når vi har F.... og øl
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
Lige en opdatering: Alle danske papirer er nu på plads og riflen på vej til den nordtyske våbenhandler.

Så nu kan det ikke vare længe - mangler "bare", at det tyske politi får lavet eksporttilladelsen.

Billeder følger, når den lille ny kommer hjem til familien. [8D]

Indtil da har jeg lige sælgers foto (kikkerten skal helt klart udskiftes [Wink]):

[Image: 3761221_2_4f564fa79b8d1.jpg]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#6
Hej -

Må man spørge hvad den nordtyske våbenhandler skal have for ulejligheden????? Har tit set at der står "KEIN internationaler Versand " i annoncerne, og det er på godt jysk træls!!!!!
Så hvis der er en våbenhandler lige syd for grænsen der ville være mellemmand skal jeg da vist ud og have et større våbenskab [Big Grin] (det skal jeg nu alligevel - et våbenskab til 7 våben bliver så forbandet hurtigt for småt [:o)])

Jeg har selv hentet en enkelt kanon hjem fra das Vaterland uden problemer, men hvis sælger ikke gider makke med papirarbejdet på den tyske side, ja så stopper festen jo ret hurtigt...

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#7
Tex gav mig en henvisning til en våbenhandler, som bor ca. 30km vest for Flensborg. Han skulle have 80euro. Indtil nu har det fungeret fint og riflen venter nu på mig hos ham (mangler lige de tyske papirer, inden jeg kan hente den). [:p]

Det kan garanteret findes billigere, men jeg sparer mange timer og kilometer-kroner ved kun at køre til Nordtyskland efter den, så jeg accepterede - man kommer jo efterhånden ikke langt for 20 euro til benzin. [xx(]

Mvh Tommy

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#8
Det lyder da som en rimelig pris, det burde stadig hænge sammen når man tænker på det kæmpeudvalg og de relativt fornuftige priser der er syd for grænsen ..... Og kombineret med en indkøbstur, ja så bliver det jo nærmest gratis [:o)] - og så kan det jo sagtens forsvares over for fruen også [Big Grin]

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#9
Den tyske våbenhandler har nu fået eksporttilladelsen fra det tyske politi. Desværre var den udstedt til den oprindelige private sælger, og ikke til våbenhandleren. [Sad]

Så nu skal jeg fremsende en ny blanket med en ny kopi af mit pas.

Ja, ja - man lærer hele tiden. [:o)]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#10
Nå, hvad kan den så ??????[Big Grin][Smile][Big Grin]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Kjeldsen

Nå, hvad kan den så ??????[Big Grin][Smile][Big Grin]



Det ved jeg ikke endnu. Venter stadig på den nye importtilladelse fra politiet. [B)] De har jo nok travlt lige nu op til bukkejagten.

Men jeg glæder mig også til at finde ud af det! [:p]

Mvh Tommy

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#12
Hej

Er der sket noget nyt i sagen? Er den lille ny på vej hjem?[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#13
Jeg afventer (desværre) stadig den nye importtilladelse fra politiet.

Jeg har netop skrevet til dem for at "checke, at de rent faktisk har modtaget min ansøgning" (en forsigtig rykker). [^]

Mvh Tommy

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#14
Det er surt! sådan noget kan kun gå for langsom [Sad]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#15
Endelig er der nyt i sagen. Nu er alle papirer endeligt kommet på plads og jeg har fået besked på, at jeg kan afhente riflen i Tyskland. [Big Grin]

Grunden til forsinkelsen var, at det danske politi "havde fejlarkiveret" min ansøgning (hvad pokker det så end dækker over [}Smile]) om en ændret importtilladelse med en anden afskiber.

Der gik et par måneder med forsigtig spørgen til status og henholdende svar ("du hører fra os") indtil jeg begyndte at stille mere dybdeborende sprøgsmål.

Så kom afdelingslederen ind i billedet, der blev taget affære, og det hele blev ordnet på en uge.

