Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afrikakugle 6,5x55
#21
Selvfølgelig kan det lade sig gøre med 6,5eren under forudsætning af en rimelig kugle og i særdeleshed placeringen af samme på dyrene.

Det koster vel ca. 1000 euro at påskyde (og træffe) fx. en Kudu hvad enten den lægger sig eller løber over i næste kirkesogn og aldrig bliver fundet. Bl. a. derfor gav det mening for mig at investere i en NKT-pibe forud for min tur til Afrika. Udgiften dertil synes jeg var givet godt ud i forhold til det samlede rejsebudget. Lige gyldig hvordan man vender og drejer det giver den lidt grovere kaliber bare lidt mere margin.

Rigtig god tur og knæk og bræk.

Klaasehaans

Jeg holder af både teori og jagtfrokoster!
Svar
#22
Lige præsis, Klaasehaans.

Når der er halv dyre trofæafgiter med i spillet skyder jeg med 9,3 og 250 grains kugler, bare for at være lidt mere sikker - det kompensere bare ikke for dårlig skud placering[Big Grin]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Lige præsis, Klaasehaans.

Når der er halv dyre trofæafgiter med i spillet skyder jeg med 9,3 og 250 grains kugler, bare for at være lidt mere sikker - det kompensere bare ikke for dårlig skud placering[Big Grin]

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!


Enig. Pointen er selvfølgelig: Hellere et velplaceret skud fra en 6,5er end et lorteskud fra 'en kanon'. Men et velplaceret skud med 'en kanon' er nu engang også lækkert! [Big Grin] [Big Grin]
Svar
#24
Prop du bare en Mega i de Afrikaner dyr. En af mine venner, brugte samme setup, da han var der nede.
Alt han skød til, blev levert.[Smile]
Knæk og bræk.

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#25
Hvis jeg ikke selv genladede, så ville jeg ta 10,1 gram Oryx.
Bonded = restvægt over 90%.
10,1 gram = Højest mulig kuglevægt.
Træn med kuglen inden afgang, så du altid ka træffe en Ø15 cm. plet på 100 m. stående.
Så har du gjort det optimale, for at gi en hurtig død i den anden ende.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)