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Der gik et par måneder med forsigtig spørgen til status og henholdende svar ("du hører fra os") indtil jeg begyndte at stille mere dybdeborende sprøgsmål.

Så kom afdelingslederen ind i billedet, der blev taget affære, og det hele blev ordnet på en uge.

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)



Du er godtnok en tålmodig mand[Big Grin] men dejligt det lykkedes til sidst[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#17
Club 338

Hvis vi ikke snart hører noget om, hvordan den skyder - med billeder - så skriver jeg simpelthen en klage til moderator [Big Grin][Big Grin]

Man kan ikke skrive, at man har købt en vixen varmint, og så bare stoppe der [Big Grin]

Mvh Søren
Svar
#18
Hej Kjeldsen - nej, det kan man helt klart ikke. Jeg vedkender mig ydmygt min gæld til formændene og beklager.

Men jeg ved det desværre ikke endnu. Jeg lover, at jeg nok skal indsætte fotos af grupper, når jeg når dertil.

Der var flere grunde til, at jeg ikke bare kastede nogle skud igennem den.

Fjederen til "bolt guide stop" (= bundstykke-styr-stop på dansk? [:I]) var knækket - det sagde sælger ikke noget om! [}Smile]

Så jeg har været i gang med at lave en ny fjeder. Bundstykket er blevet adskilt, rengjort, har fået ny fjeder, og virker nu igen som det skal.

Jeg tror desværre, at riflen har skudt rigtigt mange skud (piben er meget blank/slidt indeni og riffelgangene virker ikke skarpe). Piben har også nærmest en "udbulning", som virker som effekten af et overtryk (men det kan vel nærmest ikke lade sig gøre i en varmint pibe?).

Så alt i alt jeg tager den lige en tur over til Hatting (bor tæt på) for at høre hans vurdering af piben inden jeg kommer bønner i den. Bare så'n lidt for en sikkerheds skyld.

Skulle piben være færdig, så har jeg heldigvis ikke givet mere for den, end at der kunne ende med at være plads i budgettet til en Border varmint pibe til den.

Skæftet er ret pænt. Kun få og meget små skrammer. Det er lakeret, men jeg laver det om til oliebehandlet.

Jeg regnede med at skulle skifte bagkappen (da jeg nok alligevel skulle forlænge den). Men det bliver til gengæld ikke nødvendigt: Der sad en Pachmayr på den og ovenikøbet med den ekstra længde, jeg har brug for. [Big Grin]

Så alt i alt ikke det kup, jeg håbede, men til prisen dog et OK grundlag for et godt lille vinterprojekt. Der skulle nok kunne komme en fin og velskydende lille Vixen Varmint ud af den. [Wink]

Kan godt lægge et par fotos op undervejs, hvis nogen skulle være interesseret.

Ps. Jeg nørklede lidt med det, inden jeg fandt ud af, hvordan bundstykkets styreskinne er monteret og dermed også, hvordan det kunne afmonteres. Hvis det kan være en hjælp til andre, så er her et foto af det i adskilt tilstand:

[Image: IMG_1213.jpg]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#19
Ærgeligt, hvis den ikke helt lever op til beskrivelsen.

Det er ellers en super model. Det med fjederen kan altså godt ske på en gammel sako. Det heldigvis rimeligt nemt at fixe.

Vi glæder os til at høre mere - særligt om hvordan den skyder.

Mvh Søren
Svar
#20
Var hos Hatting idag. Den gode nyhed var, at ud fra piben at dømme, så var riflen ikke specielt meget brugt.

Den dårlige nyhed var, at piben er færdig pga. en overtryksskade (nok fra et fastsiddende projektil [:0]).

Det var så også en god nyhed - for så er der jo en undskyldning for at få en ny pibe. [Big Grin]

Så der er nu bestilt en Lothar Walther "Heavy Sporter Varmint" med 1:8 twist.

Desværre er der 12 ugers leveringstid inden Hatting har den. Så den kommer ikke ud at skyde i år.

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)